vice infernusX Geplaatst: 6 september 2009 Rapport Geplaatst: 6 september 2009 vraagje ik ben van plan om een console te kopen xbox360 of ps3 ik ben gek op multiplayer en ben niet van plan om te gaan betalen voor xbox live en bovendien zijn er weinig mense in dit topic online met xbox360 na de trailer van gta TBoGT te hebben gezien dacht ik meteen van dat word een xbox dan speel ik gewoon 1e maand als ik gratis xbox live heb wel online vaak maar ja de mensen met wie ik graag wel eens online op multiplayer zou willen hebben meestal een ps3 en ps3 heeft gratis internet. tips??????????????? >>> Door Svenie: Verplaatst naar Hardware forum.<<<
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 6 september 2009 Rapport Geplaatst: 6 september 2009 vraagje ik ben van plan om een console te kopen xbox360 of ps3 ik ben gek op multiplayer en ben niet van plan om te gaan betalen voor xbox live en bovendien zijn er weinig mense in dit topic online met xbox360 na de trailer van gta TBoGT te hebben gezien dacht ik meteen van dat word een xbox dan speel ik gewoon 1e maand als ik gratis xbox live heb wel online vaak maar ja de mensen met wie ik graag wel eens online op multiplayer zou willen hebben meestal een ps3 en ps3 heeft gratis internet. tips??????????????? Duits, hmm... Zodra jij het mij in het nederlands (ABN, beschaafd dus ) uitlegt, zal ik je tips geven
Sjorszzz Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 Ik zou voor de ps3 gaan. Want die is ook veel duurzamer. En als het je alleen om die trailer gaat, Dat komt uiteindelijk toch wel een keer uit op de ps3. Al dan misschien niet legaal. Maar toch het is een optie. P.S een tip, misschien is het de volgende keer handig om leestekens te gebruiken. Succes
FGras Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 PS3 gaat minder snel kapot, gratis internet en gaat langer mee qua nieuwe console. van de andere kant. als je 100% gta fan bent zou ik de xbox kiezen. maar ik blijf toch bij me PS3. de keuze is aan jou
Jacky-2007 Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 vraagje ik ben van plan om een console te kopen xbox360 of ps3 ik ben gek op multiplayer en ben niet van plan om te gaan betalen voor xbox live en bovendien zijn er weinig mense in dit topic online met xbox360 na de trailer van gta TBoGT te hebben gezien dacht ik meteen van dat word een xbox dan speel ik gewoon 1e maand als ik gratis xbox live heb wel online vaak maar ja de mensen met wie ik graag wel eens online op multiplayer zou willen hebben meestal een ps3 en ps3 heeft gratis internet. tips??????????????? Zo te horen heb je je keuze al gemaakt, maar ik wil wel even het één en ander weerleggen als je het niet erg vindt.. "en bovendien zijn er weinig mense in dit topic online met xbox360" Alléén bij Death Inc. lopen er al meer dan veertig rond.. Je geeft aan niet te willen betalen voor xbox LIVE. Als je nog erg jong bent en dus geen eigen geld door middel van een bijbaantje, dan kan ik me dat héél goed voorstellen. Aan de andere kant, een heel jaar xbox LIVE hoeft nog geen €40,- te kosten, dus om het dáár nu voor te laten... De huidige prijzen liegen er niet om, koop je een PS3 dan ben je €299,- kwijt en heb je een HDD van 80GB, voor een xbox 360 Elite betaal je €249,- en heb je een HDD van 120GB. Da's €50,- goedkoper én meer ruimte voor het gratis downloaden van films, demo's, gratis add-ons, je eigen muziek op je console zetten om tijdens het gamen te luisteren, etc. De extra ruimte is gewoon ideaal. Van de €50,- die je hebt bespaard als je een 360 koopt ten opzichte van de PS3 gebruik je vervolgens om een jaar xbox LIVE te kopen. Je wilt zo te zien graag TBOGT en TLaD ook zo snel mogelijk spelen. Kies dan voor de 360. Argumenten vóór de PS3 en vóór de 360 genoeg, dus. Wat uiteindelijk je keuze zou moeten worden, moet je niet aan ons vragen. Je zou moeten kijken naar waar je je neXtgen console voor wilt gaan gebruiken, en waar je hem op aansluit. Hieronder een " " en " " schema: Wil je er vooral mee gamen, of ook films kijken? De 360 heeft een DVD speler , de PS3 een BluRay Als je er vooral mee gaat gamen, welke games wil je spelen? Op beide consoles zijn sommige games exclusive. Voorbeelden hiervan zijn TBOGT en TLAD op de 360, en bijv. Killzone2 op de PS3. (Eigen smaak) Als je er ook vaak films mee wil kijken, op wat voor TV sluit je je console aan? - Beeldbuistelevisie: Koop een 360 , BluRaykwaliteit voegt niets toe aan het beeld op dit soort tv's - LCD/Plasma 50Hz of minder: Koop een 360 , BluRaykwaliteit kan amper "uit" als je op een laag aantal Hertz op je tv hebt. (De beeldkwaliteit is nagenoeg gelijk aan een DVD op 100Hz. ) - LCD/Plasma 75Hz of meer: Koop een PS3 , BluRay is helemaal subliem op jouw TV-scherm! - LCD/Plasma 75Hz of meer maar geen geld voor het kopen van films op de dure BluRay discs: Koop een 360. Als je er vooral mee gaat gamen, speel je dan vaak online? Je gaat veel online spelen... - Kijk vooral eerst na wat voor router je ouders hebben gekocht, en vergelijk op internet welke console hier het beste mee online kan. - PSN (De online service van Sony voor de PS3) is niet aansprakelijk te stellen voor het falen van de online diensten. Het is een gratis "extra" dienst die ze verlenen aan gamers. Sony is voor de dienst PSN ook niet verplicht aan de consument om deze dienst te onderhouden. - xbox LIVE (De online service van Microsoft voor de 360) is wél aansprakelijk te stellen voor het falen van de online diensten. Het is een product wat verkocht wordt onder de naam LIVE Gold membership, en als klant mag je bij ontevredenheid over dit product de dienstverlener aansprakelijk stellen. Hiermee verplicht Microsoft zichzelf om ten alle tijden het netwerk goed te onderhouden. Ben jij technisch, of juist niet? De service van Microsoft, zowel telefonisch als de reparatieservice, is op kwaliteitsniveau vele malen hoger dan de service die Sony biedt voor haar producten. Bij Microsoft duurt het gemiddeld een week voordat je je console gerepareerd en wel terugkrijgt, bij Sony varieert dit van drie tot zes weken . Wil je tweedehands kopen? Kies dan vooral voor de PS3. Sony heeft de Playstation3 kwaliteit op zowel hardware- en softwaregebied altijd goed gehad. Kies niet voor de 360, de oudere generatie consoles van Microsoft geeft véél problemen. Lang verhaal kort, je zou moeten kijken naar waar JIJ je console voor wilt gaan gebruiken, en niet wat wij allemaal dan wel niet de beste vinden. Tenslotte zijn beide consoles nextgen, beide consoles zijn Multimedia devices, op beide consoles kan je gratis demo's en add-ons downloaden. Er is weinig verschil, dus nogmaals, kijk vooral waar je je console voor wil gaan gebruiken, en ook wat voor persoon/gamer je bent. Succes!
Sentasi Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 De huidige prijzen liegen er niet om, koop je een PS3 dan ben je €299,- kwijt en heb je een HDD van 80GB, voor een xbox 360 Elite betaal je €249,- en heb je een HDD van 120GB. Da's €50,- goedkoper én meer ruimte voor het gratis downloaden van films, demo's, gratis add-ons, je eigen muziek op je console zetten om tijdens het gamen te luisteren, etc. De extra ruimte is gewoon ideaal. Van de €50,- die je hebt bespaard als je een 360 koopt ten opzichte van de PS3 gebruik je vervolgens om een jaar xbox LIVE te kopen. Als we even puur naar het opslagmedium kijken, en je 80GB te weinig vind, HDD's kosten tegenwoordig geen drol meer, en voor een paar tientjes steek je zo even 180GB ofzo in je PS3. Dit komt dan wel weer bij de aanschafsprijs bij, maar daar staat tegenover dat je gratis online kan gamen. De opslagcapaciteit lijkt me geen reden om van een PS3 af te zien. Als je dat er niet voor over hebt, kun je je PS3 nog altijd als mediacentrum gebruiken, en films en muziek van je PC naar je PS3 streamen, om zo HDD ruimte te sparen.
vice infernusX Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 september 2009 vraagje ik ben van plan om een console te kopen xbox360 of ps3 ik ben gek op multiplayer en ben niet van plan om te gaan betalen voor xbox live en bovendien zijn er weinig mense in dit topic online met xbox360 na de trailer van gta TBoGT te hebben gezien dacht ik meteen van dat word een xbox dan speel ik gewoon 1e maand als ik gratis xbox live heb wel online vaak maar ja de mensen met wie ik graag wel eens online op multiplayer zou willen hebben meestal een ps3 en ps3 heeft gratis internet. tips??????????????? Zo te horen heb je je keuze al gemaakt, maar ik wil wel even het één en ander weerleggen als je het niet erg vindt.. "en bovendien zijn er weinig mense in dit topic online met xbox360" Alléén bij Death Inc. lopen er al meer dan veertig rond.. Je geeft aan niet te willen betalen voor xbox LIVE. Als je nog erg jong bent en dus geen eigen geld door middel van een bijbaantje, dan kan ik me dat héél goed voorstellen. Aan de andere kant, een heel jaar xbox LIVE hoeft nog geen €40,- te kosten, dus om het dáár nu voor te laten... De huidige prijzen liegen er niet om, koop je een PS3 dan ben je €299,- kwijt en heb je een HDD van 80GB, voor een xbox 360 Elite betaal je €249,- en heb je een HDD van 120GB. Da's €50,- goedkoper én meer ruimte voor het gratis downloaden van films, demo's, gratis add-ons, je eigen muziek op je console zetten om tijdens het gamen te luisteren, etc. De extra ruimte is gewoon ideaal. Van de €50,- die je hebt bespaard als je een 360 koopt ten opzichte van de PS3 gebruik je vervolgens om een jaar xbox LIVE te kopen. Je wilt zo te zien graag TBOGT en TLaD ook zo snel mogelijk spelen. Kies dan voor de 360. Argumenten vóór de PS3 en vóór de 360 genoeg, dus. Wat uiteindelijk je keuze zou moeten worden, moet je niet aan ons vragen. Je zou moeten kijken naar waar je je neXtgen console voor wilt gaan gebruiken, en waar je hem op aansluit. Hieronder een " " en " " schema: Wil je er vooral mee gamen, of ook films kijken? De 360 heeft een DVD speler , de PS3 een BluRay Als je er vooral mee gaat gamen, welke games wil je spelen? Op beide consoles zijn sommige games exclusive. Voorbeelden hiervan zijn TBOGT en TLAD op de 360, en bijv. Killzone2 op de PS3. (Eigen smaak) Als je er ook vaak films mee wil kijken, op wat voor TV sluit je je console aan? - Beeldbuistelevisie: Koop een 360 , BluRaykwaliteit voegt niets toe aan het beeld op dit soort tv's - LCD/Plasma 50Hz of minder: Koop een 360 , BluRaykwaliteit kan amper "uit" als je op een laag aantal Hertz op je tv hebt. (De beeldkwaliteit is nagenoeg gelijk aan een DVD op 100Hz. ) - LCD/Plasma 75Hz of meer: Koop een PS3 , BluRay is helemaal subliem op jouw TV-scherm! - LCD/Plasma 75Hz of meer maar geen geld voor het kopen van films op de dure BluRay discs: Koop een 360. Als je er vooral mee gaat gamen, speel je dan vaak online? Je gaat veel online spelen... - Kijk vooral eerst na wat voor router je ouders hebben gekocht, en vergelijk op internet welke console hier het beste mee online kan. - PSN (De online service van Sony voor de PS3) is niet aansprakelijk te stellen voor het falen van de online diensten. Het is een gratis "extra" dienst die ze verlenen aan gamers. Sony is voor de dienst PSN ook niet verplicht aan de consument om deze dienst te onderhouden. - xbox LIVE (De online service van Microsoft voor de 360) is wél aansprakelijk te stellen voor het falen van de online diensten. Het is een product wat verkocht wordt onder de naam LIVE Gold membership, en als klant mag je bij ontevredenheid over dit product de dienstverlener aansprakelijk stellen. Hiermee verplicht Microsoft zichzelf om ten alle tijden het netwerk goed te onderhouden. Ben jij technisch, of juist niet? De service van Microsoft, zowel telefonisch als de reparatieservice, is op kwaliteitsniveau vele malen hoger dan de service die Sony biedt voor haar producten. Bij Microsoft duurt het gemiddeld een week voordat je je console gerepareerd en wel terugkrijgt, bij Sony varieert dit van drie tot zes weken . Wil je tweedehands kopen? Kies dan vooral voor de PS3. Sony heeft de Playstation3 kwaliteit op zowel hardware- en softwaregebied altijd goed gehad. Kies niet voor de 360, de oudere generatie consoles van Microsoft geeft véél problemen. Lang verhaal kort, je zou moeten kijken naar waar JIJ je console voor wilt gaan gebruiken, en niet wat wij allemaal dan wel niet de beste vinden. Tenslotte zijn beide consoles nextgen, beide consoles zijn Multimedia devices, op beide consoles kan je gratis demo's en add-ons downloaden. Er is weinig verschil, dus nogmaals, kijk vooral waar je je console voor wil gaan gebruiken, en ook wat voor persoon/gamer je bent. Succes! bedankt voor de lange reactie Jackie ik ben er denk ik over uit en het gaat een xbox worden alleen ik denk dat het de pro gaat worden. ik weet dat het dom klinkt alleen ik wil geen xbox in het zwart. dat staat mij zo lelijk verder vind ik hem wel goed :$ laterz Vice
FGras Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 (bewerkt) Als je er vooral mee gaat gamen, welke games wil je spelen?Op beide consoles zijn sommige games exclusive. Voorbeelden hiervan zijn TBOGT en TLAD op de 360, en bijv. Killzone2 op de PS3. (Eigen smaak) Kilzone vind ik dus echt niks aan, Sony heeft trouwens een veel grotere variatie, kijk naar Little Big Planet, Ratchet and Clank, Uncharted, Buzz, Motorstorm. De PS3 is niet alleen maar hardcore schieten enzo zoals veel mensen denken. Ben jij technisch, of juist niet?De service van Microsoft, zowel telefonisch als de reparatieservice, is op kwaliteitsniveau vele malen hoger dan de service die Sony biedt voor haar producten. Bij Microsoft duurt het gemiddeld een week voordat je je console gerepareerd en wel terugkrijgt, bij Sony varieert dit van drie tot zes weken . Dan is microsoft niet gelijk beter want ik kreeg in 4 dagen al een nieuwe. En dat men negatief doet over PSN. Ik heb nog bijna nooit gehad dat PSN zomaar uitviel, meestal word het wel een paar dagen van te voren gemeld of zie je als je PSN wilt opstarten een stukje tekst met dat ze PSN aan het onderhouden zijn. En nog even over jou hele bericht. Ik vind het wel een beetje pro XBOX getypt. En dat kan ik ook (voor de Playstaton) 23.7% van de xboxen gaan vroegtijdig kapot (1e week) bij de PS3 is dat 10% In een paar jaar komt er een nieuwe xbox terwijl de PS3 nog een hele tijd mee kan. De PS3 is gewoon mooier kwa uiterlijk en ook qua menu. (over het algemeen toch?) Bewerkt: 7 september 2009 door FGras
Dvt Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 (bewerkt) Ik zou voor de ps3 gaan.Want die is ook veel duurzamer. En als het je alleen om die trailer gaat, Dat komt uiteindelijk toch wel een keer uit op de ps3. Al dan misschien niet legaal. Maar toch het is een optie. P.S een tip, misschien is het de volgende keer handig om leestekens te gebruiken. Succes PS3 gaat minder snel kapot,gratis internet en gaat langer mee qua nieuwe console. van de andere kant. als je 100% gta fan bent zou ik de xbox kiezen. maar ik blijf toch bij me PS3. de keuze is aan jou De PS3 is niet duurzamer en hij kan even snel kapot gaan. Mits je een 360 nieuw aankoopt, zul je geen problemen hebben. En dat is iets wat veel PS3'ers niet weten en daarom maar dit zeggen. En die onderzoeken over het percentage kapotte consoles hebben lang geduurd en zijn dus outdated. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over een krassen makende DVD drive of dat je console kapot gaat. Anyway, kijk naar de volgende factoren: Welke games vind je leuk? - Probeer ook verder dan GTA te kijken Waar spelen je vrienden op? - Hoewel, je maakt ook vrij snel online vrienden. Gaat het je puur om gamen, of wil je er ook films (Blu-Ray en Full HD) op kijken? Wil je 1 jaar (PS3) of 3 jaar garantie (360)? EDIT: Indien je een Xbox koopt: Koop geen Xbox Arcade!!!! Die heeft namelijk geen HDD en daar schiet je vrij weinig mee op (echt, dat ding moeten ze verbieden en in de prul flikkeren! ). Bewerkt: 7 september 2009 door Dvt
FGras Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 Wil je 1 jaar (PS3) of 3 jaar garantie (360)? In Nederland heb je zowiezo al 2 jaar garantie op alle electronica. staat in de wet en hier is dat van die persentages dat kapot gaat. http://www.playstationpure.be/blog/item/14...id-van-consoles
Dvt Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 (bewerkt) Ja dat staat wel leuk in de wet, maar die wet hanteert Sony niet. Daar is ook ophef over gekomen bij het tv-programma Radar. Experts vonden het namelijk belachelijk dat je op zo'n duurzaam apparaat maar 1 jaar garantie krijgt. En ja waar staat wanneer dat onderzoek voor de 360 is begonnen? Voor de studie heeft SquareTrade vanaf het tweede kwartaal van 2007 tot het eerste kwartaal van 2009 in totaal 16.000 consoles onderzocht. Dit waren 2.500 PS3's, 2.500 Xbox 360's en 11.000 Wii's, gebaseerd op het aantal geleverde garanties. Ze konden net zo goed zijn begonnen met het testen van de 360 in 2007. En dat is nou net een jaar waarin de 360 nog lawaaierig was, en RROD in de mode was. Bewerkt: 7 september 2009 door Dvt
Think Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 en hier is dat van die persentages dat kapot gaat.http://www.playstationpure.be/blog/item/14...id-van-consoles Ten eerste het bericht komt van een Playstation Site En ten tweede de TS heeft al beslist.
Dvt Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 Ja het komt van een PlayStation site, maar ik kende dat nieuwsbericht al van Insidegamer, dus dan is het wel goed.
FGras Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 Ja dat staat wel leuk in de wet, maar die wet hanteert Sony niet. Daar is ook ophef over gekomen bij het tv-programma Radar. Experts vonden het namelijk belachelijk dat je op zo'n duurzaam apparaat maar 1 jaar garantie krijgt.En ja waar staat wanneer dat onderzoek voor de 360 is begonnen? Voor de studie heeft SquareTrade vanaf het tweede kwartaal van 2007 tot het eerste kwartaal van 2009 in totaal 16.000 consoles onderzocht. Dit waren 2.500 PS3's, 2.500 Xbox 360's en 11.000 Wii's, gebaseerd op het aantal geleverde garanties. Ze konden net zo goed zijn begonnen met het testen van de 360 in 2007. En dat is nou net een jaar waarin de 360 nog lawaaierig was, en RROD in de mode was. wat jij zegt klopt niet, Sony hanteerd het juist wel na de uitzending van radar. "SINDS BEGIN 2009 GEEFT SONY 1 JAAR EXTRA GARANTIE OP DE PLAYSTATION 3 (DUS IN TOTAAL NU 24 MAANDEN), MENSEN DIE IN HET VERLEDEN REEDS BETAALD HEBBEN VOOR EEN REFURBISHED TOESTEL KUNNEN OOK HUN GELD RETOUR KRIJGEN!" http://community.eu.playstation.com/playst...age.uid=7231819
Recommended Posts