Jump to content

Ideeën voor script film.


Exoit

Welk genre  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. Zeg het hier!

    • Horror
      4
    • Actie
      8
    • Romantiek
      4
    • Comedy
      2
    • Thriller
      3
    • Romantische Comedy
      1
    • Actie Comedy
      6
    • Actie Thriller
      5
    • Horror Comedy
      1
    • Thriller Comedy
      0
  2. 2. Taal van de film.

    • Engels
      8
    • Nederlands
      4


Recommended Posts

AAP3.png

Hallo forummers,

Ik en een vriend zijn van plan een film te maken. Alleen we hebben nog geen genre en script. Willen jullie hier graag wat ideeën voor het script,scènes,genre en dergelijke plaatsen?

Brand maar los!

Graag ook jullie stem erbij vermelden in een reactie en mogelijk ook graag waarom.

Alvast Bedankt,

The Crew

Bewerkt: door CorrectHost
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Exoit

    16

  • Klonick

    8

  • GwnHugo

    4

  • weaponmr

    2

Hoe zijn jullie het van plan om een Western te maken in Nederland? :puh:

Dat is waar. Idee word weggehaald.

En ik zou komedie ook maar schrappen, want dit is het moeilijkste genre. Je weet wel...

Dat is waar. Maar misschien blijft hij nog eventjes staan ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij een goed idee lijkt is een film tussen Horror en Comedy in, dus een niet serieuze Horror. Vooral omdat je waarschijnlijk met een beperkt budget werkt is dat een goede insteek. Probeer met minimale middelen enge effecten te maken (die best over-de-top mogen zijn (het comedy element)). Gebruik camera standpunten om de dingen die je niet echt kan laten gebeuren echt te laten lijken. Een mooi voorbeeld is een lamp voor een gordijn, waar eht monster langsloopt, of iemand die angstig rondkijkt terwijl je enge geluiden hoort.

En je weet het waarschijnlijk allang, maar ik ga het toch zeggen: vergeet er niet lol aan te hebben. Met een minimaal budget kan je een leuke film maken, als je er met hart en ziel aan werkt. Als je alle spullen hebt en de film is half af, maar je hebt geen zin meer (maar omdat je zover bent ga je toch door), dan wordt het een slechte film.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij een goed idee lijkt is een film tussen Horror en Comedy in, dus een niet serieuze Horror. Vooral omdat je waarschijnlijk met een beperkt budget werkt is dat een goede insteek. Probeer met minimale middelen enge effecten te maken (die best over-de-top mogen zijn (het comedy element)). Gebruik camera standpunten om de dingen die je niet echt kan laten gebeuren echt te laten lijken. Een mooi voorbeeld is een lamp voor een gordijn, waar eht monster langsloopt, of iemand die angstig rondkijkt terwijl je enge geluiden hoort.

En je weet het waarschijnlijk allang, maar ik ga het toch zeggen: vergeet er niet lol aan te hebben. Met een minimaal budget kan je een leuke film maken, als je er met hart en ziel aan werkt. Als je alle spullen hebt en de film is half af, maar je hebt geen zin meer (maar omdat je zover bent ga je toch door), dan wordt het een slechte film.

Kijk, zulke reacties hebben we nodig! Dit vind ik een erg goed idee. Ik zou het er met The Crew over hebben ;)

En lol hebben we zeker. Wat een bloopers XD

Thx voor de reactie!

Mvg,

CH!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind actiekomedies zo afgezaagd. Ik snap niet echt waarom die bijna bovenaan staat. Romantiek of actie is wel ok. Ik geloof dat actie thriller geen kans meer maakt, want ik vind alleen actie meestal ook niet echt leuk. Het moet erg spannend zijn als een thriller en er moet lekker veel actie in zitten. Voor de rest moet de film zelf natuurlijk ook wel goed zijn (denk aan acteren etc.). Romantiek is mijn genre niet, maar voor jou misschien wel leuk.

Wat betreft die scenes: Dat zou ik maar zelf bedenken, want het moet natuurlijk wel jouw film blijven. Maar als je het graag wilt moet ik eerst weten wat voor film je gaat maken en welke het beste uit de stemming komt voor ik allemaal scenes ga bedenken ;) .

@7ulian: We willen geen namaak van scary movie, want dat zijn al heel slechte films. Wat betreft dat makkelijk met laag budget: Met de nodige creativiteit kan je van elk genre wat maken met een laag budget.

Dus maak snel je beslissing! :)

Ik hoop dat je wat aan deze post hebt bij het kiezen van een genre!

veel succes met de film,

Hugo

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind actiekomedies zo afgezaagd. Ik snap niet echt waarom die bijna bovenaan staat. Romantiek of actie is wel ok. Ik geloof dat actie thriller geen kans meer maakt, want ik vind alleen actie meestal ook niet echt leuk. Het moet erg spannend zijn als een thriller en er moet lekker veel actie in zitten. Voor de rest moet de film zelf natuurlijk ook wel goed zijn (denk aan acteren etc.). Romantiek is mijn genre niet, maar voor jou misschien wel leuk.

Wat betreft die scenes: Dat zou ik maar zelf bedenken, want het moet natuurlijk wel jouw film blijven. Maar als je het graag wilt moet ik eerst weten wat voor film je gaat maken en welke het beste uit de stemming komt voor ik allemaal scenes ga bedenken ;) .

@7ulian: We willen geen namaak van scary movie, want dat zijn al heel slechte films. Wat betreft dat makkelijk met laag budget: Met de nodige creativiteit kan je van elk genre wat maken met een laag budget.

Dus maak snel je beslissing! :)

Ik hoop dat je wat aan deze post hebt bij het kiezen van een genre!

veel succes met de film,

Hugo

Beste hugo,

Wij willen graag dat je meehelpt met het schrijven van het script. Zodra we een keuze hebben gemaakt contracteren we je! Ik heb je al op msn dus dat word niet zo moeilijk. Die reactie van jou was erg goed en we zullen het er nog zeker met je over hebben. Bedankt voor de reactie!

Mvg,

The Crew!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...