Jump to content

Traag


Thabit

Recommended Posts

Besten,

ik vind mijn pc nogal traag. Ik heb een AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 5000+, M2N-SLI mobo en Club3d 8600GT videokaart. 2gb geheugen van GeiL. Mijn OS is XP Pro.

De tijd tussen het opstarten en voor ik daadwerkelijk kan gaan internetten en msn aan heb is bijna 10(!) minuten! Toch starten er niet veel programma's bij het opstarten;

Live Messenger

NetGear (internet)

Comodo Internet Security

TuneUp

Xfire

Steam

Xfire

Hamachi

en geluid/videodrivers.

Iemand enig idee waarom het opstarten zo lang duurt?

Bewerkt: door Thabit
Link to comment
Delen op andere websites

Scan even met MalwareBytes - Anti Malware naar mogelijke virussen en spyware.

Inderdaad, dit kan grootensdeel aan virussen liggen.

Ik had hetzelfde probleem. Daarna kwam ik erachter dat paar bestanden in de map van system32 waren verwijderd ( Dit doen trojans )

En nadat die zijn verwijderd detecteert je anti virus nog eens 100 virussen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou inderdaad eerst scannen op virussen. Als dat niks helpt zou ik als jouw was msn xfire en steam uitzetten. Vooral xfire vertraagt je systeem.

Daar kan je pc heel wat sneller van worden.

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

gebruik eens tuneup utilities(gewoon ff googlen) dat heeft mijn pc echt heel erg geholpen, ik moest soms minuten wachten voordat outlook was geopend, nadat ik dat had gebruikt niet meer en werkte alles weer perfect.

Link to comment
Delen op andere websites

gebruik eens tuneup utilities(gewoon ff googlen) dat heeft mijn pc echt heel erg geholpen, ik moest soms minuten wachten voordat outlook was geopend, nadat ik dat had gebruikt niet meer en werkte alles weer perfect.

Bedankt voor het lezen van mijn beginpost.. :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

gebruik eens tuneup utilities(gewoon ff googlen) dat heeft mijn pc echt heel erg geholpen, ik moest soms minuten wachten voordat outlook was geopend, nadat ik dat had gebruikt niet meer en werkte alles weer perfect.

Bedankt voor het lezen van mijn beginpost.. :ch:

leuk dat je het zegt, maar staat daar ook in dat je het hebt gebruikt?

ik snap niet wat je eigenwijs gaat zitten doen, dat gebruiken kan nooit kwaad, het defragmenteert het register en maakt je pc duidelijk sneller, voor dit te gebruiken duure het ruim 3 minuten voor ales was opgestart, erna was dit een halve minuut of zelfs mindewr.

Link to comment
Delen op andere websites

Gebruik eens alle, maar dan ook alle functies van TuneUp. Van registerscanner tot defragmentatie. Zet ook Ccleaner eens op, en scan ook eens met malwarebytes indien je dit nog niet hebt gedaan. Je kan wel zeggen dat je pc virusvrij is, maar zonder dat je het weet zit er voor hetzelfde geld een virus op. Update dan ook eens van alles je drivers.

Als dat niet helpt en je hebt het er wel voor over: herinstaleer dan eens je Windows.

Link to comment
Delen op andere websites

Onnodige services uitschakelen helpt écht.

Dan moet je dit ook nog uns doorlezen en uitvoeren.

En dit.

Don't forget this.

Niet defragmenteren met dat ding van Windows, gebruik Defraggler(gratis). Dat NT Registry Optimer ding moet je pas gebruiken nadat je je register hebt opgeschoond met Regseeker. Hoe je dit ongelofelijk handig progje gebruikt, vind je hier. Negeer wat er in het topic wordt gezget over 'Prefetch', deze map zorgt er net voor dat programma's sneller opstarten. Bekijk dit ook eens en voer de dingen uit die je nog niet gedaan hebt(als je al opgeruimd hebt met CCleaner moet je niet nog eens opruimen met ATF Cleaner!).

Link to comment
Delen op andere websites

blablabla. Vooral xfire vertraagt je systeem.

Weet jij wel wat je zegt????

Van mij, gebruikt xfire zelfs niet ees evenveel cpu kracht als wanneer ik notebook gebruik voor een webpaginatje aan te passen XD.

Gouden voorschrift bij xfire: Iedere maand moet je es al je screenshots en al je video's die al online staan, eens verwijderen, net als de files die je gedownloaded hebt met xfire, die ook eens verplaatsen/verwijderen als je ze niet meer nodig hebt, want xfire maakt ook gebruik van een Peer to Peer netwerk om te zorgen dat je de files sneller gedownload krijgt. scheel veel aan de snelheid van je pc/de vrije ruimte op je hdd

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...