Jump to content

[TUT][SA-MP 0.3]NPC - Bots


Megadreams

Recommended Posts

Volgens mij is het niet mogelijk een bot een wapen te geven ajoewel, ik volgens mij wat anders heb gezien blijf proberen en ik zal zelf ook nog wel zoeken of het gaat of niet.

EDIT: en wat ik hierboven zei bedoel ik dit mee: Klik hier

Als je hem record terwijl je een wapen vast heb lukt het wel, maar ik wil liever niet overnieuw recorden, eigenlijk zou je zoiets moeten kunnen veranderen in de .rec

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Megadreams

    25

  • Crusher!!

    7

  • 1112rutger

    6

  • mosweg

    3

Door op de plaats waar je de bot doet connecten hem het interieur id mee te geven ;)

P.S: Ik zal 1 van de komende dagen waarschijnlijk deze tutorial herschrijven aangezien ik toch wel een paar dingens ben vergeten erin te zetten ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb exact gedaan zoals in de tut beschreven staat.

Als ik de samp server.exe open staat er ook NAME_NAME (mijn bot) connected, net zoals de andere bots die er standaart bij ziten.

Maar als ik ig ga op de plaats waar ik gerecord heb, zie ik mijn bot niet.

Enig idee waar hij verstopt zit?

Link to comment
Delen op andere websites

als hij in een voertuig moet zet dat dan zeker op de plaats wanneer hij joint dus via PutPlayerInVehicle

Maar ik ga deze tutorial herschrijven aangezien er toch wel wat mist.

EDIT: P.S: hij is verstopt op de spawn plaats ;)

Bewerkt: door megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Verstopt op de spawn plaats?

Mhm ik heb hem als:

(247 = recordfile).

(OnGameModeinit : gl_npcs)

ConnectNPC("John_Panasonic","247");
en bij OnPlayerRequestClass van gl_npcs:
else if(!strcmp(playername,"John_Panasonic",true)) 
{
     SetSpawnInfo(playerid,69,61,689.4172,-580.3832,16.3359,0.0,-1,-1,-1,-1,-1,-1);
}

Op de plaats waar de record begint o.a.

bij OnPlayerSpawn(gl_npcs)

else if(!strcmp(playername,"John_Panasonic",true)) 
{
   SetPlayerColor(playerid,0xFFFFFFFF);
}

Bij de 247.pwn file heb ik:

#include <a_npc>

#define NUM_PLAYBACK_FILES 1
new gPlaybackFileCycle=0;

//------------------------------------------

main(){}

public OnNPCConnect(myplayerid)
{
       NextPlayback();
       return 1;
}

NextPlayback()
{
StartRecordingPlayback(PLAYER_RECORDING_TYPE_ONFOOT,"/npcmodes/recording/247");



gPlaybackFileCycle++;
}

public OnRecordingPlaybackEnd()
{
       NextPlayback();
}  

De bot komt niet te voorschijn, enig idee? Of ga je dat nu verwerken in de rest van de tut waar je het over had?

Bewerkt: door 1112rutger
Link to comment
Delen op andere websites

Ohja foutje, hij zat al bij OnFilterScriptInIt...(Die connectNPC alleen).

Maar ik heb nu voor de duidelijkheid dus 3 GM's:

1. Mijn eigen GM

2. die gl_npcs

3. die 247.pwn file

Maar ook: 247.rec file.

Enig idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Je gamemode moet niet a_npc includen of iets met npc's maar een npcmode moet dan weer wel a_nps includen en niet a_samp

EDIT : fout gevonden jij hebt dit in je npcmode:

StartRecordingPlayback(PLAYER_RECORDING_TYPE_ONFOOT,"/npcmodes/recording/247");

Dat moet het volgende zijn:

StartRecordingPlayback(PLAYER_RECORDING_TYPE_ONFOOT,"247");
Bewerkt: door megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Ben weer op een probleem gestuit.

Ik heb nu een bot die c.a 10 seconden op zijn plek staat, zoals ik had gerecord.

Deze bot staat in een interior, en als ik in en daarna uit, daarna weer in de interior ga, is de bot weg (waarschijnlijk omdat ik te kort had gerecord).

Maar hoe zorg ik er nou voor dat die bot er voor altijd blijft staan?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Sorry voor de dubbelpost maar ik wil dit wel even aankondingen: Mijn tut (deze dus) is te verourderd ik ga hem volledig herschrijven waarschijnlijk vandaag nog.

Bewerkt: door megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...