Jump to content

GTA IV werkt niet


treeg

Recommended Posts

Hallo

Ik heb onlangs het spel GTAIV voor mijn zoon gekocht, na instalatie en na het opstarten komt de melding, "GTAIV werkt niet meer" Ik heb reeds met het programma http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

is nagezien of de pc voldoende snel of sterk is, ALLES OK.

Hierbij probleem opmerking.

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH

Naam van de toepassing: GTAIV.exe

Versie van toepassing: 1.0.0.0

Tijdstempel van toepassing: 49189a0c

Naam van foutmodule: ntdll.dll

Versie van foutmodule: 6.0.6002.18005

Tijdstempel van foutmodule: 49e03821

Uitzonderingscode: c000007b

Uitzonderingsmarge: 00009eed

Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie 1: 9d13

Aanvullende informatie 2: 1abee00edb3fc1158f9ad6f44f0f6be8

Aanvullende informatie 3: 9d13

Aanvullende informatie 4: 1abee00edb3fc1158f9ad6f44f0f6be8

Hieronder enkele gegevens over de pc.

Processor :Intel core 2cpu 6400 2.13 GHZ

L2 Cache:32 KB

moederbord :MICRO-STAR INTERNATIONAL CO. LTD MS-7318

beeldscherm :Algemeen PnP beeldscherm

Graf. kaart: NVIDEA GeForce 9400 GT

Modus: 1280x1024 en 32 bits kleurdiepte

Windows Vista Home Premium (6.0.6002) Service Pack 2

Schijruimte :68 GB Vrij

Wie kan me helpen?

mvg

Link to comment
Delen op andere websites

als eerste min complimenten voor de goede openingspost, deze zien we niet vaak meer zo tegenwoordig.

Het probleem is dat systemrequirements lab totaal niet betrouwbaar is, het is vaak misleidend, zo is bijvoorbeeld een 8300GT veel slechter dan een 7900GT(die vereist is) maar laat hem toch door de test komen omdat er alleen maar naar het type videokaart word gekeken, het getal is hoger dus haalt de videokaart de eisen, terwijl dat in de praktijk niet zo is. Zo is het hier dus ook gegaan, de videokaart voldoet namelijk niet aan de eisen, de 9400GT is net iets slechter dan een vereiste 7900GT, daar komt dan ook nog eens bij dat er van die eisen weinig klopt, een pc die de minimum eisen net haalt zal het spel amper draaien. Daarom is ook de processor krap, al nit het grootste probleem. U zult daarom de pc moeten upgraden met een nieuwe videokaart(een 9600GT of HD4770 of hoger of een andere hoge uit vorige klasses, zoals een 8800 of een HD3870) en als het een kant-en-klare pc was ook een nieuwe voeding, omdat die voeding dan te zwak is. Neem dan als voeding een goed merk als OCZ, Antec of chieftec met ten minste 500Watt power. Een B-Merk voeding is sterk af te raden, die gaan namelijk vele malen minder lang mee.

Link to comment
Delen op andere websites

als eerste min complimenten voor de goede openingspost, deze zien we niet vaak meer zo tegenwoordig.

Het probleem is dat systemrequirements lab totaal niet betrouwbaar is, het is vaak misleidend, zo is bijvoorbeeld een 8300GT veel slechter dan een 7900GT(die vereist is) maar laat hem toch door de test komen omdat er alleen maar naar het type videokaart word gekeken, het getal is hoger dus haalt de videokaart de eisen, terwijl dat in de praktijk niet zo is. Zo is het hier dus ook gegaan, de videokaart voldoet namelijk niet aan de eisen, de 9400GT is net iets slechter dan een vereiste 7900GT, daar komt dan ook nog eens bij dat er van die eisen weinig klopt, een pc die de minimum eisen net haalt zal het spel amper draaien. Daarom is ook de processor krap, al nit het grootste probleem. U zult daarom de pc moeten upgraden met een nieuwe videokaart(een 9600GT of HD4770 of hoger of een andere hoge uit vorige klasses, zoals een 8800 of een HD3870) en als het een kant-en-klare pc was ook een nieuwe voeding, omdat die voeding dan te zwak is. Neem dan als voeding een goed merk als OCZ, Antec of chieftec met ten minste 500Watt power. Een B-Merk voeding is sterk af te raden, die gaan namelijk vele malen minder lang mee.

Beste

Dank voor de klare uitleg, we hadden de pc in de aldi gekocht ( model pc mt 8, typ. med mt 461) de grafische kaart was te licht, en hebben dan een zwaardere kaart gekocht, blijkbaar een miskoop.

Nog een vraagje, indien we de pc formateren, en dan er XP op zetten , de vereisten voor dat spel, met XP te spelen zijn minder hoog, zou het dan lukken?

dank bij voorbaat mvg

Link to comment
Delen op andere websites

dan heb je meer vrij ja, dan zou het misschien net lukken, maar dan nog zal je wss geen geweldige fps eruit krijgen, je meot hem sowieso op zijn laagst draaien, en ik kan vertellen, dat doet pijn aan je ogen, dan is het beeld echt heel slecht.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV moet toch wel zeker te spelen zijn met een 9400 GT hoor, kijk hier maar eens. Het is zeker geen exemplaar waarmee je GTA IV op de hoogste settings mee kan spelen, maar het spel opstarten en redelijk spelen moet zeker kunnen. Ik denk dan dus ook dat de oorzaak ergens anders ligt. Misschien kan je eens proberen om het spel opnieuw te installeren, en misschien ook de drivers van je videokaart te updaten (hier).

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV moet toch wel zeker te spelen zijn met een 9400 GT hoor, kijk hier maar eens. Het is zeker geen exemplaar waarmee je GTA IV op de hoogste settings mee kan spelen, maar het spel opstarten en redelijk spelen moet zeker kunnen. Ik denk dan dus ook dat de oorzaak ergens anders ligt. Misschien kan je eens proberen om het spel opnieuw te installeren, en misschien ook de drivers van je videokaart te updaten (hier).

Da's gek, bij mij deed gta IV het niet (fatsoenlijk) op een 4600+ en een 9500GT met 512MB VRAM.

Ik perste er op 1280x1024 10-20FPS uit met de rest allemaal op heel laag.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...