Jump to content

Vraag map

Recommended Posts

Geplaatst:

Hi,

Ik heb een map met een digitaal dagboek waar ik al men problemen op schrijf.

Nu heb ik een vraag. Is er een manier om op die map een wachtwoord te zetten. Alleen die map.

Alvast bedankt..

Geplaatst:

Je kan de map ook verbergen zodat men ze niet kan zien. :) Gewoon rechts op klikken en verbergen nemen, en als je ze terug wil halen even alle verborgen mappen tonen. Maar dan is het risico nog steeds dat iemand die een beetje verstand heeft van pc's het zo terug heeft gevonden. :Y

Geplaatst:
Je kan de map ook verbergen zodat men ze niet kan zien. :) Gewoon rechts op klikken en verbergen nemen, en als je ze terug wil halen even alle verborgen mappen tonen. Maar dan is het risico nog steeds dat iemand die een beetje verstand heeft van pc's het zo terug heeft gevonden. :Y

Niet verstandig, bij veel computers staat 'Verborgen bestanden weergeven' standaard al aan.

Bij XP (als je daarop draait) kon je ook rechtermuisknop, eigenschappen, delen en dan persoonlijk maken of zoiets proberen, dan kun je alleen in de map vanuit je eigen account. Werkt natuurlijk niet als je geen persoonlijk account/geen wachtwoord hebt.

Ik zit nu op vista, dus ik kan je niet precies zeggen waar die optie zit.

Geplaatst:

Wat je ook kan doen is op een mp3 of usb stickje zetten.

Of, in een verborgen systeem map zetten, deze kun je alleen zien als je verborgen mappen weergeven aan hebt staan, en nog eens 'verberg systeem mappen' uit, dan krijg je een 'waarschuwing', wat al mensen af kan schrikken.

Of zoals Haai zegt, folderlock, maar deze is gewoon een programmatje die bovenstaande uitvoert, want als je bovenstaande uitvoert, kun je om het programmatje heen er toch in zonder wachtwoord.

Geplaatst:

Ik zou gewoon iets moeten hebben dat enkel op die map mijn desgewenste wachtwoord zet. Zodat alleen degene die het w8woord kent erin kan.

Geplaatst:

Met Winrar kan je je bestanden archiveren én inpakken, wat dus inhoudt dat als je dat bestand wil uitpakken je een wachtwoord moet opgeven. Nadeel is dat je steeds moet uitpakken en inpakken..Wat mijn advies is: Zet dat bestand gewoon ergens in een programma map in Program Files, zet die map op verborgen en vink bij Maptopties 'Verborgen Mappen En Bestanden Niet Weergeven' aan. De kans dat iemand je bestand dan vindt is überhaupt onmogelijk. :puh:

Geplaatst:
Met Winrar kan je je bestanden archiveren én inpakken, wat dus inhoudt dat als je dat bestand wil uitpakken je een wachtwoord moet opgeven. Nadeel is dat je steeds moet uitpakken en inpakken..Wat mijn advies is: Zet dat bestand gewoon ergens in een programma map in Program Files, zet die map op verborgen en vink bij Maptopties 'Verborgen Mappen En Bestanden Niet Weergeven' aan. De kans dat iemand je bestand dan vindt is überhaupt onmogelijk. :puh:

Het probleem is dat ik er zelf elke dag in moet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...