Jump to content

videokaart - onbekend en niet zichtbaar (letterlijk)


Sublime

Recommended Posts

Ik snap het niet. Heb je nou 2 processors of gaat het over een processor met 2 cores of..?

Kijk: een processor met 2 cores is in principe gewoon een dubbele processor. Maar dat wil niet zeggen dat hij 2 keer zo snel is als een processor met maar 1 core. De snelheid van een processor kan je bij een dual, triple of een quad core nooit verveelvoudigen. Bij dingen als het surfen op het internet en tegelijk muziek luisteren zul je niet gauw het verschil merken omdat dat geen intensieve taken zijn. Je zult daarentegen het verschil tussen 1 of 2 cores wel merken als je bijvoorbeeld een video gaat coderen of een heel zwaar spel gaat spelen.

Tot een tijdje geleden ondersteunden games maximaal 2 cores, de andere werden gewoon niet gebruikt. Het maakte dan dus niet uit of je een quad core of een dual core had en een dual core kon dan zelfs beter presteren dan een processor met 2x zoveel cores. Maar nu is het zo dat steeds meer gewoon de volle 4 cores ondersteunen en dus veel beter draaien dan bij een dual core (in principe dan).

Link to comment
Delen op andere websites

uhm, naar mijn weten 1 processor met 2 cores daarin, sorry voor onzekerheid.. ik had er niet aan gedacht dat je ook meerdere processors in dat ding kan zetten :7

Waarschijnlijk bij jouw moederbord niet, maar bij duurdere server moederborden kan je gewoon 2 processoren erin prikken.

Link to comment
Delen op andere websites

Naja, deze computers zijn niet erg High-tec, maakt ook niet uit voor maar 120 euro voor 6 computers ;)

Vrijwel worden die dingen gebruikt voor edicationele doeleinden (mezelf) en internet en 1 server. Ik ben nog een noob maar Hé, ik probeer tenminste wat ^_^

;o fack, de computer met 2 x 2,8 ghz staat op ontvlammen :puh:

CPU = 38 graden

Local = 42 graden

Remote 2 = 53 graden

HD0 = 42 graden

Das niet zo goed, nog geen zware aplicaties gedraaid en hij staat in een open omgeving.. en nog aardig koud ook nog in mn kamer, naja nu niet meer, hij werkt als verwarming..

uhm, wat moet ik doen om te zorgen dat dat ding niet gaat smelten? ik weet dat er een fan Rechts zit maar links voelt de computer echt superheet aan, het is zon micro destkop ding..

kan zon horizontaal moederbord eigenlijk en een tower gezet worden (verticaal dus?)

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

nouw, er stond bij superfan zon vlam ding bij, ik had mijn sleutels er op liggen en die waren echt tering heet, mischien zal die nog warmer worden als ie aanstaat, en er zit maar 1 fan in de computer op de processor, waar de videokaart zit word ie echt tering heet (waar geen fan zit)

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb hem nu 2 uur langer aan laten staan en de temperatuur is nu 60graden..

ik zal kijken wanneer er een vlam uit de achterkant komt :puh:

en eeh, ik heb nu een computer die ik als server wil gebruiken..

kan ik voor een server beter een dual core gebruiken of 1tje? (het is 2,6 dual en 2,66 single)

en een 12mb videokaart ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...