Ophion Geplaatst: 30 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2009 Hallo, ik krijg soms een opdracht om voor een bedrijf een website te maken. Ik krijg dan alle plaatjes toegestuurd (de layout) en dan moet ik daar een flash bestand van maken. Ik heb het voor de eerste paar keer gratis gedaan en nu wil ik graag er wat voor krijgen. Wat is een goed bedrag om mee te beginnen? Groetjes, Jeroen. Reageren
Mevin Geplaatst: 30 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2009 Ik denk dat je dat zelf moet kiezen. Je kan natuurlijk hoog beginnen (Bijv. €50) en dan kan je altijd lager gaan. Het licht er ook aan hoe goed je het doet, als je er goed in bent dan mag je best meer vragen. Je kan ook nog een prijs per uur vragen €5 ofzo. Ik weet het niet zo precies allemaal Reageren
Ophion Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2009 Bedankt voor je hulp! Is 15 euro per opdracht redelijk of is dat te weinig? Ik ben per opdracht toch wel 2/3 dagen mee bezig.. Reageren
Think Geplaatst: 30 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2009 Je mag niet zomaar geld vragen. Toch zeker niet als het voor bedrijven is. Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 30 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2009 (bewerkt) Natuurlijk mag je geld vragen en dat moet je ook zeker doen. Sommige mensen bieden pakketten aan met een bepaald bedrag en andere werken met uurtarieven. Bij echt professionele bedrijven ben je zo een paar duizend euro kwijt voor een website. Voor jou zal ik of een vast tarief maken of een uurtarief van paar tientjes. Maar dit ligt er totaal aan hoe goed jij bent in het maken van websites. Doe je een simpel flash website of doe je het met veel effecten en acionscript e.d. Dat ligt allemaal aan het bedrag. Als je beginner bent zal je ook niet erg hoog moeten starten. Zit zelf ook in de business van websites en naarmate je meer opdrachten krijgt, kan je meer stijgen in het uurtarief. Je wordt er ook steeds beter in dus je kwaliteiten stijgen en dus ook je tarieven. Als startend kan je beginnen bij 4/5 euro per uur. Ongeveer net zoveel als je bij de Supermarkt verdient. Hoe meer opdrachten je krijgt en hoe meer tevreden ze zijn kan je altijd nog stijgen. Is 15 euro per opdracht redelijk of is dat te weinig? Ik ben per opdracht toch wel 2/3 dagen mee bezig.. Dat is echt heel weinig. Zeker als je er nog zolang mee bezig bent, mag je toch minimaal wel iets van 80 euro verwachten. De prijzen in de webdesign-business zijn nou eenmaal soms belachelijk hoog. Laat ik het zo zeggen dat je er erg veel mee kan verdienen per opdracht. Bewerkt: 30 augustus 2009 door Kai-ShockWave Reageren
Ophion Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2009 Oke het is heel duidelijk nu! Bedankt voor je bericht Reageren
GTA Monster Geplaatst: 30 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2009 Hoe zit dat eigenlijk met webdevelopment? Want daar hoor je eigenlijk niemand over. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.