Jump to content

[PC] Totale in-game crash

samaarst

Recommended Posts

Nadat ik SA heb geinstalleerd, kreeg ik de volgende error, na een minuut of 5 spelen.

Ik krijg deze error elke keer als ik het spel start.

Het kan na 5 min zijn, maar ook na 10 min

---------------------------

GTA: San Andreas: GTA_SA.EXE - Application Error

The instruction at "0x77f585c0" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "written".

Click on OK to terminate the program

OK

error.JPG

Ik heb een Amd 2600+ Barton @ 192mhz fsb / 1,92v

Een Ati Radeon 9600 pro ultimate. (niet overklokt)

Ati Catalyst (nieuwste) drivers.

Ik heb op een aantal forums gezien dat mensen dit probleem ook hadden (maar dan bij andere dingen, bijv. bij het laden van veel plaatjes.)

Bij hun was het probleem opgelost nadat ze de extenties gebruikt door photoshop (bijv. psd) standaard door een ander programma te openen.

Ik heb dit geprobeerd, en zonder resultaat.

Ga nou niet meteen praten over de legaliteit van mijn spel.

Hij is uiteraard legaal, anders zou ik geen topic openen

Delen op andere websites

misschien kan je proberen het spel opnieuw te installeren en je computer te defragmenteren , wie weet ...

rot om te horen dat zoveel mensen als problemen hebben , hopelijk gaat mij dit niet overkomen :angry:

succes!

Delen op andere websites

Het is toch niet normaal dat je je hele computer moet veranderen om dit spel te kunnen spelen, er zijn nu wel opvallend veel mensen met problemen, is het geen fout in het spel dat ervoor zorgt dat die op sommige systemen vast loopt, de meeste mensen waarbij die vastloopt hebben trouwens een Radeon 9800, die heb ik ook :(

Delen op andere websites

Zo als de foutmelding heeft gezecht, is het de fout van GTA_SA.EXE. Dat betekend dat de fout niet aan het spel ligt maar aan de computer.

Ik denk dat genoodzaakt ben om windows opnieuw te installeren

Je kunt ook je windows installeren zonder al je bestanden kwijt te raken, dan moet je wel SA verwijderen en opnieuw installeren.

-

The memory could not be "written"

Misschien heb je te weinig MB Ram geheugen.

-

De meeste mensen waarbij die vastloopt hebben trouwens een Radeon 9800, die heb ik ook.

Met die video-kaart/graphics-chip zal het wel moeten werken vind ik.

--

Ik heb het spel zelf nog niet, en ik zal hem ook niet zo snel kopen. Maar als ik hem heb, zal ik wel gaan kijken hoe die bij mij gaat werken en of ik antwoord op vragen kan vinden.

Bewerkt: door X-TX14-2
Delen op andere websites

Die Crash komt van een geheugen probleem ik heb t ook gehad met vice city met een 1024 geheugen haal er als t er 2 zijn eens 1 uit en test het dan en andersom

kijk anders of het op je video kaart goed zit mijn pc bleek achteraf de videokaart op te vreten daar is toen een nieuwe voor gekomen en nooit meer last van gehad

ik heb trouwens gewoon een N-vidia 5700 en tot nu toe lijkt alles ok ervoor

ik hoor meer problemen bij de kaarten van Radeon ook al bij andere games

kijk ff alles na en probeer eens wat onderdelen te wisselen tot t lukt

t hielp bij mij iig wel

Bewerkt: door WvanWAAS
Delen op andere websites

@ WvanWAAS

Kun je wat duidelijker zijn. Ik heb GTA: VC met 256 en 512 MB Ram normaal kunnen spelen zonder foutmeldingen.

-

Die Crash komt van een geheugen probleem. Ik heb het ook gehad met vice city met een 1024 geheugen. Haal er 1 uit als het er 2 zijn en test het dan andersom. (Als je 2 MB Ram banken hebt en in elk 256 MB Ram schijfjes in zitten dan heb je 512 MB Ram, hal er dus 1 uit en test het dan nog eens.

Kijk anders of het op je video kaart goed zit. Mijn pc bleek achteraf de videokaart op te vreten, daar is toen een nieuwe voor gekomen en toen had ik nooit meer last van gehad.

Ik heb trouwens gewoon een N-vidia 5700 en tot nu toe lijkt alles ok ervoor.

Ik hoor meer problemen bij de kaarten van Radeon ook al bij andere games.

Kijk ff alles na en probeer eens wat onderdelen te wisselen tot het lukt.

Het hielp bij mij iig wel.

-

Delen op andere websites

Heb 1 reepje 512 BM A-merk ram. (400)

Ik heb het nog nooit getest, omdat ik geen zin heb om een diskette drive in mij pc te bouwen, weet iemand waar ik een bootable cd-tje kan downen ?

Ik heb trouwens XP Pro SP1, was ik nog vergeten te zeggen.

Hardware wisselen ?/aanpassen

Dit lijkt mij onwaarscheinlijk, aangezien ik bij geen enkel ander spel problemen heb.

Bewerkt: door samaarst
Delen op andere websites

Dit kan heel lang verhaal worden, maar goed.

Tegenwordig hebben mensen steeds beter computer nodig. Met de komst van BTX systeem kasten word het helemaal een ramp omdat geen enkel onderdeel van de vorige kasten op die van BTX past. Kortom, je moet helemaal nieuwe pc kopen omdat je zelfs de draden van de oude kasten niet kunt gebruiken voor de nieuwe.

Als ik het me goed kan herineren werken we allemaal met ATX.

Ik zal dus niet veel meer aan je pc klote en wachten tot de nieuwe komt. Verder maakt het aantal MB Ram geheugen van je pc niet veel uit, je zult met 512 MB Ram normaal kunnen spelen. En het maakt niet uit welke merk je hebt. Hoe veel MB Ram je nog over hebt kun je zien als je tijdens het spelen op CTRL+ALT+DEL drukt en dan kijkt bij 'Prestaties'. Daar zie je het volgende staan:

Upload_234325324.jpg

Als bij het woordje 'Beschikbaar' een 0 komt dan heb je probleem, met ongeveer 6000(kb) kan je pc wel werken maar met flinke traagheid.

Kijk dus eerst tijdens het spelen of je genoeg MB Ram over hebt. Zo ja, dan zal het nog geen reden moeten zijn dat het spel zo maar vastloopt/uitvalt. Het spel zal alleen maar traag van gaan lopen.

Dat het spel vastloopt/uitvalt zal een deel aan de geheugen kunne liggen en een deel aan het hardware.

Geforce 6 met TurboCache heeft zijn eigen geheugen om te werken, het zal zelfs zo ver gaan dat het spel niet eens gebruik van MB Ram geheugen zult maken maar alles opslaan in de TurboCache.

Voor de rest lijkt mij 1.5Ghz. procesor goed genoeg voor. Als je wenig programma's aan hebt zal dat ook geen probleem moeten zijn. Programma's zo als Aris, Bittorrent , Emule of andere download software kunnen soms (bij foute werking) heel veel van je procesor of MB Ram vragen het is dus aan te raden om dat soort dingen uit te zetten.

Een de laatste. Het kan zijn dat de register van je Windows te 'verot' is en daarom niet goed werkt. Met Norton kun je dat simpel oplossen door WinDoctor eens te gebruiken. Als je dat niet hebt moet je wat software op het internet zoeken dat ook op dat vak gericht is.

Verder zou ik niet weten waarom die fout komt, misschien dat ik iets straks nog ondek.

Delen op andere websites

Ik Heb Precies het zelfde Probleem

..,Kheb ook een radeon 9800 Pro.. :angry:

net die nieuwste driver gedownd en loopt ie gewoon weer vast :(

HELP!.. kheb 512Mb.Ram :( ??? dus aan t geheuegen kan t nie liggen :unsure:

Delen op andere websites

Ik Heb Precies het zelfde Probleem

..,Kheb ook een radeon 9800 Pro.. :angry:

net die nieuwste driver gedownd en loopt ie gewoon weer kk vast :(

HELP!.. kheb 512Mb.Ram :( ??? dus aan t geheuegen kan t nie liggen :unsure:

Lijkt me een kaart probleem, staat ook niet voor niets Nvidia reclame aan het begin van het spel :lol:

Probeer gewoon is uit een andere pc delen 1 voor 1 te vervangen, eerst videokaart, dan geheugen, eventueel allebei... Dan kom je wel bij het probleem lijkt me zo..

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...