Jump to content

videokaart - onbekend en niet zichtbaar (letterlijk)


Sublime

Recommended Posts

hey, er is sinds vandaag een nieuwe computer die helemaal geinstalleerd moest worden,

alleen is mijn vraag: welke driver moet ik installeren voor de videokaart.

Windows geeft aan: Onbekend apparaat (VGA compatible)

De computer is gemaakt door HP (330d)

ik zie geen videokaart in de slot zitten maar ik denk dat er 1 in het moederbord zit (of dit wel kan?),

hoe kan ik achter de naam komen???

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

ik denk wel dat het van intel was want de computers behoorden eerst aan een school en die gaan geen dure videokaarten aanschaffen ;P

Ik zal het zo even proberen ;)

Bora, bedankt :puh:

het was intel graphics..

96mb, is dat genoeg om "normale" spelletjes te kunnen spelen?

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

ik denk wel dat het van intel was want de computers behoorden eerst aan een school en die gaan geen dure videokaarten aanschaffen ;P

Ik zal het zo even proberen ;)

Bora, bedankt :puh:

het was intel graphics..

96mb, is dat genoeg om "normale" spelletjes te kunnen spelen?

Ligt eraan wat je onder "normale" spelletjes verstaat.

Je kunt flash games doen.

Het grote probleem is niet het geheugen maar het feit dat je een IGP(Integrated Graphics Processor) hebt van Intel deze zijn de traagste die er bestaan en je mag dus verwachten dat je inderdaad spellen van 10 jaar geleden NET kunt draaien. Maar verder hoef je dus niet te verwachten.

Link to comment
Delen op andere websites

haha you are kidding right?

Tien jaar geleden misschien :schater:

lol, goed voor oude spelletjes ;')

ik moet nog een videokaart kopen voor een andere computer,

bevelen jullie er 1tje aan? hij moet wel goedkoop zijn en hoeft niet belachelijk te werken want er komen echt geen spellen zoals far cry op ..

Link to comment
Delen op andere websites

haha you are kidding right?

Tien jaar geleden misschien :schater:

lol, goed voor oude spelletjes ;')

ik moet nog een videokaart kopen voor een andere computer,

bevelen jullie er 1tje aan? hij moet wel goedkoop zijn en hoeft niet belachelijk te werken want er komen echt geen spellen zoals far cry op ..

Nvidia Gforce 8400GS? Dat is een kaart voor familiegebruik, 256MB (tot 512 shared), en kost maar rond de 24 euro (verschilt per winkel). Maar let wel, waar je voor betaalt, dat krijg je ook, dus je kan dan spellen van 2 jaar geleden net aan. De nieuwste gaat zeker niet.

Link to comment
Delen op andere websites

haha you are kidding right?

Tien jaar geleden misschien :schater:

lol, goed voor oude spelletjes ;')

ik moet nog een videokaart kopen voor een andere computer,

bevelen jullie er 1tje aan? hij moet wel goedkoop zijn en hoeft niet belachelijk te werken want er komen echt geen spellen zoals far cry op ..

Ik zou gewoon een simpel Ati HD46xx serie kaartje halen.

PS: Wat is dat trouwens dat iedereen Nvidia aanraadt? Ze zijn gewoon niet zo goed meer als vroeger hoor en dan vooral in de budget range is ATI/AMD voorloper.

Link to comment
Delen op andere websites

rond de 50 euro vind ik toch wel redelijk (aan de hoge kant maar ik heb 't er wel voor over). maar heb ik wel wat aan zon "goede" videokaart als ik een processor van 2,8 GHz (2 x 2,8 ) hebt. voor de rest ist moederbord van intel, en ik vraag me af of zon kaart als die geoforce überhaupt wel in mijn kast past :puh:

Nog een vraagje, ik heb ook een Nvidea lanta 16 (oud) die kan ik toch wel voor mn server gebruiken?

En.. mn vriend zei dat als je 2 processors hebt windows er maar 1 van gebruikt (de ander dus niet) betekent dat ik 2,8 GHz heb of toch 5,8?? of geven 2 processors toch een soort nadeel?

en far cry speel ik al op mn ps3 :puh: das tevens ook de reden waarom ik een ps3 heb gekocht aangezien onze computers KUT zijn ;)

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt sowieso geen 2 processors en de kloksnelheid kan je niet bij elkaar optellen, zoals de meeste mensen denken. 1+1 is in het geval van kloksnelheid nog altijd 1, bij CPU's tenminste. Bij DDR RAM geheugen ligt de effectieve snelheid altijd dubbel zo hoog (als je niet snapt waarom, houd je muis boven DDR...).

Voor 50 euro moet je wel een goede passende videokaart kunnen vinden, je hoeft niet bang te zijn dat je voor die prijs een videokaart koopt die beter is dan de processor zelf...

Link to comment
Delen op andere websites

maar het zorgt dat je meer dingen tegelijk kan doen?

dus als mn pa aan het internetten is en tegelijk muziek aan het luisteren is zal hij wel sneller zijn, toch?

maar bij het opstarten dus niet?

en bij een server, maakt het dan uit of je 2 cores hebt? gaat de server dan "sneller" verwerken??

maar bij het spelen van games kan je dus beter 1 betere core hebben? (dit ga ik dus niet doen op die computer / nauwlijks)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...