Jump to content

het kan ik er wel mee door topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoi,

ik wil graag nu een vaste topic om mijn pc's te beoordelen of deze nog kunnen (het is oud dat weet ik nu wel)

hier is een pc van mij!

computer.gifComputer

• Fabrikant: MEDIONPC
  • Computermodel: MS-7012
  • Computernaam: RUTGER-722A81B5
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Model: MS-7012
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD
  • BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 6.00 PG
  • Aansluitingen: PCI0 (Gebruikt), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Gebruikt), AGP (Gebruikt)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB), USB1 (USB)

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz
  • Kloksnelheid: 2992 MHz
  • Socket: Socket 478

memory.gifGeheugen

• Grootte: 1791 MB RAM
  • Type(s): 128 MB RAM (SDRAM, DIMM), 4096 MB RAM (SDRAM, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:)
  • Grootte: 112,81 GB (19,53 GB (C:) + 18,76 GB (D:) + 74,52 GB (E:) )
  • Vrije ruimte: 50,06 GB (5,88 GB (C:) + 6,48 GB (D:) + 37,71 GB (E:) )

drives.gifStations

• Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Lokale vaste schijf, F: CD- of DVD-ROM station, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: CD- of DVD-ROM station, J: Verwisselbare schijf, K: CD- of DVD-ROM station, L: Verwisselbare schijf, M: Verwisselbare schijf, N: Verwisselbare schijf
  • Model(len): C: Maxtor 6E040L0 IDE, D: MAXTOR STM380215A IDE, E: Medion Flash XL CF USB Device USB, F: COMPAQ DVD-ROM GD-8000, G: Onbekend, H: Onbekend, I: ATAPI iHAP122 8, J: Onbekend, K: GZENCFQ KPU3K5M SCSI CdRom Device, L: Onbekend, M: Onbekend, N: Onbekend

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: C-Media
  • Model: C-Media AC97 Audio Device

videocard.gifVideokaart

• Model: NVIDIA GeForce 6200
  • Beeldprocessor: GeForce 6200 (0x0221)
  • Geheugengrootte: 256 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.9038

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: Dell Computer Corp.
  • Model: Dell E771p
  • Schermresolutie: 1280x1024
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)
  • Model: USB-HID
  • Aantal knoppen: 3
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

• Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3), VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 0.0.0.0, MAC: 00:0C:76:73:74:B6, DHCP: 192.168.1.254

directx.gifDirectX

• Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

ik weet het hou is al best oud maar kan ik er wel wat mee verder bouwen dan we oude of is dit de shit?

ik ben er van plan mijn gebruikelijke spellen op een hoger niveau te spelen zoals scareface

Bewerkt: door onbekendeIV
  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• onbekendeIV

10

• Sprunk

7

• Limbolander

4

• wesley123

4

Geplaatst:

Om eens te beginnen, zet er dan meteen bij wat je van plan bent er nog mee te willen doen nu en in de toekomst.

Geplaatst:

Op het geheugen en de videokaart na is het wel netjes.

Wat je dus zou kunnen doen is kijken of je Moederbord Pentium D processors ondersteund dit zijn dualcores en hierdoor is je PC dus wel 2x zo snel. Ook zou ik kijken naar een budget videokaart van Ati van rond de 50-75 euro deze zijn meerdere keren sneller als wat je nu hebt.

En wat het geheugen betreft gewoon 1x2 of 2x2GB halen dat is meer dan genoeg :)

Geplaatst:

Wat je dus zou kunnen doen is kijken of je Moederbord Pentium D processors ondersteund dit zijn dualcores en hierdoor is je PC dus wel 2x zo snel. Ook zou ik kijken naar een budget videokaart van Ati van rond de 50-75 euro deze zijn meerdere keren sneller als wat je nu hebt.

ja daag, houd jij je mond maar dicht, ga ergens anders slecht advies geven...

Die processor stamt uit 2005, het is een 478 socket, beiden al hardstikke oud, dus dat netjes is al bullshit. Pentium D is al net zo waardeloos, dual core maakt je pc niet 2 keer zo snel, en je zult er zeker niks van merken als je bedenkt dat het dan net zo waardeloos zal lopen omdat die ook al verouderd is(volgens mij is de pentium d niet eens dual core)

Met een budget kaart kom je ook niet ver, dan mg het misschien wel sneller zijn, voor agp is ook vele malen duurder.

Dus houd aub je mond dicht want je advies slaat echt nergens op, ik weet niet in welke periode jij leeft maar in de tijd dat de eerste dual cores kwamen dacht men dat, nu gelooft niemand, behalve jij, dat nog.

@TSer; wil je er een goede pc van maken dan moet je alles upgraden

Geplaatst:

ja daag, houd jij je mond maar dicht, ga ergens anders slecht advies geven...

Die processor stamt uit 2005, het is een 478 socket, beiden al hardstikke oud, dus dat netjes is al bullshit. Pentium D is al net zo waardeloos, dual core maakt je pc niet 2 keer zo snel, en je zult er zeker niks van merken als je bedenkt dat het dan net zo waardeloos zal lopen omdat die ook al verouderd is(volgens mij is de pentium d niet eens dual core)

Met een budget kaart kom je ook niet ver, dan mg het misschien wel sneller zijn, voor agp is ook vele malen duurder.

Dus houd aub je mond dicht want je advies slaat echt nergens op, ik weet niet in welke periode jij leeft maar in de tijd dat de eerste dual cores kwamen dacht men dat, nu gelooft niemand, behalve jij, dat nog.

@TSer; wil je er een goede pc van maken dan moet je alles upgraden

Niet iedereen heeft een bakbeest nodig van een pc met een i7 en een 295gtx of wat dan ook, het is wat je nodig hebt en er mee doet, aangezien dat niet duidelijk is weten we ook niet precies wat de topicstarter hiermee wilt bereiken. Dus geeft QinX advies gebaseerd op wat nog mogelijk is met DIE pc zonder een compleet nieuwe te kopen.

Je hele reactie kan dus compleet misplaatst zijn als de TS geen nieuwe pc wilt maar deze toch wilt updaten. Wacht de volgende keer eens wat langer of ofzo in plaats van altijd weer zo hard te reageren, en doen alsof je zelf alles het beste weet.

Geplaatst:

Mijn vader heeft toevallig op de zaak nog een Pentium 4 PC staat met ook 512MB geheugen erin. (En ook een Pentium D die echt veel sneller is) Het is geen snelheid monster, maar met extra geheugen en een leuke AGP kaart, kun je er zelfs nog redelijk op gamen. Oudere spellen dan wel te verstaan, Crysis en GTA IV kun je wel vergeten.

Geplaatst:

het was niet zozeer op het spul bedoeld maar eht feit dat hij zegt dat een dual core 2 keer zo snel is enzo, en aangezien dit een gta forum is neem ik toch echt aan dat hij er gta4 mee wilt spelen.

Geplaatst:

Een Pentium D is gewoon 2 Pentium IV's aan elkaar geplakt. Dat komt dus grofweg neer op 2x zo snel. ^_^ We kunnen moeilijk een hele berekening gaan maken dat een Dual Core slechts 1.884x zo snel is. :7

Geplaatst:
het was niet zozeer op het spul bedoeld maar eht feit dat hij zegt dat een dual core 2 keer zo snel is enzo, en aangezien dit een gta forum is neem ik toch echt aan dat hij er gta4 mee wilt spelen.

Ik zit allang niet meer op het "gta" forum alleen om over GTA te praten, zo zullen er vast meerdere zijn, QinX weet ik ook van dat die daarom niet op gtaforum is gekomen, dus vergeet die gedachte maar alvast, en wacht eerst eens af wat de TS er nu uberhaupt mee van plan is ipv meteen mensen te gaan flamen op dingen waar je geen zekerheid over hebt.

Geplaatst:
Een Pentium D is gewoon 2 Pentium IV's aan elkaar geplakt. Dat komt dus grofweg neer op 2x zo snel. ^_^ We kunnen moeilijk een hele berekening gaan maken dat een Dual Core slechts 1.884x zo snel is. :7

als dat echt zo was zou je toch onmogelijk gta4 kunnen spelen met een P4? aangezien het dan 2 keer zo traag zou moeten gaan.

Dat mocht je echt willen dat het zo was(niet lullig bedoelt), was dat maar zo, dan is de komende PII x6 1.5 keer zo snel als de x4 en zo zou dat dan ook gelden voor de i7-i9.

Dan zouden dus ook de processors van nu 4 maal zo snel zijn als die van 5-6 jaar geleden, en dat zijn ze ook niet, dus wat je zegt is neit helemaal waar.

Geplaatst: (bewerkt)

Omg, als iemand op dit forum een laptop/desktop nodig heeft wilt hij er dus sowieso Gta IV op spelen? Dat vind ik dus onzin..Net als ik het onzin vindt dat als iemand z'n pc toont waarin een P4 inzit en een oude videokaart meteen zitten te zeggen dat hun PC zwak is enzo, ze zijn nog best nuttig hoor.. :duh: Een P3 1 GHz is best nuttig als je gewoon overbodige services en dergelijke uitschakelt(XP!). Verder zullen alle gamemensen hier mijn laptop kut vinden, maar dit beestje doet het al 2 jaar en moge hij nog lang leven.

Rapport van Lapage's computer

Uitgevoerd op 6/09/2009, 15:30:37

computer.gifComputer

• Fabrikant: Sony Corporation
  • Computermodel: VGN-N31M_W
  • Computernaam: BRECHT
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: Sony Corporation
  • Model: VAIO
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies LTD
  • BIOS Model: Phoenix NoteBIOS 4.0 Release 6.1 , versie R0100J4
  • Aansluitingen:
  • Poorten:

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Core2 CPU T5300 @ 1.73GHz (Dual Core)
  • Kloksnelheid: 1729 MHz
  • Socket & Cache(s): N/A, 2048 KB L2 Cache

memory.gifGeheugen

• Grootte: 3062 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 111,79 GB (18,54 GB (C:) + 93,25 GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 14,07 GB (9,62 GB (C:) + 4,45 GB (D:) )

drives.gifStations

• Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): C: Hitachi HTS541612J9SA00 IDE, E: QSI DVD-RAM SDW-086

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

• Model: Mobile Intel® 945GM Express Chipset Family
  • Beeldprocessor: Intel® GMA 950 (0x27A2)
  • Geheugengrootte: 128 MB VRAM
  • Stuurprogramma: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4543

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1280x800 (Breedbeeld 16:10 WXGA)
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: Alps Electric
  • Model: Alps Pointing-device for VAIO
  • Aantal knoppen: 3
  • Aansluiting: Overig

keyboard.gifToetsenbord

• Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): 1394-netwerkkaart (), LAN-Express AS IEEE 802.11g PCI-E Adapter (Ethernet 802.3), Marvell Yukon 88E8036 PCI-E Fast Ethernet Controller (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.2.102, MAC: 00:19:7E:BE:7A:08, DHCP: 192.168.2.1 & IP: 0.0.0.0, MAC: 00:13:A9:CB:28:6E, DHCP: 192.168.2.1

directx.gifDirectX

• Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.6.0.89)

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

als dat echt zo was zou je toch onmogelijk gta4 kunnen spelen met een P4? aangezien het dan 2 keer zo traag zou moeten gaan.

Dat mocht je echt willen dat het zo was(niet lullig bedoelt), was dat maar zo, dan is de komende PII x6 1.5 keer zo snel als de x4 en zo zou dat dan ook gelden voor de i7-i9.

Dan zouden dus ook de processors van nu 4 maal zo snel zijn als die van 5-6 jaar geleden, en dat zijn ze ook niet, dus wat je zegt is neit helemaal waar.

Hoevaak moeten we het nog zeggen, wie zegt dat hij GTA4 wilt gaan spelen? Ik zie er niemand over praten behalve jij.

Geplaatst:

ik neem ook een voorbeeld, ik had net zo goed Need For Speed 1 kunnen zeggen, maar dat is een slecht voorbeeld... :7

Geplaatst:

Goed, we laten dit topic even rusten totdat de topic starter heeft aangegeven wat hij ermee van plan is. Eerder is een discussie over wat hij wel of niet moet doen zinloos.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...