Jump to content

slome pc? hoe kan het..


Sublime

Recommended Posts

hey,

ik heb nu al een tijdje deze pc maar ik heb toch ondervonden dat ie niet zo heel snel is, het opstarten duurt zeker 3 keer zo lang als de andere computer (die 0,6 GHz meer heeft). deze heeft 2ghz en 2459 mb ram. en toch draait deze pc veel minder zware processen en ook geen virussen ofzo. soms is de reactie zo sloom dat ik bijvoorbeeld op vorige klik en hij dan pas over 30 seconden het knopje ingedrukt laat zien.. nu net probeerde ik het progamma flitskikker op te zoeken want die geeft meer informatie.. zoekresultaten doet er te lang over dus druk ik maar op stoppen, na 30 seconden blijft ie nog steeds doorzoeken :S

Nu ben ik even handmatig aan het zoeken, wat dus tering sloom gaat want als ik op dat knopje map erboven druk moet ik weer 5 seconden wachten.. traaaaaaaaaaage reactie.

naja, na 15 minuten heb ik het dus..

computer.gifComputer

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Computermodel: MS-7104
  • Computernaam: GEBR-PC
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Model: MS-7104
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD
  • BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 6.00 PG
  • Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Gebruikt), AGP (Gebruikt)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Pentium® 4 CPU 2.00GHz
  • Kloksnelheid: 2000 MHz
  • Socket: Socket 478

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1022 MB RAM
  • Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM), 512 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:)
  • Grootte: 114,48 GB (114,48 GB (C:) )
  • Vrije ruimte: 1,70 GB (1,70 GB (C:) )

drives.gifStations

  • Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: CD- of DVD-ROM station, E: CD- of DVD-ROM station, K: CD- of DVD-ROM station, Z: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): A: Onbekend, C: Maxtor 6Y120L0 IDE, D: HL-DT-ST CD-RW GCE-8523B, E: HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B, K: FCJCD 1A38DYFW SCSI CdRom Device, Z: MagicISO Virtual DVD-ROM0000

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek AC'97 Audio for VIA ® Audio Controller

videocard.gifVideokaart

  • Model: RADEON 9200 SERIES
  • Beeldprocessor: RADEON 9250/9200 Series AGP (0x5964)
  • Geheugengrootte: 128 MB VRAM
  • Stuurprogramma: ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6614

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: Samsung
  • Model: SyncMaster 793DF/793MB
  • Schermresolutie: 1024x768
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: PS/2-compatibele muis
  • Aantal knoppen: 3
  • Aansluiting: PS/2

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: ** even weggehaald **

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Opmerking: der zitten ook virtuele *hardware* in.. magiciso en hamachi en dat soort dingen..

ookal is de chip en ram goed, op een of andere manier is reactie erg sloom. Bruutforcen kan dit ding wel, alleen duurt het een jaar voordat ie een beetje op gang is.. :7

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

ik weet voor 95% zeker dat je weer eens een virus hebt binnengehaald(voor de zoveelste keer), jij moet echt serieus je internet gebruik eens gaan aanpassen.

Scan verder eens met een virusscanner, gebruik ccleaner/tuneup utilities en defragmenteer eens.

Link to comment
Delen op andere websites

Scan eens op virussen met Malwarebytes-Anti Malware. En je zegt dat je PC 2459MB RAM heeft, maar bij FlitsKikkers Infotool staat maar 1022MB. :bonk:

ik zag het ookal staan, maar het is wel 2459 mb, ik kom soms boven de 1500 uit dus dat is denk ik een foutje van het progamma..

en geen virussen gevonden, zelfs geen ieri tracking cookies

Link to comment
Delen op andere websites

Scan eens op virussen met Malwarebytes-Anti Malware. En je zegt dat je PC 2459MB RAM heeft, maar bij FlitsKikkers Infotool staat maar 1022MB. :bonk:

ik zag het ookal staan, maar het is wel 2459 mb, ik kom soms boven de 1500 uit dus dat is denk ik een foutje van het progamma..

en geen virussen gevonden, zelfs geen ieri tracking cookies

Ik ben er haast zeker van dat je geen 2459 MB ram hebt, dat zal wel je virtueelgeheugen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet virtueel geheugen, maar wisselbestand. Dat is iets heel anders dan RAM geheugen en je kan het ook niet met elkaar vergelijken, maar dat je soms boven de 1500 uit komt is wel alarmerend. Ik heb zelf ook lang gewerkt met 1gig intern en ik kwam met normaal gebruik niet boven de 1000 uit, dus er is een applicatie die enorm veel geheugen vreet.

Link to comment
Delen op andere websites

je pc is ook al slomer doordat je te weinig hd ruimte over heb 1.7 het heb geen echte vrijheid op de hd zelf

en die 1 GB is tegenwoordig ookal te weinig.

heb dat ook met me oude p4 duurt ook wel een tijdje voor die opgestart is

maar oke er zitten ook 12 usb drives aanvast en 9 inside en al tijdeje niet meer gecleant

Bewerkt: door Thundercover
Lange quote verwijderd. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Niet virtueel geheugen, maar wisselbestand. Dat is iets heel anders dan RAM geheugen en je kan het ook niet met elkaar vergelijken, maar dat je soms boven de 1500 uit komt is wel alarmerend. Ik heb zelf ook lang gewerkt met 1gig intern en ik kwam met normaal gebruik niet boven de 1000 uit, dus er is een applicatie die enorm veel geheugen vreet.

kortom, een virus, dat kan je met alle zekerheid nu zeggen, zeker als je bedenkt dat hij hiervoor ook al virussen had.

@Maikle; je moet serieus je internet gebruik eens aan gaan passen, dit is wel ernstig, mijn internetgebruik is zwaar waardeloos en ik krijg zelden een virus, dit is nu al je 6e keer ofzo :7

Link to comment
Delen op andere websites

je pc is ook al slomer doordat je te weinig hd ruimte over heb 1.7 het heb geen echte vrijheid op de hd zelf

en die 1 GB is tegenwoordig ookal te weinig.

heb dat ook met me oude p4 duurt ook wel een tijdje voor die opgestart is

maar oke er zitten ook 12 usb drives aanvast en 9 inside en al tijdeje niet meer gecleant

Fail, dit klopt niet. Ik heb heel lang gewerkt met een computer waar maar 200MB ruimte over was op de C: schijf en het maakte niet uit of ik mijn andere hardeschijven wel of niet er aan gekoppeld had, Vista startte gewoon op en gewoon in de zelfde tijd als normaal. Daarnaast is 1GB zat als je niks meer doet dan een beetje internetten en misschien een game van een paar jaar terug, waarbij de computer zelf geen grafische wonderen moet verichten.

Link to comment
Delen op andere websites

Gasten, nikske virus of te weinig vrije ruimte, maar die virtuele hardware is het probleem. MagicISO vreet al immens veel processorkracht, als ik hem gewoon af en toe eens aanlegde om even es n filmpje of n game te spelen, maar om het al te laten werken bij het opstarten (het dus te laten opstarten met windows zelf dus) zou dus wel het probleem zijn van het trage opstarten, want het is ook n groot programma, en dat moet allemaal in die 1 gig ram geladen worden, dus is het onbegonnen werk voor windows.

Oplossing tegen het traag opstarten: zorg ervoor dat alleen de dingen windows nodig heeft om te werken, direct bij het opstarten ook uitgevoerd word. msn en die magiciso en al van die dingen dus uit. Je moet ze maar handmatig aanleggen wanneer je ze nodig hebt, en ook af en toe es kijken in procesbeheer of de programma's die je net hebt uitgeschakeld, of de processen ervan toch niet blijven meedraaien op de achtergrond, want dat is vaak het probleem van een pc die traag reageert.

Link to comment
Delen op andere websites

Gasten, nikske virus of te weinig vrije ruimte, maar die virtuele hardware is het probleem. MagicISO vreet al immens veel processorkracht, als ik hem gewoon af en toe eens aanlegde om even es n filmpje of n game te spelen, maar om het al te laten werken bij het opstarten (het dus te laten opstarten met windows zelf dus) zou dus wel het probleem zijn van het trage opstarten, want het is ook n groot programma, en dat moet allemaal in die 1 gig ram geladen worden, dus is het onbegonnen werk voor windows.

Oplossing tegen het traag opstarten: zorg ervoor dat alleen de dingen windows nodig heeft om te werken, direct bij het opstarten ook uitgevoerd word. msn en die magiciso en al van die dingen dus uit. Je moet ze maar handmatig aanleggen wanneer je ze nodig hebt, en ook af en toe es kijken in procesbeheer of de programma's die je net hebt uitgeschakeld, of de processen ervan toch niet blijven meedraaien op de achtergrond, want dat is vaak het probleem van een pc die traag reageert.

Ik snap niet waarom je een virus uitsluit, ooit vorige topics van hem gezien? Hij is echt(niet lullig bedoelt) de virus-magneet.

Verder heeft hij ook nergens gezegt dat hij magiciso gebruikt, daar trek jij nu meteen de conclusie it.

Laten we het zo stellen 90% kans dat de pc weer vol zit met virussen 10% kans van onnodige processen.

Link to comment
Delen op andere websites

mijne vorige post.

Ik snap niet waarom je een virus uitsluit, ooit vorige topics van hem gezien? Hij is echt (niet lullig bedoelt) de virus-magneet.

Verder heeft hij ook nergens gezegt dat hij magiciso gebruikt, daar trek jij nu meteen de conclusie uit.

Laten we het zo stellen 90% kans dat de pc weer vol zit met virussen 10% kans van onnodige processen.

Opmerking: der zitten ook virtuele *hardware* in.. magiciso en hamachi en dat soort dingen..

ookal is de chip en ram goed, op een of andere manier is reactie erg sloom. Bruutforcen kan dit ding wel, alleen duurt het een jaar voordat ie een beetje op gang is.. :7

Dat heeft hij wel gezegd, en ik zei '...over het algemeen...', met magiciso als voorbeeld en mijn getuigenis. Daemon tools lite is ook zo'n cpu slurper.

En jij trekt nu ook de conclusie dat een virus de oorzaak is, omdat hij al 5 keer een virus gehad heeft. Ik heb ook al meer virussen gehad dat ik op 5 handen kan tellen, maar het wil niet zeggen dat omdat men computer op dit moment traag werkt, dat er een virus opzit?

Enne, @ topicstarter, 'k ga je eens een pm sturen waar je mijn virusscanner kan van halen (Nee, mods, het is een legale versie van McAfee Internet Security 2009)

>>> Door Thundercover: Post de link gewoon als het legaal is, anders laat ik het alsnog onder warez vallen.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Magiciso word niet opgestart als de computer opstart, ook msn niet.. bijna niks word er opgestart..

en toen ik boven de 1500 mb uitkwam was toen ik battlefield 2 ging spelen :puh:

en ook al ben ik een virus magneet :7 ik weet bijna zeker dat er geen virussen op die computer zitten want er zijn geen rare processen, ieritante pop ups of dat soort zooi. tenslotte heb ik gescant met "het" aanbevolen programma malware antibytes. tevens ook nog met spybot search en destroy en nod32 en mcaffee..

(leuk feitje (of niet): scannen met malware antibytes duurt op deze computer zeker 2,5 uur, de andere computer ongeveer een uur)

als de computer dus opstart moet ie wel nod32 opstarten maar de andere pc die 0,4 GHz meer heeft moet northon draaien terwijl die zeker 5 keer zo snel is..

EDIT:

ik denk dat de schijfruimte niks uitmaakt, hij was evensloom

En op de snellere computer word magiciso ook gedraait!

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...