Jump to content

Picture post & commentary.


DaBeast

Recommended Posts

Prachtige auto Tom, ben je onderhand al wat verder?

@Kees1991, Ik zou't zelf met Quickslice doen!

Ik ga ook maar weer eens de oude vertrouwde 3dsmax installeren :). Lekker handig via school, geen illegaal gedoe :puh:.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Stefan! :D Appreciate it :)....

En yep, ik ben zeker verder. Pics! (Moet tesselation nog hoger zetten op sommige plekken, vandaar al die spleten binnen de oppervlakken...)

Ibiza_26-03-2011_WIP_01.jpg

Ibiza_26-03-2011_WIP_02.jpg

Ibiza_26-03-2011_WIP_03.jpg

Ibiza_26-03-2011_WIP_04.jpg

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Na lange tijd 3D Studio nog eens onder het stof gehaald. :)

Ik ben nou niet de beste modder, maar dit is toch aardig goed gelukt, al zeg ik het zelf. Dit is trouwens de signalisatie voor een Belgische overweg, mocht iemand zich afvragen wat het is. :puh:

Ik moet uiteraard wel nog wat degelijke textures toevoegen. Dit komt ook nog in SA (op termijn).

2a3zp5.png

Wireframe en referentie:

20iz5gj.pngjt6tfr.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi gemaakt Boss! Je kan textures voor die lampen vinden in SA textures zelf, die van GTA IV of internet (bijv. cgtextures.com). Het is wel zonde dat je allemaal edges hebt gemaakt voor die vlakken. Je had simpel even een texture'tje kunnen maken met Photoshop en die erop mappen. Scheelt weer polygonen. Maar verder goed gedaan :)!

Link to comment
Delen op andere websites

Hier zijn wat van mijn laatste models.

Grenade launcher

(Handvat vanachter is nog niet in orde)

Tommy gun

Men eerste wapen (en men slechtste vind ik)

Submachinegun

Tot nu toe men beste wapen

Mafia pinguin

Mafia pinguin(voor de lol)

Ik kon maar niet vinden in welk formaat ik die afbeeldingen moest zetten voor dat het fatsoenlijk gepost werd.

Bewerkt: door wannes12
Link to comment
Delen op andere websites

@Wannes12: Ziet er goed uit. Komen die ook nog ingame?

Ik verkies zelf trouwens png voor mijn afbeeldingen; geeft de beste kwaliteit.


Je had simpel even een texture'tje kunnen maken met Photoshop en die erop mappen. Scheelt weer polygonen. Maar verder goed gedaan :)!

Ja dat heb ik nu ook door. :puh:

Object is nu ongeveer 1200 polies (best veel voor zo'n klein object, toch?) en ik heb moeite met ingame zetten.

Ik heb al tientallen objecten ingame gezet, maar dit lukt nu weer niet. Er is bovendien nog niet eens 2dfx aan toegevoegd. Anyway, nog even een update met de nieuwe textures:

2e5mpp5.png

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben bezig met de high poly van de submachinegun(een agram 2000) te baken op een low poly om in de unreal engine te zetten.

En waar upload jij je afbeeldingen?

Bewerkt: door wannes12
Link to comment
Delen op andere websites

Na lange tijd 3D Studio nog eens onder het stof gehaald. :)

Ik ben nou niet de beste modder, maar dit is toch aardig goed gelukt, al zeg ik het zelf. Dit is trouwens de signalisatie voor een Belgische overweg, mocht iemand zich afvragen wat het is. :puh:

Ik moet uiteraard wel nog wat degelijke textures toevoegen. Dit komt ook nog in SA (op termijn).

Wireframe en referentie:

als ik je een tip mag geven: Gebruik geen n-gons in je models. Voor als je niet weet wat dat zijn: polygons met meer dan 4 hoeken... Games en de rendersoftware van zo`n beetje alle 3d programma's kunnen in feite alleen triangles laten zien. Als je dus rendered zullen al je quads en n-gons (alleen voor het renderen natuurlijk), geconvert worden naar triangles. Bij quads is dat geen probleem, die kunnen maar op 2 manieren gesplitst worden. Ngons echter, kunnen op veel verschillende manier gesplits worden... In jouw geval heb je één rechte lijn die 3 vertices bevat. Dit betekend dat, als je pech hebt, 3dsmax op die 3 vertices één triangle-polygon maakt, heb je dus een polygon die de vorm heeft van een lijn. Kun je renderbugs mee krijgen, zowel in een game als bij het renderen in 3dsmax ;)

Verder ziet het er leuk uit :)

Ook heel fijn je ook commentaar geeft op degene voor je(sarcasme...)... 't is voor anderen ook leuk om eer van hun werk te krijgen als ze iets vol trots laten zien :(

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

ben eens bezig gegaan met iets wat je nauwelijks tot niet in het GTA modwereldje ziet.

een Nederlandse TankAutoSpuit (brandweerwagen).

ik heb altijd voor Emergency 4 gemod en wil toch eens wat anders proberen.

het gaat om een Mercedes Benz Atego welke door Ziegler is omgebouwd naar het type Azset.

Atego_9.jpg

Atego_14.jpg

nou heb ik hier ook nog wat vragen over, zoals wat is een goede polycount voor een voertuigmod voor GTA IV?

nou is dit dus mijn eerste voertuigmod voor GTA IV, ik heb wel eens wat geprobeerd aan te passen maar dat wou nog niet helemaal lukken.

ik hoop ook echt dat het deze poging wel lukt.

ook wil ik kijken of ik dit voertuig ELS enabled kan maken.

Martijn

Link to comment
Delen op andere websites

Nice man! Ziet er heel echt uit, shading is ook perfect! Heel mooi!

Qua polycount zou ik zeggen: dat is je eigen keus. Maak je model en ga eens kijken hoeveel het er zijn... Ik heb in San Andreas ooit een vliegtuig gemaakt met 88.000 polygons, wat best wel veel is natuurlijk. In GTA SA hadden de originele wagens rond de 2000 polygons. Ik denk dat de auto's van IV zo tussen de 5000 en 10000 liggen. Daar kun je natuurlijk makkelijk boven gaan zitten. Als de San Andreas engine al met gemak 88k aankan, kan IV dat zeker :)

Hier 'n update van mijn Ibiza... Is dus niet met polygons gemaakt maar met NURBS :). We moeten daarvan ook een polygon versie maken van onder 2000 polys... Gaat me pijn doen om dat te maken van zo`n high detail model xD

Ibiza_06-04-2011_WIP_04.jpg

Ibiza_06-04-2011_WIP_01.jpg

Ibiza_06-04-2011_WIP_03.jpg

Ibiza_1-04-2011_WIP_01.jpg

Overigens ook nog een screen met models van andere mensen in mijn klas :)

cars.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

ook jou model ziet er goed uit!

mijn model zit met smoothing op de 70.000 tri's tot nu toe

ik hoop dat ie goed gaat werken, anders maak ik m ffe opnieuw alleen dan iets minder poly's...

dan gaat deze alsnog gewoon de verkoop in...

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Senne en Martijn! :)

Martijn: 70k voor zo`n model... Tja ik weet, aan de ene kant vind ik dat erg veel en ik denk dat je er best wat vanaf kan halen door je model te optimaliseren... Maar aan de andere kant lijkt het me ook vrij normaal. Post eens een wireframe als je wil?

Als je de polycount van de rest een beetje laag houdt(dus geen gedetailleerde onderkant, maar meer zoals in GTA IV), denk ik dat je hem best makkelijk in IV krijgt :)

Moeten overigens ook een NURBS-to-Polygons conversie maken voor de body, met een maximum van 2000 polygons(Dat is dus San Andreas kwaliteit...)... Moet zeggen dat ik, terwijl ik aan Nurbs werkte, vond dat polygons zo veel makkelijker waren, maar uiteindelijk vind ik NURBS toch een stuk beter :puh: Met NURBS kun je vormen perfect rond maken omdat het allemaal uit berekeningen van de computer bestaat. Een lijn wordt bepaald door een begin en een eind punt, en een te bepalen aantal magneetjes die op bepaalde plekken aan die lijn trekken en duwen. De rest wordt door de computer berekend... Elk stuk oppervlak(patches) wordt opgebouwd uit 4 van die lijnen, en tussen de oppervlakken moet je zorgen dat alles vlak is(anders krijg je cusps, wat ongeveer hetzelfde is als hard edges bij polygons, maar dan minder makkelijk te verhelpen)...

Hier nog `n render en screenshot van de Ibiza, links/achter is polygons, rechts/voor is NURBS.

Stats:

Polygons: 1754 triangles... Patches: 1751... Denk dat ik ze niet mooier had kunnen matchen :puh: Mis overigens nog wel wat delen op de poly-conversie en de NURBS wagen, maar toch :7...

Ibiza_08-04-2011_WIP_02.png

Ibiza_08-04-2011_WIP_01.jpg

EDIT: Open ik net m`n scene, heel m`n polygon model verkloot :S FUCKING TYFUSZOOI! Grrr... Nou het is weer gefixt -.- Ben er wel weer 'n uurtje mee bezig geweest maar goed :(

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Mythbuster:

ik heb hier de Raw wireframe en de smooth.

het is inderdaad best veel qua poly's, maar straks als ik het model echt af heb dan zal ik zeker nog een flink aantal poly's proberen weg te werken.

Wire_Raw.jpg

Wire_Fine.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...