Jump to content

Nieuwe laptop of gewone pc


Shockwaveplayer

Recommended Posts

Ik zoek dus een nieuwe laptop of gewone pc.Dat is mijn eerste vraag wat is het beste voor games op te spelen dus goed snel:Laptop of pc?

De prijs mag gaan tot ongeveer €850

Ik heb op het moment een Acer aspire 7520 Klik .

Deze lijkt goed maar is het zeker niet veel te traag, ik download niks dus daaraan ligt het dus al niet.

Hij is wel al 2x terug naar acer moeten gaan door een probleem met de videokaart ze hebben deze vervangen en een nieuwe hardeschijf het zou 2-3 weken duren 8weken later kreeg ik hem terug :klap: 2 weken later :N

computer.gifComputer

  • Fabrikant: Acer
  • Computermodel: Aspire 7520
  • Computernaam: PC_VAN_IBBE
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: Acer
  • Model: Fuquene
  • BIOS Fabrikant: Acer
  • BIOS Model: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1 , versie V1.33
  • Aansluitingen: PCI Slot 1 (Onbekend), PCI Slot 2 (Onbekend)
  • Poorten:

processor.gifProcessor

  • Model: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core Processor TK-55
  • Kloksnelheid: 1600MHz
  • Socket: Socket A

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1790MB RAM
  • Type(s): 1024MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 102,03GB (51,14GB (C:) + 50,89GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 71,18GB (20,39GB (C:) + 50,80GB (D:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Onbekend
  • Model(len): C: Hitachi HTS541612J9SA00 ATA Device IDE, E: PIONEER DVD-RW DVR-K17RS ATA Device

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 7000M / nForce 610M
  • Beeldprocessor: GeForce 7000M / nForce 610M (0x0533)
  • Geheugengrootte: 256MB VRAM
  • Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 7.15.11.7713

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1440x900
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 59Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: HID-compliant muis
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Microsoft eHome MCIR 109-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter (Ethernet 802.3), NVIDIA nForce Networking Controller (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.0.195, MAC: 00:1C:26:D1:1C:EF, DHCP: 192.168.0.1

directx.gifDirectX

  • Versie: 10.0

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
  • Versie: 6.0.6000
  • Service Pack: Onbekend

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je net als mij toch zo eigenwijs bent om een laptop te nemen, kies dan voor het merk XXODD. Ik heb zelf nu een laptop daarvan, en ik ben er echt super blij mee. Hij kan niet zo veel als een PC, maar daarvoor heb ik al een PS3.

Als je een PC kan kopen ipv een laptop, dan is een laptop kopen echt superdom. Laat je door iemand op dit forum een PC samenstellen, een laptop voor te gamen is echt verspilling van je geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je net als mij toch zo eigenwijs bent om een laptop te nemen, kies dan voor het merk XXODD. Ik heb zelf nu een laptop daarvan, en ik ben er echt super blij mee. Hij kan niet zo veel als een PC, maar daarvoor heb ik al een PS3.

Als je een PC kan kopen ipv een laptop, dan is een laptop kopen echt superdom. Laat je door iemand op dit forum een PC samenstellen, een laptop voor te gamen is echt verspilling van je geld.

Ik weet niet of hij een Xdoos of een PS heeft, maar ik heb dat wel, en dan heb ik geen supergoede PC nodig, maar een goede laptop die wel een tijd mee kan gaan. Ik geef hem alleen maar een site voor als hij kiest voor een laptop, dat dat dan voor het geld het beste is. Maar ik zeg niet dat een laptop een betere keuze is als het gaat om een gamecomputer te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je net als mij toch zo eigenwijs bent om een laptop te nemen, kies dan voor het merk XXODD. Ik heb zelf nu een laptop daarvan, en ik ben er echt super blij mee. Hij kan niet zo veel als een PC, maar daarvoor heb ik al een PS3.

Als je een PC kan kopen ipv een laptop, dan is een laptop kopen echt superdom. Laat je door iemand op dit forum een PC samenstellen, een laptop voor te gamen is echt verspilling van je geld.

Waar slaat dit op? 'Als je een PC kunt kopen; ja ALS, en alsnog, ik kon ook een PC kopen, ik heb een laptop gekocht omdat zoiets me meer bevalt, okee, ik kan bijna niks upgraden, so what? Ik heb dezelde laptop als de TS, de Aspire 7520, goede laptop, ik download, doe er van alles mee, en traag? Nee.

En bovendien, waarom zouden mensen altijd perse een PC moeten kopen als ze dit kunnen? Elk nadeel van een laptop kent weer een voordeel.

Niet echt upgradebaar = Nadeel

Mobiel = Voordeel

Zie jij maar eens als je naar school gaat en je wilt je eigen computer gebruiken een desktop mee te nemen. En als ik je post zo bekijk ben ik dus superdom, is Gijsso dus superdom, is de topicstarter dus superdom, is Joriz dus superdom (ja Joriz heeft ook een laptop), als je op deze manier aankomt kan ik iedereen wel superdom noemen, want dan kan ik zeggen 'Als je een laptop kunt kopen en je koopt een PC ben je superdom; zoiets zeg jij namelijk, omdat jij vind dat mensen zo perse een desktop moeten kopen zijn ze dom als ze opeens een laptop willen, mensen hier prijzen altijd de desktops aan ook al willen ze een laptop, komt er weer iemand aan 'Waarom geen desktop? Die is veel beter :D'. Want dan kan ik zeggen dat die mensen super dom zijn, als iemand een laptop wilt laat die gene dan een laptop kopen.

Maar ik wil de persoon ook nog wel helpen... Aangezien je PC sloom is kan er ook aan liggen dat je te veel programma's hebt of dat je eens een schijfdefragmentatie moet doen, een defrag duurt lang :Y Rond de vijf uur (volgens mij) bij jou schijf C:\. Ook raad ik aan om eens een keertje het programma CCleaner te gebruiken om je computer helemaal op te schonen :) Ook kun je eens proberen om je harde schijf C te formatteren, maar zet wel alles wat je wilt bewaren, zoals bijvoorbeeld sommige bestanden op je schijf D:\! Je kunt formatteren via de Windows Disk, ik weet niet of je al in de generatie zit van een verborgen partitie en anders weet ik zo niet uit mijn hoofd hoe je dit zal moeten doen :N.

En voor een computer om te gamen raad ik gewoon een desktop aan :Y Ik ben helaas niet goed in PC's samenstellen dus dat laat ik aan de experts over ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast, ik heb een hele opschoon tutorial gemaakt, ik weet echt wel hoe ik m'n PC clean moet houden hoor. :7 Als je de ruimte hebt en je koopt een laptop, dan ben je dom. Dat bedoel ik dus met een vaste PC kunnen kopen. :7 Een laptop voor thuisgebruik is enkel goed als je de ruimte niet hebt, als je die wel hebt en je koopt alsnog een laptop, dan ben je dom ja. :) En eigenwijs vooral, want je luistert dan niet naar de leden die je honderdmaal zeggen dat je een vaste PC moet kopen. :puh: Tuurlijk is een laptop mobiel, daarvoor koop je hem ook. Ik weet wat het is om geen ruimte te hebben, ik kan echt geen PC in m'n kamer proppen. Maar voor thuisgebruik moet je toch zovaak mogelijk vaste PC's te kopen.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Gast, ik heb een hele opschoon tutorial gemaakt, ik weet echt wel hoe ik m'n PC clean moet houden hoor. :7 Als je de ruimte hebt en je koopt een laptop, dan ben je dom. Dat bedoel ik dus met een vaste PC kunnen kopen. :7 Een laptop voor thuisgebruik is enkel goed als je de ruimte niet hebt, als je die wel hebt en je koopt alsnog een laptop, dan ben je dom ja. :) En eigenwijs vooral, want je luistert dan niet naar de leden die je honderdmaal zeggen dat je een vaste PC moet kopen. :puh: Tuurlijk is een laptop mobiel, daarvoor koop je hem ook. Ik weet wat het is om geen ruimte te hebben, ik kan echt geen PC in m'n kamer proppen. Maar voor thuisgebruik moet je toch zovaak mogelijk vaste PC's te kopen.

En toch heb ik een laptop gekocht. Ben ik nu dom? Als mensen een laptop willen willen ze een laptop, zeur dan niet dat ze een desktop moeten kopen, als iemand een desktop zou willen had ie het wel gezegd, en nu noem je echt super veel mensen dom die misschien zelfs slimmer zijn dan jou,

Link to comment
Delen op andere websites

Als je hoofddoel Gamen is een desktop sterk aan te raden, iets "moeten" hoort niet ten sprake te komen bij een advies.

Dat is nou pas goed advies.

Maar topicstarten, waarvoor wil jij jouw nieuwe computer vooral voor gaan gebruiken? Probeer daar iets duidelijker in te zijn. Dan kunnen we jou meer helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zijn: ik zou eerder gaan voor een gewone desktop pc (als je het kan, custom made), want laptops zijn over het algemeen veel te duur voor als je wilt gamen (ik bedoel met games, echte games, als gta iv en crysis, de high end games).

Maar daarentegen zijn laptops dan wel weer handig als je alleen oudere games speelt, zoals halo, gta III/VC, ...; hem meer gebruikt als muziek en internet computer. in dat geval is een laptop wel nog geen slechte keuze.

Link to comment
Delen op andere websites

En toch heb ik een laptop gekocht. Ben ik nu dom? Als mensen een laptop willen willen ze een laptop, zeur dan niet dat ze een desktop moeten kopen, als iemand een desktop zou willen had ie het wel gezegd, en nu noem je echt super veel mensen dom die misschien zelfs slimmer zijn dan jou,

Leer toch eens lezen man, dan hoef je geen woorden in m'n mond te duwen die ik helemaal niet gezegd heb. :duh: Als je voor gamen en laptop gaat kopen als een desktop beter bij je past(als je geen mobiliteit en compactheid nodig hebt) ben je dom, lees deze zin nou van achter naar voren, links naar rechts, diagonaal, en dat driemaal en reageer dan pas. :7 Ik noem helemaal niemand dom, ik spreek in het ALGEMEEN over een BEPAALDE situatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...