Jump to content

Quadcore super traag

Recommended Posts

Geplaatst:

Nee, maar dat is weer wat anders. Jij beweerd dat de processor slomer wordt omdat er teveel koelpasta op zit. Dat heeft dan tot gevolg dat een processor warm wordt, en klokt die zich volgens jou terug. Dat heb je niet zo letterlijk gezegd, maar het heeft wel indirect verband met elkaar.

@ TS: JE zegt dat je een BIOS hebt gedownload die nodig is voor een Phenom. Maar jij hebt een Pehnom II processor. Kijk dus even goed of die BIOS óók Phenom II processors ondersteund, en kijk ook gelijk of jouw model ondersteund wordt.

• Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Crusher!!

10

• Sprunk

5

• Limbolander

5

• TaartJJ~!

4

Geplaatst:
En je Quad Core traag? Heb je te veel koelpasta gebruikt? Hoe dunner het laagje hoe beter het gaat draaien.

Onzin. Teveel koelpasta zorgt ervoor dat je processor warmer wordt, maar niet dat hij minder goed gaat draaien of iets dergelijks. Hij wordt alleen warmer.

En wanneer iets warm word? Wat krijg je dan.

Wanneer hij te warm word blijft hij echt niet soepel meer lopen. Als hij dat wel had gedaan, had iedereen geen koelpasta hoeven te gebruiken.

Als mijn processor te warm wordt (en ja, dat heb ik vaak genoeg gehad) blijft hij gewoon werken, maar ik breng hem dan gewoon zelf naar de klote. That's all. Een processor werkt gewoon zo snel als hij doet of gewoon niet. Als hij niet 'soepel' werkt, ligt dat louter aan het OS, het moederbord of de software en niet de processor zelf.

Geplaatst:
En je Quad Core traag? Heb je te veel koelpasta gebruikt? Hoe dunner het laagje hoe beter het gaat draaien.

Onzin. Teveel koelpasta zorgt ervoor dat je processor warmer wordt, maar niet dat hij minder goed gaat draaien of iets dergelijks. Hij wordt alleen warmer.

En wanneer iets warm word? Wat krijg je dan.

Wanneer hij te warm word blijft hij echt niet soepel meer lopen. Als hij dat wel had gedaan, had iedereen geen koelpasta hoeven te gebruiken.

Als mijn processor te warm wordt (en ja, dat heb ik vaak genoeg gehad) blijft hij gewoon werken, maar ik breng hem dan gewoon zelf naar de klote. That's all. Een processor werkt gewoon zo snel als hij doet of gewoon niet. Als hij niet 'soepel' werkt, ligt dat louter aan het OS, het moederbord of de software en niet de processor zelf.

Precies, of je pc valt gewoon uit en herstart, ter beveiliging.

Geplaatst: (bewerkt)

Volgens mij dwaalt iedereen af.

Als ik me even mag bemoeien met de TS.

Ten eerste.

Post een AMD Phenom X4 II +300 @3.0GHz bestaat al niet. dat moet de AMD Phenom II X4 945 BE zijn deze draait op 3.0 GHz.

Verder zou ik graag even zien dat je 3dmark06 even draait en dan en screenshot post waarop het volgende de zijn is.

3DMark06-i7.PNG

Zorg dat alle vensters die je hier ziet bij jouw ook open staan + een 3e venster van CPU-z waar het Mainboard tabje open staat. en post dit hier. Hiermee kan ik zien hoe goed je systeem presteert en waar een eventueele fout zit.

Trouwens de reden dat je systeem traag is. Is (en excuses voor mijn woordgebruik maar je bent zelf ook niet de meest aardige zo te lezen) je eigen onkunde. Ten eerste het gesprek dat hierboven is gevoerd zegt duidelijk dat je Videokaart CRAP is.

Je hebt in feite de motor van een bugatti veyron genomen en op het chassis van een fiat panda gezet. Mocht de vergelijking niet duidelijk zijn. En simpele kaart zal niet genoeg zijn om je CPU te stressen dan mag je gaan denken aan een HD4890 of GTX275.

Doe even wat hierboven staat en dan help ik je verder.

PS: mocht je dus hier tegen in gaan met grof taal gebruik dan hoef je dus geen hulp van mij te verwachten.

Bewerkt: door QinX
Geplaatst:

ff weer terug naar mijn processor.

er zit niet teveel koelpasta op en ja mijn moeder bordt ONDERSTEUND ckerweten voor volle 100% of zelfs nog meer DAT HET WEL WERK OP MIJN MOEDER BORDT

Dus wat er aan te doen???

Geplaatst:

ja moet je zo gaan reageren, dan owrd je zeker weten geholpen. Post hier je moederbord eens en de bios die eropstaat, dan kunnen we je verder helpen.

Geplaatst:
ff weer terug naar mijn processor.

er zit niet teveel koelpasta op en ja mijn moeder bordt ONDERSTEUND ckerweten voor volle 100% of zelfs nog meer DAT HET WEL WERK OP MIJN MOEDER BORDT

Dus wat er aan te doen???

Uit het raam gooien en weer je telraam gaan gebruiken.

Reageren met respect is een vereiste, anders kun je ook niet verwachten dat mensen je verder nog gaan helpen, het is ook maar hun vrije tijd en kennis.

Geplaatst: (bewerkt)

TIS FIXED :D

sinds vandaag is de driver te downloaden

EDIT: :slotje:

Bewerkt: door Crusher!!
Geplaatst:

die driver is al langer te downloaden hoor, of je moet het over een ander hebben.

het lijkt mij zelf erg onlogich dat ATI de PII released en er 4 maand later(volgens mij al wel later) pas drivers voor gereleased worden.

Geplaatst:
die driver is al langer te downloaden hoor, of je moet het over een ander hebben.

het lijkt mij zelf erg onlogich dat ATI de PII released en er 4 maand later(volgens mij al wel later) pas drivers voor gereleased worden.

ATI's site werkte naar mijn weten niet voor een paar daagjes. ;) Ik kon er zelf ook niet op om de Radeon 9.9 drivers te downloaden.

Trouwens, is jouw moederbord niet van een Medion? Ik heb er ook een in bijna dezelfde serie.

Geplaatst:

ATI's site werkte naar mijn weten niet voor een paar daagjes. ;) Ik kon er zelf ook niet op om de Radeon 9.9 drivers te downloaden.

Trouwens, is jouw moederbord niet van een Medion? Ik heb er ook een in bijna dezelfde serie.

Ik werk toevallig bij Medion en wij krijgen onze moederborden van MSI misschien dat je daar de gelijkenis in vindt. en ook verkopen wij geen AMD Phenom II cpu's in onze computers :puh:

Geplaatst:

Ik werk toevallig bij Medion en wij krijgen onze moederborden van MSI misschien dat je daar de gelijkenis in vindt. en ook verkopen wij geen AMD Phenom II cpu's in onze computers :puh:

Heb je toevallig een BIOS liggen voor de MD8848 die je wel kunt overclocken? ^_^

Geplaatst:

Heb je toevallig een BIOS liggen voor de MD8848 die je wel kunt overclocken? ^_^

Helaas daar doen wij niet aan. Hoe spijtig ook dat mag zijn :puh:. anders had ik nog meer plezier in mijn werk en had ik 4GHz medion PCs naast me staan draaien xD

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...