Jump to content

Picture post & commentary.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ziet er zeker goed uit Danny! Als je die achter en zijwand eraf haalt zou je het eigenlijk in GTA IV moeten gooien of zo... Zou zeker heel mooi zijn denk ik, al is het meestal zo dat ongetexturede models zo veel mooier zijn dan getexturede :(...

Je weet denk ik dat er bij het pad naar de kerk wat shading issues zijn? Moet je de randen van het pad even hard edges maken en dan zou het gefixt moeten zijn? Zou sowieso het pad iets minder stijl maken, en de muurtjes wat gelijker in vorm(uiteinden beneden is anders, zou mooier zijn als dat hetzelfde was ongeveer denk ik). Die fout rechtsonderin is trouwens ook soft edges op een plek waar het hard moet zijn denk ik? En anders misschien rechtsbovenin polygons iets anders indelen... (andersom insnijden b.v.. Max/Maya wil dat nog wel eens fout doen en dan langgerekte poly's maken :7)Is al gefixt op 2e render :puh:

Wat voor schaduwen en lichten gebruik je hiervoor als ik vragen mag? mentalray of gewoon depth maps? In Maya heb ik altijd van die lelijke klote schaduwen, die veel te scherp zijn voor het realisme als ik mentalray schaduwen pak en point/spotlights, of directionals...

Ja dat van die pad naar de kerk weet ik :puh: heb alleen nog niet zo'n zin gehad om het op te lossen :zz: er zitte gewoon nog paar foutjes in die ik eruit moet halen :puh:

En ik was waarschijnlijk al vanplan het ooit in een GTA te gaan zetten, maar de pc die ik nu hebt trekt GTA IV niet ik krijg gelukkig nog wel een nieuwe desktop.

Over die schaduw, ik gebruik een simpel skylight en selecteer bij zo'n schermpje van rendering (even vergeten hoe het heet XD) light tracer ( volgesmij bloos.gif ) en dan een render maken eigenlijk helemaal niets moeilijks :puh: maar ik doe dit vooral om diepte te maken zodat ik foutjes goed kan zien want als ik een doodgewone render maak zonder poes pas dan zijn sommige fouten niet echt zichtbaar.

EDIT: Ben weer wat bezig geweest met het dorpje :puh:

Heb de heuvel waar de kerk opstaat nu apart gemaakt met een plane en er is een nieuwe gebouw uit de grond gestampt :puh: (helemaal rechts op foto)

stade.png

EDIT2:Na het land en gebouwen eventjes omgewisseld te hebben is dit eruit gekomen :7 :

harnas.png

Het ziet er niet uit i know :7

Het is hier wel heel erg dood :{

EDIT3: Ik wou nog progres posten maar ik zit nu wel te twijfelen :{

De aandacht aan dit topic is helemaal naar beneden gezakt wat eigelijk wel jammer is...

Nouja dan post ik toch maar even me progres....

stad.png

Zoals je ziet heb ik een muur toegevoegd, en een soort stadspoort :puh:

Verder hoef ik alleen nog maar paar gebouwen erbij te zetten bij andere gebouwen nog wat details toevoegen, en dan lijkt hij me wel klaar om getextuurd te worden :puh:

Dan maak ik misschien nog wel een collison en dan komt ie heel misschien wel in een GTA (waarschijnlijk geen IV omdat me pc die niet trekt)

En als het zover is komt er misschien nog wel een stuk bij, en dan misschien nog één enzovoort :puh:

EDIT4: Het valt me ineens op dat de kleine pier bij het torentje in de buurt ineens verdwenen is :o :cry:

5de edit alweer...

Het eerste gebouw waar ik texturen aan toe heb gevoegt :puh: ik vond het er zelf niet slecht uitzien (aangezien ik heel erg slecht ben in UVW mappenbloos.gif)

Er moet nog wel het een of ander aan gebeuren maar dit is het tot nu toe:

stad2.png

Bewerkt: door danny18

@ danny18

ziet er erg goed uit, idd nog een beetje werken aan de texture maar de voorkant ziet er al top uit :tu:

hier nog een foto van wat die zombie is geworden van de vorige pagina :puh:

zombieee.jpg

Bewerkt: door keessie
Geplaatst:

@ danny18

ziet er erg goed uit, idd nog een beetje werken aan de texture maar de voorkant ziet er al top uit :tu:

hier nog een foto van wat die zombie is geworden van de vorige pagina :puh:

*plaatje*

Sorry voor me lekkere late reactie na pas 3 dage bloos.gif:puh:

@keessie: je zombie ziet er inderdaad wel goed uit, alleen misschien dat je wat verhouden zoals een echte mens/zombie zou kunne aanpassen? bloos.gif zoals de shirt het hoofd en zo.

Geplaatst:

Hai Ik ben nieuw hier.

Ik heb Sketchup ff gedownload en geprobeert een bootje te maken

Tips Rate Commentaar allemaal welkom :)

Pics:

7a7092e7febda677cc1cc7eb10fe2335.PNG

a53ace37ce7a8cb71484225676627ff5.PNG

Verder ben ik nog niet.

Dit lijkt/is misschien een beetje lame maar ik ben juist begonnen :$

Geplaatst:

Hai Ik ben nieuw hier.

Ik heb Sketchup ff gedownload en geprobeert een bootje te maken

Tips Rate Commentaar allemaal welkom :)

Pics:

Verder ben ik nog niet.

Dit lijkt/is misschien een beetje lame maar ik ben juist begonnen bloos.gif/>

Voor je eerste sketchup werkjes is het natuurlijk niet slecht:klap: verder raad ik je aan een paar tutorials te leze in het Master Tutorial List te lezen,(die bij mij niet werk om een of ander redenen)

Geplaatst:

UPDATE: :dans:

Ik heb al een onderkant toegevoegt en geprobeert een neus te maken

Kan iemand mij helpen met de neus van de boot?

Of kan iemand uitleggen hoe ? Want ik heb geen fucking idee hoe :$

dae5e53be3da7f210d709f0cf145d08e.PNG

27e677477fb5b9add4dbaa2ef9b4d30c.PNG

Geplaatst:

ik had een tut op het net gevonden over hoe je een geweer moet modelen en texturen. het is een Glock.

progress:

post-117772-1293561528,69.jpg

moet hem nog afmaken qua model (duh), daarna nog smoothen en texturen en klaar is kees. :D

grtz

@gtaewald: Ziet er tot nu toe nog goed uit ja, alleen is hij niet een beetje aan de dunne kant?

Verder valt er nog niet echt aan op te merken

@Giantben: vraag het Puma die weet erg veel van sketchup af, probeer zelf veel dingen en lees af en toe een tutorial.

Hier dan mijn verassing:

stad2.png

Er is nog behoorlijk veel textuur werk zoals je ziet maar langzamerhand begint het allemaal wel een kleur te krijgen :puh:

De gebouwen heb ik wegehaald en opgeslagen zodat deze ingame kan en laten de gebouwen erop, maar er komt nog veel meer land :puh:

Geplaatst:

@gtaewald ziet er zeer goed uit, Maar ziet me er idd dun uit :$

@danny18 Ziet er mooi uit :tu: Alleen hetzelfde gras telkens Naja je bent er toch mee bezig.

Kheb trouwens nog een Update van boot of waar het ook mag op lijken.

Puma heeft me geholpen met de neus.

En ook uitgelegd hoe je 2D moet renderen :D

Grote dank daarvoor :Y

Pic: :dans:

d0281f422b071f5082d726318eb6ae60.png

@giantben blijf zo door gaan zou ik zeggen voor een eerste model ben je goed op weg( ik kon bij mijn eerste niet zo'n neus maken :puh:)

ik was van plan om een grote boot te maken maar omdat ik nog nooit eentje had gemaakt dacht ik laat ik een kleintje maken van bleuprints

een chapman longboat

chapmanlongboat.jpg

chapmanlongboat2.jpg

Bewerkt: door keessie
Geplaatst:

@giantben blijf zo door gaan zou ik zeggen voor een eerste model ben je goed op weg( ik kon bij mijn eerste niet zo'n neus maken :puh:)

ik was van plan om een grote boot te maken maar omdat ik nog nooit eentje had gemaakt dacht ik laat ik een kleintje maken van bleuprints

een chapman longboat

*plaatjes*

Ik was ook met een "bootje"bezig :o

@Giantben: tja ik kan lastig steeds een nieuws stukje gras gebruiken :puh: dat zou en teveel moeite kosten en teveel ruimte innemen voor andere textures. Maar als het in GTA zit zou je er waarschijnlijk niet veel van merken of ik moet het gras gewoon iets groter mappen.

Verder, de boeg is niet slecht gedaan, ik weet alleen op het moment geen commentaar bloos.gif but keep it going :tu: het gaat tot nu toe wel goed.

@keessie: Jou bootje is ook vrij goed gelukt de texturen zitten ook wel op de goeie plek ja, alleen zie ik bij de boeg een soort euhm "rare" deuk hoort dit bij het bootje of moet dit nog gedaan worden? Voor de rest een top bootje :klap:

Hier mijn "bootje" dan maar :7

schip.png

Een vrij simpel piratenschip als ik toch een middeleeuwse stad voor GTA ga maken dan maar meteen een piratenschip erbij :7 geen idee of het rond die tijd hoort maar ja maakt niet uit :puh:

Ik probeer hem wel zo low-poly mogelijk te houden voor San Andreas :puh:

Overigens wil ik nog een net van het dek naar het dingetje bovenin de hoofdmast (kraaiennest dacht ik ofzo? :puh:)

Verder moet ik nog werken aan details zoals trapjes naar het hogere dek paar hekwerkjes voor aan de zijkant en nog een paar touwachtige dingen voor de zeilen en natuurlijk niet te vergeten het stuur :puh:

@ Danny18, je moet de faces van je romp smoothen. De draden boven mogen wat meer polygons bevatten. Veel succes met texturen :clown:,

@ Keessie, tsja daar valt weinig over te zeggen, alleen de textures kunnen beter. Voor de rest een leuk bootje.

Kheb na zeer lange tijd 3D Studio Max maar weer eens gedownload (LEGAAL) en dit is eruit gekomen:

destnowhere.jpg

This is the train, to nowhere!

Bewerkt: door S-te-Fan

@ Danny18, je moet de faces van je romp smoothen. De draden boven mogen wat meer polygons bevatten. Veel succes met texturen :clown:,

@ Keessie, tsja daar valt weinig over te zeggen, alleen de textures kunnen beter. Voor de rest een leuk bootje.

Kheb na zeer lange tijd 3D Studio Max maar weer eens gedownload (LEGAAL) en dit is eruit gekomen:

*plaatje*

This is the train, to nowhere!

Dankje, met die kabel boven een paar polygontjes zou toch denk ik geen kwaad kunnen? :7

Dat smoothen komt nog wel eerst het geheel zelf :puh: texturen gaat wel lukken denk(/hoop) ik :cab:

Je trein ja... wat moet ik erover zeggen? -mond gaat beetje tot verbazing open- meer krijg ik er niet uit :puh: het geheel ziet er verder tot nu toe nog wel goed uit ja.

schip.png

Geplaatst:

*plaatse*

Je Trein begint er steeds beter uit tezien maaree... wat staat daar voorop?:puh: avio ofzo? :cab:

Maarja verder ziet ie er goed uit houde zo :puh:

Hier mijn "bootje" dan maar weer maar dan met textures :puh:

schip2.png

De texture van de mast in het midden vind ik alleen niet zo mooi dus dat moet ik nog even fixen... verder ga ik de trap naar het roer nog aanpassenen een paar plekjes op de romp waar ik textures plaatse :puh: dan nog de masten en de "luikjes"voor de kanonnen een textuure geven en misschien nog wel ietsjes open zetten en klein stukje kanon uit laten steken :puh: maar tot nu toe zit ie nog op 10930 polygons met het San Andreas leger poppetje :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...