Jump to content

Geheugen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb toen ik mijn PC gekocht heb toch echt DDR2 - 1066 (PC2-8500) geheugen gekocht. Dan zou de geheugen dus moeten werken op 533 Mhz. Maar ik zie nu dat het geheugen slechts op 333 Mhz (DDR2 667, PC2-5300) staat de draaien. Hebben die honden bij Alternate me gewoon opgelicht, en hebben ze mij slomere module's geleverd, of herkend mijn computer het geheugen gewoon niet goed, en moet ik dit veranderen in de BIOS. Mijn moederbord ondersteund DDR2 667, 800 en 1066, dus die moet het aankunnen.

Bedankt alvast voor de hulp.

EDIT: Is het qua snelheid merkbaar als ik de modules naar 533 Mhz weet te krijgen?

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Dan moet je in de bios het ipv van Auto op 533MHz zetten.

Je zult het wel wat mekren ja, maar het ligt geloof ik ook aan de bussnelheid van je cpu.

Geplaatst:
waarmee bekijke je die snelheid?

In Sprunk zijn bericht, staat ´maar het blijft gewoon 333 Mhz', als je je muis erop houd, dan komt er een 'wolkje' met erin everest en pcwizard.

Leuke functie, kwam ik vandaag ook pas achter :puh:

Geplaatst:

zal je wss op handmatig zo moeten zetten, verder ga je het niet echt merken hoor. zolang de bussnelheid van je processor maar 1:1 loopt met je geheugen

Geplaatst:

En hoe weet ik of dat 1:1 staat? De bussnelheid van mijn processor is 200 Mhz, vermenigvuldigd met 16. De FSB is 1.6 Ghz.

Maar het punt ins nu dat ik het geheugen in de BIOS ook manueel op 533 Mhz heb gezet, maar alle programma's "zeggen" dat het geheugen op 333 Mhz draait.

Geplaatst: (bewerkt)

Die geeft aan dat het geheugen wél op 533 Mhz draait, en dat mijn PC 3:8 loopt. :7 EDIT: op het ene tabblad is het 533 Mhz, op het andere tabblad is het weer 333 Mhz.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

dan ligt het gewoon aan die software, FK zit hier nu wss te joelen omdat zijn programma dus neit de enige is :puh:

De PII draait standaard op een klok van 1000MT/s, dus gewoon 1GHz(if im correct).

Geplaatst:
dan ligt het gewoon aan die software, FK zit hier nu wss te joelen omdat zijn programma dus neit de enige is :puh:

De PII draait standaard op een klok van 1000MT/s, dus gewoon 1GHz(if im correct).

Nee omdat jullie niet weten hoe het programma werkt.

het tabblad "Memory" in cpu-z staat voor je huidige waardes, waar je geheugen dus daadwerkelijk op draait

het tabblad "SPD" is wat het hoort te zijn, de opgegeven waardes door de fabrikant.

Geplaatst:
zal je wss op handmatig zo moeten zetten, verder ga je het niet echt merken hoor. zolang de bussnelheid van je processor maar 1:1 loopt met je geheugen

Dit is allang niet meer belangrijk en sowieso heel moeilijk. Als de bussnelheid bij mij 133Mhz is, moet ik mijn geheugen dus ook op die snelheid laten draaien en dat is niet te doen, dan is het kei langzaam.

Geplaatst:

hij heeft in theorie wel gelijk, als het geheugen sneller draait gaat de cpu het geheugen bottlenecken omdat het geheugen sneller is, en ook wederzijds. Alhoewel ik denk dat het minder erg is als het geheugen sneller is dan de bussnelheid dan omgekeert.

Geplaatst:

Multipliers Galiorix. En het is nogsteeds zo, Hooggeclockt geheugen is ook eigenlijk alleen interessant voor de overclockers, in feite kan een 775 socket goed doen met 667 geheugen dan loopt het 1:1 mja aangezien 800mhz net zo goedkoop is maakt het niet veel uit natuurlijk.

Geplaatst:

Maar dan moet je moederbord maar net die multiplier ondersteunen... Ik kan bijvoorbeeld (volgens mij) geen multiplier van 10 selecteren voor mijn geheugen en het kan dus nooit op de goede snelheid werken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...