Jump to content

SA-MP 0.3 Pre-Release

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Een pre-release van SA-MP 0.3 is gisteren (1 september) publiek gereleased. Dit is een grote kans voor iedereen (en vooral de scripters) om de NPC's (bots) en de andere functies uit te testen in deze nieuwe versie.

0.3 RC3-3 Scripting Build

This is a pre-release version of the SA-MP 0.3 client/server. It is slot limited to a maximum of 16 players and is being released so that 0.2X server owners can start testing their scripts on 0.3 and provide feedback about any problems.

Please note: SA-MP 0.3 is still in Beta. There are still many things that need to be fixed before it will be released. Many new scripting functions are also not yet documented. A full list of changes suitable for outside development has not yet been produced. If you require this information please do wait for the full release.

Major changes needed to 0.2X scripts:

- Vehicle locking can only be applied to streamed-in vehicles. Please see the bottom of rivershell.pwn if your script uses SetVehicleParamsForPlayer.

- CreatePickup has a new virtual world default parameter. This won't require any changes to your script, although you will at least need to recompile with the 0.3 includes.

- SetDisabledWeapons is removed.

- The client commands /pm /tpm and the server callbacks OnPlayerPrivMsg and OnPlayerTeamPrivMsg are removed. If you need a replacement /pm command please see the base.pwn filterscript.

- Multi-car trains can only be created with AddStaticVehicle/Ex. Do not use CreateVehicle.

- The new limits of 0.3 can be found on this page: http://wiki.sa-mp.com/wiki/Limits

- Although the vehicle model limit in 0.3 is unlimited, if you use a large amount of vehicle models, you may notice parts of your mode become framey as vehicle models are dynamically loaded/unloaded. Keeping the number of vehicle models below 150 is a good idea.

Current RC Client: RC3-3

Current RC Server: RC3-2

Please check this thread again for updates.

Updates:

RC3-3

Fix for SetPlayerTime causing fast time.

Vrij vertaald:

0.3 RC3-3 Scripting Build

Dit is een pre-release versie van de SA-MP 0.3 client/server. De player slots zijn gelimiteerd tot een maximum van 16 spelers en wordt gereleased zodat de 0.2X server eigenaars kunnen beginnen met het testen van hun scripts op 0.3 en feedback kunnen geven, mochten er problemen zijn.

Opgelet SA-MP 0.3 is nog steeds in Beta. Er moeten nog veel dingen gefixed worden voor een volgende versie uitgebracht wordt. Veel nieuwe functies zijn ook nog niet in kaart gebracht. Een volledige lijst met veranderingen, is nog niet gemaakt. Als je deze info nodig hebt, wacht dan a.u.b. tot de volgende release.

Grote veranderingen die nodig zijn aan 0.2X scripts:

- Voertuigen op slot doen kan alleen als het voertuig gestreamed is. Kijk onderaan in rivershell.pwn als je script gebruik maakt van SetVehicleParamsForPlayer.

- CreatePickup heeft een nieuwe virtual world default parameter. Je hoeft je script niet te veranderen, maar je moet het wel recompilen met de nieuwe 0.3 includes.

- SetDisabledWeapons is verwijderd.

- De standaard commando's /pm /tpm en server callbacks OnPlayerPrivMsg en OnPlayerTeamPrivMsg zijn verwijderd. Indien je een alternatief /pm command nodig hebt, bekijk dan het base.pwn filterscript.

- Treinen met meerdere wagons kunnen enkel aangemaakt worden met AddStaticVehicle/Ex. Gebruik geen CreateVehicle.

- De nieuwe limieten van 0.3 kan je vinden op deze pagina: http://wiki.sa-mp.com/wiki/Limits

- Hoewel de vehicle model limit in 0.3 ongelimiteerd is, kan er een drop in de framerate ontstaan als je een grote hoeveelheid verschillende voertuigen gebruikt, omdat de voertuigen dynamisch worden in- en uitgestreamd. De voertuig model limiet onder de 150 houden is een goed idee.

Huidige RC Client: RC3-3

Huidige RC Server: RC3-2

Bekijk dit topic voor updates

http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=119892.0

Bewerkt: door Big Boss

Naaaaaiiiiss!!! _O_ Vet gaaf dat je nu ook treinen met zelfgekozen wagons kunt maken. :dans:

Edit: Vraagie, is het mogelijk om met 0.3 0.2X-servers in te gaan? Want toen 0.2X uitkwam was het niet mogelijk om de servers met een oudere versie in te gaan. :?

Bewerkt: door Basssss
Geplaatst:
Vraagie, is het mogelijk om met 0.3 0.2X-servers in te gaan?

Volgens mij niet, het kon in ieder geval niet met de Public Beta's, en met de 0.2X client kom je ook niet op de oudere servers.

Dat de standaard /pm en /tpm commands zijn verwijdert vind ik wel jammer, deze moet je nu helemaal zelf gaan scripten met een command. Dat gaat op den duur weer conflicten opleveren met mensen die nieuw zijn met SA:MP scripting.

Ben wel blij dat het de beta versie uit is gekomen, om alvast een beetje te gaan scripten ervoor :)

Geplaatst:

Leuk leuk :dans: . Alleen vind ik persoonlijk de chat er lelijker op geworden, en ook jammer en irritant dat /pm weg is. De bots vind ik dan weer wel iets leuks. Trouwens, omdat je niet in 0.2X servers kan met de 0.3 Client had ik ewer 0.2X geinstalleerd, maar nu crash ik telkens op het moment dat het "VINEWOOD" beeld terug zou moeten verschijnen.

Geplaatst:

Ik vind de 0.3 vette updates hebben maar ook zo zijn slechte grote nadelen.

de /pm daar zit ik voor de rest niet mee, de Bots vind ik VET.

Chat is lelijker geworden.

Ik krijg nu van die irritante messages als ik voor mijn gebouwen sta.

Ik die mijn I-icon niet meer, en mijn green and blue house icon ook niet meer.

EN de kleur van de je naam bij TAB kleurt niet meer :S

Geplaatst:

Ik ben niet zo'n techneut, daarom kan de vraag wat onduidelijk zijn..

Is het nou mogelijk om SA MP v.3 te spelen? of is het alleen nog maar voor scripters om wat te maken?

Geplaatst:
Ik ben niet zo'n techneut, daarom kan de vraag wat onduidelijk zijn..

Is het nou mogelijk om SA MP v.3 te spelen? of is het alleen nog maar voor scripters om wat te maken?

Je kan wel spelen, maar er valt nog niks te spelen.

Want er zijn nog geen servers voor 0.3.

Dit is eigenlijk puur voor de scripters om hun script er vast op voor te bereiden.

Zodat er servers zijn als je 0.3 download als die officieel is gereleased ;)

Dus als je niet script zou ik nog ff met 0.2X spelen ;)

Geplaatst:
Dat de standaard /pm en /tpm commands zijn verwijdert vind ik wel jammer, deze moet je nu helemaal zelf gaan scripten met een command. Dat gaat op den duur weer conflicten opleveren met mensen die nieuw zijn met SA:MP scripting.

Als goed is zat er een FS bij de download waar alle pm-rotzooi in staat die je zo kan kopieren naar je eigen script. ;)

Geplaatst:

Weet iemand ook waar ik dat kan downloaden,

Ik heb dat andere forum ook doorgelzen maar nergens een link gevonden.

Kan iemand die wel een link weet het hier posten?

Alvast bedankt,

Geplaatst:
Weet iemand ook waar ik dat kan downloaden,

Ik heb dat andere forum ook doorgelzen maar nergens een link gevonden.

Kan iemand die wel een link weet het hier posten?

Alvast bedankt,

De downloadlinks zijn alleen te zien als je op het SA:MP forum bent geregistreerd/ingelogd. Na het inloggen zie je onderaan de post van Kye de bestanden staan.

Geplaatst:
Naaaaaiiiiss!!! _O_ Vet gaaf dat je nu ook treinen met zelfgekozen wagons kunt maken. :dans:

Edit: Vraagie, is het mogelijk om met 0.3 0.2X-servers in te gaan? Want toen 0.2X uitkwam was het niet mogelijk om de servers met een oudere versie in te gaan. :?

Echt waar? hoe doe je dat dan?

Echt waar? hoe doe je dat dan?

Geen flauw idee, 't stond in die post dat het kon.

Edit:

- Multi-car trains can only be created with AddStaticVehicle/Ex. Do not use CreateVehicle.
Bewerkt: door Basssss
Geplaatst:

Je spawnd een trein, en daarachter komen automatisch wagonnetjes. Deze kun je er dus niet zelf achter zetten ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...