propje400 Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) Hoi, welk script moet ik gebruiken waardoor bv alleen team 1 in de 5 auto's kunnen die spawnen? maar ze moeten wel achter in kunnen zitten alvast bedankt! Bewerkt: 31 augustus 2009 door propje400 Reageren
Remi-X Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) Voorbeeldje: new GreenCar[5]; new RedCar[5]; public OnGameModeInit() { GreenCar[0] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); GreenCar[1] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); GreenCar[2] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); GreenCar[3] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); GreenCar[4] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); RedCar[0] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); RedCar[1] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); RedCar[2] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); RedCar[3] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); RedCar[4] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay); return 1; } public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate) { if(oldstate == PLAYER_STATE_ONFOOT && newstate == PLAYER_STATE_DRIVER || newstate == PLAYER_STATE_PASSENGER) { if(Team[playerid] == TeamGreen) // Of hoe jij je team defineerd { for(new c = 0; c < sizeof(GreenCar)) { if(GetPlayerVehicleID(playerid) == GreenCar[c]) { return 1; } else { SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a vehicle from another team!"); } } } else if(Team[playerid] == TeamRed) { for(new c = 0; c < sizeof(RedCar)) { if(GetPlayerVehicleID(playerid) == RedCar[c]) { return 1; } else { SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a vehicle from another team!"); } } } } return 1; } @hieronder: inderdaad , verbeterd Bewerkt: 31 augustus 2009 door Remi-X Reageren
.Timothy Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 Klein foutje, althans, dat lijkt me. Je array bestaat uit 5 auto's, maar bij het aanmaken van die auto's start je array met GreenCar[1], maar arrays starten op slot 0. Vandaar moet het GreenCar[0] tot en met GreenCar[4] zijn. Idem dito voor RedCar. Reageren
propje400 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 bedankt maar klopt niet echt: if(oldstate == PLAYER_STATE_ONFOOT && newstate == PLAYER_STATE_DRIVER || newstate == PLAYER_STATE_PASSENGER) { if(gTeam[playerid] == TEAM_MEDIC) // Mijn team { for(new c = 0; c < sizeof(medic)) { if(GetPlayerVehicleID(playerid) == medic[c]) // de naam medic voor de creatvehicle spawns { return 1; } else { SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a vehicle from another team!"); } } } } errors: I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2517) : error 025: function heading differs from prototype I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2524) : error 001: expected token: ";", but found ")" I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : error 028: invalid subscript (not an array or too many subscripts): "medic" I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : warning 215: expression has no effect I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : error 001: expected token: ";", but found "]" I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : error 029: invalid expression, assumed zero I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : fatal error 107: too many error messages on one line Reageren
Remi-X Geplaatst: 31 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) Wat staat er op de regels van de errors en warnings? Hier heb ik niet veel aan Bewerkt: 31 augustus 2009 door Remi-X Reageren
propje400 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2009 (bewerkt) error 1 = public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys, oldstate, newstate) error 2 = for(new c = 0; c < sizeof(medic)) error 3 = if(GetPlayerVehicleID(playerid) == medic[c]) // de naam medic voor de creatvehicle spawns warning 1 = if(GetPlayerVehicleID(playerid) == medic[c]) // de naam medic voor de creatvehicle spawns en de rest is ook van die regel hierboven en als dit is afgerond, of als iemand anders het weet, hoe kan ik ervoor zorgen dat er in één team maar 5 spelers kunnen? ik had dit gevonden, maar volgens mij klopt het niet, en het werkt ook niet echt new EvilTeamCount; new GoodTeamCount; Code: //===========If good team is chosen (team 1)============== if (EvilTeamCount > GoodTeamCount) { SendClientMessage(playerid, COLOR, "Team is full"); return 0; } else { return 1; } //===========If Evil team is chosen (team 2)============== if (GoodTeamCount > EvilTeamCount) { SendClientMessage(playerid, COLOR, "Team is full"); return 0; } else { return 1; } Code: //===== Good Team ===== GoodTeamCount++; //===== Evil Team ===== EvilTeamCount++; Code: //===== Good Team ===== GoodTeamCount--; //===== Evil Team ===== EvilTeamCount--; Bewerkt: 31 augustus 2009 door propje400 Reageren
Big Boss Geplaatst: 1 september 2009 Rapport Geplaatst: 1 september 2009 public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys, oldstate, newstate) Nooit geweten dat die public bestond. Maar even serieus, je haalt twee callbacks door elkaar: OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys) en OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.