Mr. Psycho Geplaatst: 28 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik heb nog zo'n 'oude' Targa (ja da crappy merk van de lidl) harde schijf van 300 GB, en de transfo ervan heeft het begeven. Ik vroeg me nu dus af, of er een soort backup progje is, waarmee ik alle systeembestanden enzo kan overzetten van me gewone, veel te kleine (nog niet eens 40 GB) hdd naar die externe hdd, zodat ik die huidige hdd kan weg doen, en verder werken met alleen de hdd uit die externe harddisk die ik overgezet naar me pc. Ik doe dit 1: omdat men gewone harddisk veel te klein is 2: omdat ik maar 1 ide aansluiting heb op men moederbord (ja men mobo is nog met ide) en 3: ik heb maar 1 hdd bay in me pctje. Dus ik herhaal men vraag nog es voor de mensen die het niet echt snappen: Is er een soort backup software ofzo waarmee ik de volledige inhoud van de hdd die nu in men computer zit (1 partitie, 40 gig ongeveer) kan laten kopiëren of overzetten naar de hdd van men externe harddisk, zodat ik die in men computer steken als vervanger voor die kleine hdd. dit doe ik omdat ik maar 1 hdd bay heb in men computer/1 aansluiting voor de voeding. @ mods: ik wist nie goed waar ik het moest zetten, software of hardware, dus als ik fout ben: mijn schuld. Reageren
Sprunk Geplaatst: 28 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2009 Dat kan met Ghost, een programma van Symantec. Daarin zit een optie genaamd "Disk to Disk", daarmee kun je heel je HDD kopieren. En slechts 1 HDD bay? Dat is wel erg weinig hoor. Heb je wel goed gekeken? Reageren
Flitskikker Geplaatst: 28 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2009 Misschien is EASEUS Disk Copy iets voor jou. @Sprunk: Ik heb ook maar 1 HDD bay. :$ Mvg, Flitskikker Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 augustus 2009 (bewerkt) @ sprunk: idd 1 hdd bay en zijn die programma's (legaal ) gratis? EDIT: effe gegoogled naar die progjes: en ik denk dat die easeus disk copy wel de gemakkelijkste is o mee te werken. Bedankt dat jullie gereageerd hebben, en mods: aangezien ik men oplossing gevonden heb? Bewerkt: 28 augustus 2009 door Mr. Psycho Reageren
Medal_Crusader Geplaatst: 28 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2009 (bewerkt) is van die hd bay alleen de voeding kapot , waarom haal je dan niet gewoon de hd er uit en prop die in een andere hd cassing op deze manier heb ik zelf ook 10 andere hd's gered van een kapot hd cassing (voedings) want vele van die usb cassings enzzz zitten met de american voedings zooi aan de binnen kant en die gaan 98% kapot en vaak is alleen die gedeelte kapot en niet de hd. en die fototje is al weer een jaar oud heb er nu nog veel meer bij staan. (15 stuks nu) Bewerkt: 28 augustus 2009 door Medal_Crusader Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 augustus 2009 (bewerkt) is van die hd bay alleen de voeding kapot , waarom haal je dan niet gewoon de hd er uit en prop die ineen andere hd cassing op deze manier heb ik zelf ook 10 andere hd's gered van een kapot hd cassing (voedings) want vele van die usb cassings enzzz zitten met de american voedings zooi aan de binnen kant en die gaan 98% kapot en vaak is alleen die gedeelte kapot en niet de hd. de reden daarvoor is: het is nog een 'oude' ide drive, en een nieuwe case daarvoor zou evenveel kosten als een case + sata drive + firewire en e-sata aansluitingen (die ik niet nodig heb, omdat men pc zelf geen zulke aansluitingen heeft ^^) van een goed merk. en btw: het is een externe voeding, maar ook met een oudere aansluiting, en een nieuwe zo'n voeding met die aansluiting zou ook evenveel kosten als zo'n nieuwe case voor die hdd Bewerkt: 28 augustus 2009 door Mr. Psycho Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2009 (bewerkt) srry voor de dubbelpost, maar er is n probleempje: microsoft microsh*t[/font] denkt dat er op die hdd alleen een partitie is met de grootte van men oude hdd, hoe kan ik zorgen dat ie de rest van de hdd ook herkent als partitie? en ik heb dat progje van flitskikker gebruikt btw EDIT: @flitskikker, als jij al met dat progje gewerkt hebt: zou het misschien mogelijk zijn om op voorhand 2 partities te maken, waarvan eentje de grootte is van men oude hdd, en eentje de resterende grootte? en dat die dan blijven staan bij het kopieren? EDIT 2: Effe gegoogled, en op eigen houtje kunnen oplossen, Leve Acronis Disk Director Suite! Nee mods, dit is geen reclame![/font] Bewerkt: 29 augustus 2009 door Mr. Psycho Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.