Jump to content

Ik kan niet compliceren


Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb met Sannybuilder dit gescript (tenminste, het was eerst Scm, dus nu wil ik er CLEO van maken)

:BOMBDROP
0001: wait  40 ms
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined	
004D: jump_if_false ££BOMBDROP
00d6: if 0
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving_vehicle_type 520  (Hydra)		  ;vehicle # in vehicles.ide
004D: jump_if_false ££BOMBDROP
004D: if  0
0248:   model 594 (RC CAM) available
004D: jump_if_false ££BOMBDROP2
00D6: if 0
00E1:   key pressed  0  18  (horn)					;key that activates bomb drop
004D: jump_if_false ££BOMBDROP
03C0: @10 = actor $PLAYER_ACTOR car
00AA: get_car @10 coords @0 @1 @3
  @3 -= 1.6
0407: create coordinate @0 @1 @2 from car @10 offset 0.0.0 0.0 -2.8
00D6: if 1
01f3:   car @10 airborne
0025:   @3 > @2
004D: jump_if_false ££BOMBDROP
02E3: @3 = car @10 speed
07C5: get_vehicle @10 axis_angle_relation_to @4 @5 @6 @7

;The next 4 lines determine the number of bombs dropped at once and their placement
0407: create coordinate @0 @1 @2 from car @10 offset 3.0 0.0 -2.8	;this determines the offset of the bomb(s)
004F: create thread ££BOMBTHREAD @0 @1 @2 @3 @4 @5 @6 @7 @8			
0407: create coordinate @0 @1 @2 from car @10 offset -3.0 0.0 -2.8
004F: create thread ££BOMBTHREAD @0 @1 @2 @3 @4 @5 @6 @7 @8
0001: wait  100 ms							;rate of fire, larger values means slower
0002: jump ££BOMBDROP

:BOMBDROP2
0247: request_model 594  (RC CAM)
038B: load_requested_models
0002: jump ££BOMBDROP  

:BOMBTHREAD
0004: @32 = 0
00A5: @11 = create_car 594 (RC CAM) at @0 @1 @2 
07C6: set_vehicle @11 axis_angle_relation_to @4 @5 @6 @7
04BA: set_car @11 speed_instantly @3
0107: @12 = create_object #MISSILE_11_SFXR at @0 @1 @2
0382: set_object @12 collision_detection 0
0681: attach_object @12 to_car @11 at_offset 0.0 0.6 -0.6 rotation 0.0 0.0 0.0 
0750: set_object @12 visibility  0 
09CA: set_object @12 immunities  0  1  1  0  0  (bullet, fire, explosion, damage, water?)

:BOMBTHREAD2
07DA: apply_rotary_momentum_to_vehicle @11 through_COB  -0.7 0.0 0.0
02AC: set_car @11 immunities  0  1  1  0  0  (bullet, fire, explosion, damage, water?)

:BOMBLOOP
0001: wait  0 ms
00D6: if  0
	@32 > 350
004D: jump_if_false ££BOMBLOOP1
0382: set_object @12 collision_detection  1	  

:BOMBLOOP1
00D6: if  1
	NOT @32 > 10000
84DA:   NOT object @12 collided
004D: jump_if_false ££BOMBLOOP3
00AA: get_car @11 coords @0 @1 @2
02CE: @3 = ground_z @0 @1 @2
0063: @2 -= @3
00D6: if  0
	 NOT @2 > 1.8
004D: jump_if_false ££BOMBLOOP

:BOMBLOOP2
0407: create coordinate @0 @1 @2 from car @11 offset 0.0 -1.0 0.0
02CE: @2 = ground_z @0 @1 @2
0002: jump ££BOMBEXPLODE

:BOMBLOOP3
0407: create coordinate @0 @1 @2 from car @11 offset 0.0 -1.0 0.0

:BOMBEXPLODE
;0682: detach_object @12 0.0 0.0 0.0 collision_detection  1 
01C3: release_car @11
00A6: destroy_car @11
01C4: release_object @12
0108: destroy_object @12
0948: create_explosion_at @0 @1 @2 type 2 radius 1.2
004E: end_thread

Maar als ik nu op Compile druk staat er dit:

Niet genoeg parameters gezet. verwachte 1 params.

Wat moet ik doen? :bonk:

Geplaatst: (bewerkt)

Dat betekent dat er te weinig parameters zijn gezet in een opcode. Wanneer Sannybuilder deze error weergeeft, springt 't ook naar de regel waar het is.

Overigens vind ik het vreemd dat je dit wel script, en converteert, maar niet weet wat de error inhoud en je het "compliceren" noemt.. :? Daarnaast is het een vreemd script, waar ik niet van denk dat het zal werken in cleo.

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:
Dat betekent dat er te weinig parameters zijn gezet in een opcode. Wanneer Sannybuilder deze error weergeeft, springt 't ook naar de regel waar het is.

Overigens vind ik het vreemd dat je dit wel script, en converteert, maar niet weet wat de error inhoud en je het "compliceren" noemt.. :? Daarnaast is het een vreemd script, waar ik niet van denk dat het zal werken in cleo.

Het is ook van een gedownloade Scm mod, maar misschien kan het wel in Cleo werken :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...