Jump to content

wlke is beter

Recommended Posts

Geplaatst:

zeg ik vroeg me af wat welke is beter:

nou ik vond ergens een pc bij de mileustraat met een celeron d socket 478 2.8ghz (de pc werkt alleen wat dingen stuk) en ik vroeg me af kan ik deze beter in mijn pc zetten met de p4 3.0ghz of niet?

alvast bedankt

onbekendeiv

Geplaatst:

kijk maar eerst es of die celeron wel op je mobo geplaatst kan worden, anders sta je daar hee, met je processortje

Geplaatst:
kijk maar eerst es of die celeron wel op je mobo geplaatst kan worden, anders sta je daar hee, met je processortje

je zegt niet welke beter is maar de cpu die er al in zat was een hypertreading. is het dan niet logisch zyn dat hij het wel doet

Geplaatst:

als de bios eht neit ondersteund gaat hij gewoon niet werken.

Trouwens zou zo'n upgrade niks uithalen, ze zijn beiden poep.

Geplaatst:

Pentium 4 is natuurlijk beter.

Celeron is een budget CPU. Het is een afstammeling van de Pentium 4, dat wel. Maar er is wel flink wat uitgeschakeld. Zo heeft een Celeron minder Cache bijvoorbeeld.

Houd dus lekker die P4 die je hebt, en laat die Celeron lekker in de prullenbak rotten. :7

Geplaatst:
Het is zoiezo geen upgrade, een Celeron D is gewoon een single core processor.

wat een oplichting van een naam celeron d :puh: die pc gaat terug waar die vandaan komt!

Geplaatst:

Maar die D staat toch voor Dual Core? Want mijn vader heeft een Pentium D en dat is ook een Dual Core? Of hebben die stiekemerds bij Intel dat weer anders gedaan met de Celerons? :7

Geplaatst:
Pentium D is idd een dual-core, maar Celeron D is gewoon een single core ^^.

Wel slim-spel van Intel. Dan denkt de consument dan hij of zij te maken heeft met een Dual Core, maar in werkelijkheid heeft hij of zij gewoon een singe core processor. :7

Geplaatst:
Ik meen me toch te herinneren dat er Dual-Core Celerons waren? :?

Celeron Dual-Core ja.

De Celeron variant op de Pentium Dual-Core.

Geplaatst:

En Pentium D en Pentium Dual Core zijn toch eigenlijk hetzelfde? Of heb ik dat nou weer niet goed begrepen?

Lekker boeiende discussie ook weer over verouderde CPU's :bonk:

Geplaatst:
En Pentium D en Pentium Dual Core zijn toch eigenlijk hetzelfde? Of heb ik dat nou weer niet goed begrepen?

Lekker boeiende discussie ook weer over verouderde CPU's :bonk:

Een Pentium D is als het ware 2 Pentium IV's aan elkaar vastgeplakt, en een Pentium Dual-Core is hetzelfde als een Core 2 Duo, alleen met minder cache en een lagere bus snelheid.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...