Jump to content

Een goed nieuwssysteem gezocht!

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben op het idee gekomen om een website te maken waar ik nieuws ga posten.

Nou ben ik op zoek naar een nieuwssysteem.

Ik zoek een GRATIS nieuwssysteem en wil nou niet van zo'n simpel systeempje.

Geplaatst:
Hallo,

Ik ben op het idee gekomen om een website te maken waar ik nieuws ga posten.

Nou ben ik op zoek naar een nieuwssysteem.

Ik zoek een GRATIS nieuwssysteem en wil nou niet van zo'n simpel systeempje.

Bedoels zo zoiets als HIER? Waar gaat de site trouwens over?

Geplaatst:

Wordpress en Drupal zijn bekende systemen. Zelf werk ik er niet mee omdat ik het leuker vind om je 'eigen' software te gebruiken. Maar deze twee worden veel gebruikt en er zijn veel plug-ins voor beschikbaar waardoor je het systeem aardig naar jouw wensen kunt aanpassen ;)

Geplaatst: (bewerkt)
http://www.opensourcecms.com/

Probeer wat uit, zou ik zeggen.

PS: CMS = Content Management System

Ik zou joomla aanraden: http://www.dutchjoomla.nl. Je kunt er veel modules/componenten/plugins voor downloaden zodat je bijvoorbeeld automatisch elke week een backup maakt die hij naar je mail stuurt, bezoekers reacties laten plaatsen, er zijn uitgebreide inlogmogelijkheden. (Handig voor meerdere newsposters, aangezien je ook verschillenden user-levels hebt)

EDIT: Ik weet niet wat jij allemaal doet, maar als je een beetje leest kan er eigenlijk niets fout gaan hoor! Templates zijn trouwens makkelijk te maken en er zijn er ook nog eens heel wat op internet te vinden. Hoe kun je trouwens wikimedia vergelijken? Dat is toch niet echt voor nieuwsitems! Ohja.. als jij zo slims was geweest back-ups te maken van je configuration.php, had je nooit problemen gehad. Maargoed, de TS gaat voor WordPress, OOK een goeie. Nou, veel succes!

Bewerkt: door RoL0
Geplaatst:
http://www.opensourcecms.com/

Probeer wat uit, zou ik zeggen.

PS: CMS = Content Management System

Ik zou joomla aanraden: http://www.dutchjoomla.nl. Je kunt er veel modules/componenten/plugins voor downloaden zodat je bijvoorbeeld automatisch elke week een backup maakt die hij naar je mail stuurt, bezoekers reacties laten plaatsen, er zijn uitgebreide inlogmogelijkheden. (Handig voor meerdere newsposters, aangezien je ook verschillenden user-levels hebt)

Joomla!? Sorry zei je nou Joomla!?? Als ik iemand iets afraad is het Joomla! wel, zet een optie verkeerd, hoppa, Joomla! scheidt er mee uit, en dat durft zich een CMS te noemen, dan werkt Mediawiki nog fijner als je daar nog nooit mee hebt gewerkt, ik had Joomla een uurtje, zag er netjes uit, was beetje gemaakt, staat er opeens een optie fout, en dan weet je niet welke, Joomla! scheidt er mee uit, weg werk, weg tijd, etc.

Dan raad ik Wordpress aan als je een nieuwssysteem wilt hebben :Y

Geplaatst:

@ Zamg0d1: Dan weet je nog niet genoeg over Joomla. Als je met Joomla werkt moet je wel weten wat je aan het doen bent en dan krijg je die fouten ook niet.

Ik zou voor Wordpress kiezen. Erg handig en mooi systeem dat perfect werkt. Lijkt erg op een blog, maar je kan het zo ombouwen dat het een nieuwssite wordt. Werkt simpel en je kan er vaak meteen mee aan de slag. Templates zijn er trouwens ook genoeg van te vinden. :Y

Geplaatst:
@ Zamg0d1: Dan weet je nog niet genoeg over Joomla. Als je met Joomla werkt moet je wel weten wat je aan het doen bent en dan krijg je die fouten ook niet.

Ik was er ook net mee begonnen voor het eerst in mijn leven :7 Dus tja, als je er nog nooit mee hebt gewerkt is het af te raden :Y

Geplaatst:

Joomla is ook niet een normaal CMS systeem. Het is net een soort programma als Photoshop alleen dan voor het web. Je hebt niet binnen 1 dag een mooie site. Ik raad je Drupal aan. Is nog moeilijker maar je kan er zooooooooooveeeeeeeeeel mee! Ongeloofelijk!

Veel succes!

Geplaatst:

Bedankt jongens,

Ik denk toch dat ik WordPress ga gebruiken, bedankt voor jullie hulp!

Ben ik weer,

Nou, Wordpress is aan het installeren dus 5 september zal de site klaar zijn.

Sorry voor de dubbelpost.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop. Een dubbelpost was absoluut niet nodig hier.<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...