hippiebus Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 Hallo, ik heb een voertuigspawn gemaakt met Sanny Builder (een camper) 1. hoe save ik die nu als Cleo 2. hoe geef ik hem een paintjob Alvast bedankt Reageren
Beagle Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) 1. Om te compileren naar een Cleo script (.cs) zet je dit helemaal boven aan in je script: {Cleo .cs} 2. Paintjob geven: 06ED: set_car 34@ paintjob 0 Beetje experimenteren welke paintjob je dan precies wil (staat waarschijnlijk in carmods.dat). Bewerkt: 31 augustus 2009 door Beagle Reageren
hippiebus Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 september 2009 Nu heb ik dit: {Cleo .cs} 014B: $Geparkeerde_Camper = init_parked_car_generator #CAMPER -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 313.7913 -1783,718 4,732298 angle -90.0 014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 0 06ED: set_car 34@ paintjob 0 maar nu springt hij naar: 06ED: set_car 34@ paintjob 0 en zegt hij: Local variabele 34 is buiten bereik. In thread is de maximale variabele 33@. Wat is de fout? Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 1 september 2009 Rapport Geplaatst: 1 september 2009 (bewerkt) Verander 34@ naar $Geparkeerde_Camper. Een local variable kan normaal van 1@ tot 33@, maar op de een of andere manier gebruikt Rockstar Games hogere getallen. Als je 34@ naar bijv. 1@ zou veranderen zou het alsnog niet werken, omdat je de auto als $Geparkeerde_Camper hebt ingesteld. Ik weet niet zeker of het dan nog werkt, omdat je 06ED niet kan gebruiken op een generator, maar dat moet je zelf maar proberen. Ook moet je op het eind nog 0A93: end_custom_thread invullen, anders crasht je SA, of SannyBuilder geeft een nieuwe error. Bewerkt: 1 september 2009 door Donald F. Duck Reageren
hippiebus Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 september 2009 Verander 34@ naar $Geparkeerde_Camper.Een local variable kan normaal van 1@ tot 33@, maar op de een of andere manier gebruikt Rockstar Games hogere getallen. Als je 34@ naar bijv. 1@ zou veranderen zou het alsnog niet werken, omdat je de auto als $Geparkeerde_Camper hebt ingesteld. Ik weet niet zeker of het dan nog werkt, omdat je 06ED niet kan gebruiken op een generator, maar dat moet je zelf maar proberen. Ook moet je op het eind nog 0A93: end_custom_thread invullen, anders crasht je SA, of SannyBuilder geeft een nieuwe error. Dankje, dit is nu gelukt, maar als ik nu compileer, saved hij als scm bestand Reageren
Beagle Geplaatst: 1 september 2009 Rapport Geplaatst: 1 september 2009 Foutje, het moet zijn: {$CLEO .cs} (Vervangen met de regel die helemaal boven aan staat.) Reageren
hippiebus Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 september 2009 Bedankt, dat werkte, maar nu crasht mijn spel als mijn savegame is geladen (als ik het bestand weer uit de cleo map verwijder doet hij het weer) Ik heb dit: {$CLEO .cs} 014B: $Geparkeerde_Camper = init_parked_car_generator #CAMPER -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 313.7913 -1783,718 4,732298 angle -90.0 014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 0 06ED: set_car $Geparkeerde_Camper paintjob 0 0A93: end_custom_thread Wat doe ik (voor de zoveelste keer) fout? Reageren
Beagle Geplaatst: 1 september 2009 Rapport Geplaatst: 1 september 2009 (bewerkt) 313.7913 -1783,718 4,732298 De komma's moeten punten zijn. 014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 0 Moet op een nieuwe regel + de variable $PARKED_RHINO bestaat niet in jou script, moet $Geparkeerde_Camper zijn. Bewerkt: 1 september 2009 door Beagle Reageren
hippiebus Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 september 2009 (bewerkt) {$CLEO .cs} 014B: $Geparkeerde_Camper = init_parked_car_generator #CAMPER -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 313.7913 -1783.718 4.732298 angle -90.0 014C: set_parked_car_generator $Geparkeerde_Camper cars_to_generate_to 0 06ED: set_car $Geparkeerde_Camper paintjob 0 0A93: end_custom_thread Bewerkt: 1 september 2009 door hippiebus Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 1 september 2009 Rapport Geplaatst: 1 september 2009 Zoals ik al heb gezegd, werkt de regel (06ED: set_car $Geparkeerde_Camper paintjob 0) niet bij een parked generator. Je moet daarom een normale auto maken met ($Geparkeerde_Camper = Car.Create(#CAMPER, 0.0, 0.0, 0.0) of (00A5: $Geparkeerde_Camper = create_car #CAMPER at 0.0 0.0 0.0) waarbij #CAMPER natuurlijk geladen is. Je kan de paintjob ook weglaten en een parked generator gebruiken. PS: Zelfs als je de parked generator zonder de paintjob gebruikt, zou je nog geen camper kunnen zien, daarvoor moet de laatste variabele in (014C: set_parked_car_generator $Geparkeerde_Camper cars_to_generate_to 0) 101 zijn, zodat het (014C: set_parked_car_generator $Geparkeerde_Camper cars_to_generate_to 101) wordt. Voor meer informatie, zie deze post. Reageren
hippiebus Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2009 Zoals ik al heb gezegd, werkt de regel (06ED: set_car $Geparkeerde_Camper paintjob 0) niet bij een parked generator.Je moet daarom een normale auto maken met ($Geparkeerde_Camper = Car.Create(#CAMPER, 0.0, 0.0, 0.0) of (00A5: $Geparkeerde_Camper = create_car #CAMPER at 0.0 0.0 0.0) waarbij #CAMPER natuurlijk geladen is. Je kan de paintjob ook weglaten en een parked generator gebruiken. PS: Zelfs als je de parked generator zonder de paintjob gebruikt, zou je nog geen camper kunnen zien, daarvoor moet de laatste variabele in (014C: set_parked_car_generator $Geparkeerde_Camper cars_to_generate_to 0) 101 zijn, zodat het (014C: set_parked_car_generator $Geparkeerde_Camper cars_to_generate_to 101) wordt. Voor meer informatie, zie deze post. Dat lukt ook niet Kun je misschien niet dat hele bestand typen? Want ik ben echt ff helemaal de weg kwijt Reageren
Beagle Geplaatst: 2 september 2009 Rapport Geplaatst: 2 september 2009 Er staan genoeg tutorials in de Master Tutorial List over SCM Coding, je zou er wel uit moeten komen. Lukt het niet, zeg dan wáár je in de tut vast loopt . http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=78454 (MTL) Reageren
hippiebus Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2009 daar heb ik het niet gevonden: Het lukt me wel om een voertuig zonder paintjob te spawnen, maar als ik met paintjob wil doen, moet ik een andere code gebruiken Welke is dat dan (inclusief laden van de auto etc.) Reageren
Beagle Geplaatst: 2 september 2009 Rapport Geplaatst: 2 september 2009 (bewerkt) Je gebruikt dit deel tutorial om een auto te spawnen, en daarna gebruik je die opcode van een paintjob op die auto. > http://www.gtaforum.nl/index.php?s=&sh...st&p=813717 Bewerkt: 2 september 2009 door Beagle Reageren
hippiebus Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2009 Je gebruikt dit deel tutorial om een auto te spawnen, en daarna gebruik je die opcode van een paintjob op die auto.> http://www.gtaforum.nl/index.php?s=&sh...st&p=813717 En hij doet het weer niet (word een soort eentonig) Dit is de code nu: {$CLEO .cs} :MODEL_SPAWN $Painted_Camper = Car.Create(#CAMPER, 313.7913, -1783.718, 4.732298) Car.Angle($Painted_Camper)= -90 06ED: set_car $Painted_Camper paintjob 0 0A93: end_custom_thread Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.