Jump to content

Kleur veranderen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ga de towtruck een beetje texturen, alleen, hoe verander je de kleur en hoe zet je bijvoorbeeld iet sop de deur? Want bij txd workshop heb je alleen deze 3 plaatjes:

post-74006-1252084227_thumb.jpg

Hoe moet je de kleur enzo veranderen, en iets op de deur zetten?

Geplaatst:

Dit is iets lastiger dan een plaatje aanpassen.. De deur en andere delen van de auto gebruiken carcols, zodat er verschillende kleuren op de auto verschijnen. Wil je je eigen tekst op de deur zetten, moet je de .dff openen in Gmax/3DS Max/Zmodeller en daar je plaatje op mappen/modellen.

Geplaatst:

Oké, is er op dit forum ook een tutorial, of ergens anders in het nederlands? Dan zal ik het eens proberen :) Ik kijk wel even in de Master Tutorial List.

Geplaatst:

Door KAMS te installeren, dan bij de tab utilities (eerste tab van rechts) op DFF IO drukken, en dan bij het kopje Import DFF op Import DFF drukken, en dan je .dff zoeken :)

Geplaatst:

Ok, heb de dff veranderd naar mijn "Text op de deur- model", maar nu wil ik dat ding exporteren naar het dff formaat, en dan staat er: 'you need to supply a collision model for export!'. Ik las ergens dat je 'skip col' moest aanvinken, maar nu komt er te staan: 'More than 1 Hierarchy link was selected! Only 1 is allowed in dff.' Nu heb ik eens op het forum gezocht, maar alles wat ik vind gaat over 3ds max. Ik vind niks hierover over gmax, wie kan helpen?

Geplaatst:
Of Zmodeler2 kopen, die ondersteunt sowieso de .dff en daarvoor heb je geen script nodig. :)

Maar ik zie dan de logica niet als je de keuze hebt tussen betalen en niet betalen + scripts installeren :puh:

Ok, heb de dff veranderd naar mijn "Text op de deur- model",

De naam mag je niet veranderen.

maar nu wil ik dat ding exporteren naar het dff formaat, en dan staat er: 'you need to supply a collision model for export!'. Ik las ergens dat je 'skip col' moest aanvinken, maar nu komt er te staan:

Nee, je moet op Select COL3/COLL drukken, en dan de originele DFF selecteren.

'More than 1 Hierarchy link was selected! Only 1 is allowed in dff.' Nu heb ik eens op het forum gezocht, maar alles wat ik vind gaat over 3ds max. Ik vind niks hierover over gmax, wie kan helpen?

Gmax = 3ds Max maar dan met iets minder functies. Je moet zorgen dat je óf je tekst attached aan het chassis, óf je object linken aan chassis_dummy/<naam van voertuig>. Ik zou voor attachen gaan. Je moet het chassis selecteren, op 't knopje attach drukken en dan op je tekst.

Succes :)

Geplaatst:
Ik ga de towtruck een beetje texturen, alleen, hoe verander je de kleur en hoe zet je bijvoorbeeld iet sop de deur? Want bij txd workshop heb je alleen deze 3 plaatjes:

post-74006-1252084227_thumb.jpg

Hoe moet je de kleur enzo veranderen, en iets op de deur zetten?

hoe ziet je towtruck er nu uit?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...