hippiebus Geplaatst: 5 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 september 2009 Dankje, nu heb ik dit: en blijft hij hetzelfde zeggen: {$CLEO .cs} :FPV wait 0 if and 02D8: actor $PLAYER_ACTOR current_weapon == 31 0AB0: key_pressed 107 then 0A2F: show_first_person_view 1 else jump @FPV end 0A93: end_custom_thread Reageren
Beagle Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 Deze compileert wel: {$CLEO .cs} wait 0 :FPV wait 0 if and 02D8: actor $PLAYER_ACTOR current_weapon == 31 0AB0: key_pressed 107 then 0A2F: show_first_person_view 1 else jump @FPV end 0A93: end_custom_thread Reageren
hippiebus Geplaatst: 5 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 september 2009 Deze compileert wel: {$CLEO .cs} wait 0 :FPV wait 0 if and 02D8: actor $PLAYER_ACTOR current_weapon == 31 0AB0: key_pressed 107 then 0A2F: show_first_person_view 1 else jump @FPV end 0A93: end_custom_thread Inderdaad, maar nu gaat hij naar FPV met E (69) In plaats van + (107, staat in de code) Dat is opzich niet zo'n probleem, maar dat is de "volgend wapen" knop, waardoor de Sniper opeens in FPV gaat Reageren
Beagle Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 (bewerkt) 107 is de + op je numpad en 187 is de + boven de letters op je toetsenbord (de toets heet dus '='). Ik weet niet waarom hij nu op de toets E reageert, zou niet moeten Bewerkt: 5 september 2009 door Beagle Reageren
hippiebus Geplaatst: 5 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 september 2009 107 is de + op je numpad en 187 is de + boven de letters op je toetsenbord (de toets heet dus '='). Ik weet niet waarom hij nu op de toets E reageert, zou niet moeten Ik heb het nu geprobeerd met Caps Lock, maar nu gebeurt hetzelfde (het gebeurd trouwens ook met Numpad-Enter) Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 Nog even over dat niet compileren... Er zijn twee opcodes waar je aan moet denken wanneer je begint met het scripten van een CLEO file. Allereerst: 0A95: enable_thread_saving Dit zorgt ervoor dat de thread eenmalig wordt uitgevoerd. Over het algemeen is dit een oplossing voor het spawnen van een cargenerator: het is mogelijk dat als je dit niet doet, er altijd een auto blijft spawnen in die savegame, ook al heb je de cleo file er niet meer bij. De tweede is die fout die jij kreeg (A jump to zero offset found). Een simpele oplossing daarvoor is opcode 0000 aan het begin plaatsen. Deze foutmelding komt voor wanneer je springt naar het begin van het script. Dus het eerste wat je in je script hebt, is een label naam, en daar spring je uiteindelijk naar toe. Dat levert ingame bugs op, ik geloof dat er dan iedere keer een "New Game" laad. SannyBuilder heeft een ingebouwde check om deze bug te voorkomen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.