Jump to content

zmodeler probleempje

Recommended Posts

Geplaatst:

als ik een auto heb ingevoerd en er een spoiler.dff bij heb gedaan en dan op de auto heb gebouwd en dan sla exporteer ik hem als dff en zet ik hem in game dan zie die spoiler nieteens zitten..

weet iemand waar dit door komt en hoe je dit kan verhelpen??

Geplaatst: (bewerkt)
De spoiler moet wel gelinkt zijn aan het voertuig, anders word 't niet mee geëxporteerd.

wil je vertellen hoe ik hem link?

en weet je misschien ook wat ik met die bak file moet doen??

Bewerkt: door jellemuis

Ik ben geen pro in Zmodeler betreffende GTA SA, maar ik weet wel wat voor IV en denk dat het voor SA wel hetzelfde zal zijn.

1) Zorg dat je spoiler bij het onderdeel staat dat de carosserie is

2) klik op modify>attach, klik eerst op je spoiler en dan op het onderdeel waaraan je het wil vastmaken. Dan wordt de spoiler aan dat onderdeel vastgemaakt.

Ik weet even niet hoe de carosserie in GTA SA models heet, maar ik denk dat dat wel body of bodyshell zal zijn. :)

De bak file is overigens iets dat Zmodeler aanmaakt bij mijn weten, daar hoef je niets mee te doen voor SA.

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:
Ik ben geen pro in Zmodeler betreffende GTA SA, maar ik weet wel wat voor IV en denk dat het voor SA wel hetzelfde zal zijn.

1) Zorg dat je spoiler bij het onderdeel staat dat de carosserie is

2) klik op modify>attach, klik eerst op je spoiler en dan op het onderdeel waaraan je het wil vastmaken. Dan wordt de spoiler aan dat onderdeel vastgemaakt.

Ik weet even niet hoe de carosserie in GTA SA models heet, maar ik denk dat dat wel body of bodyshell zal zijn. :)

De bak file is overigens iets dat Zmodeler aanmaakt bij mijn weten, daar hoef je niets mee te doen voor SA.

okee dankjewel

en als je daar txd in voert dan staat dat op het voorwerpmaar als je hem exporteert heb je natuurlijk een txd nodig maar hoe krijg je die txd waar dan dus die plaatjes op zittten..

Geplaatst:
Zou je misschien iets duidelijker kunnen typen (punten en hoofdletters), ik snap je bericht namelijk niet..

okee,

ik heb op de gta caddy allemaal wapens erop gelegd en die zie ik nu ook in game, maar de texturen zie ik niet op de auto zitten snap je??

en dat is dus mijn probleem op de wapens komen de textures niet te zitten..

hoe moet ik dat regelen?

zo genoeg punten??

Geplaatst:
Je moet de plaatjes die de wapens gebruiken in de TXD van die caddy doen. In de MTL staan wel tutorials over TXD's aanpassen.

ja dat heb ik allemaal gedaan maar nog doet hij het niet..

Geplaatst:

De extensie (.bmp, .tga) moet niet in de naam staan van je plaatje in de TXD. Heb je ook alles gecompressed (image -> compress all images)? Zitten de textures in Zmod er ook goed op? Lees anders eens een tutorial over TXD's aanpassen.

Geplaatst:
De extensie (.bmp, .tga) moet niet in de naam staan van je plaatje in de TXD. Heb je ook alles gecompressed (image -> compress all images)? Zitten de textures in Zmod er ook goed op? Lees anders eens een tutorial over TXD's aanpassen.

idd dat is wat het probleem was compress all images heb ik niet gedaan..

maar ik heb nog wel wat probleempjes zoals het stuur van die caddy die is nog steeds grijs en de buitenkant van de banden maar in de originele txd staat geen plaatje van een band en ook niet van een stuur

weet jij wat ik moet doen??

Geplaatst:

Texturen van banden staan in de vehicles.txd, ergens in een mapje in models. Weet je zeker dat je ook een textuur hebt toegewezen aan 't stuur/banden?

Texturen van banden staan in de vehicles.txd, ergens in een mapje in models. Weet je zeker dat je ook een textuur hebt toegewezen aan 't stuur/banden?

maar stel ze stonden eerst wel in de txd van die sturen en banden wat jij zei moet ik ze dan in zmodeler er ook weer opnieuw erin zetten?

( je zal waarschijnlijk denken wat is hij dom maar dit is mijn eerste mod die ik maak (op me texture mod van de slamfm truck na dan)

maar moet ik ook nog een nieuw plaatje invoeren voor default material?

en wat moet ik met die matte:[cijfers] dingen doen

Bewerkt: door jellemuis

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...