Jump to content

Nieuwe pc: .Levi.


.Levi.

Recommended Posts

Ik ben al lange tijd bezig met het zoeken naar een nieuwe desktop/laptop/mac aangezien mijn huidige pc compleet aan zijn eind is. Eigenlijk loop ik helemaal vast. Nu ben ik tegen het volgende aangelopen en voor mijn gevoel voldoet deze desktop precies aan mijn wensen, wat zijn: af en toe een game spelen, meerdere applicaties (zware) tegelijk kunnen draaien, multimedia, snel.

Er zijn hier leden die veel meer verstand hebben van pc-zaken dan ik, vandaar dat ik graag het volgende zou willen weten:

Zijn er leden die ervaring hebben met de Dell Studio XPS? Is dit systeem waard om te kopen en heb ik deze specs wel echt nodig?

6.144 MB 1.067 MHz Tri Channel DDR3 (6 x 1.024) Is het nodig om 6.144MB erin te zetten om de Tri Channel volledig te laten werken. Ik las er iets vaags over namelijk. Maakt het uit of er 6 losse 1.024 kaartjes in gaan of kunnen ze beter "per" zoveel? Misschien zie ik wel spoken hier... Ik denk namelijk dat ik aan 4GB ook wel genoeg heb alleen wil ik niet dat de Tri Channel er onder te lijden heeft.

Ik zou graag jullie meningen willen horen over het betreffende systeem. Ik heb alleen het aantal geheugen opgekrikt en er een 640GB hardeschijf van gemaakt.

Desktop: Dell Studio XPS (beeldscherm inbegrepen) - €847,99

Onderdelen

  • Intel® Core™ i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.)
  • Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
  • Microsoft® Works 9 - Nederlands
  • 1 jaar Premium garantiesupport
  • DELL™ ST2010 20-INCH HD-BREEDBEELDMONITOR - ZWART - EUROPEES
    Klik
  • 640 GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm)
  • 6.144 MB 1.067 MHz Tri Channel DDR3 (6 x 1.024)
  • 1 GB NVIDIA® GeForce™ GT220 grafische kaart
  • 16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
  • Dell™ Entry USB-toetsenbord - VS/Europa (QWERTY)

Accessoires

  • Geïntegreerde HD-audio met Dolby Digital 7.1
  • 19-in-1 geheugenkaartlezer

Alvast bedankt! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Mwah, hij kan er mee door, de videokaart is wel een beetje aan de slappere kant.

Wat wil je precies gaan doen?

Wat voor games op welke settings?

Hoeveel applicaties en welke (hoe zwaar)?

Multimedia? Wil je alles naar je woonkamer streamen?

Wat is snel? Een Pentium 4 op 2.8GHz is snel met XP. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een pc die je zelf samenstelt via Azerty/Alternate is (bijna) altijd beter. Doch is die Dell wel een mooie pc, al heb ik gehoord dat Dell moeilijk doet als je onderdelen wilt vervangen. Ik zou er zelf eentje laten samenstellen door zo'n hardwarefreak van dit forum.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik wel een mooi systeem voor je is. Lekkere snelle processor waarmee je ook prima games kan spelen. Veel geheugen wat altijd van pas komt met meerdere applicaties. En ook nog eens een leuke videokaart met veel geheugen zodat ook Photoshoppen, wat jij maar al te graag doet, zonder meer gaat lukken. De processor is ten opzichte van de Dell PC minder, maar de videokaart, HDD e.d. zijn vele male beter:

post-35628-1252685340_thumb.png

Link to comment
Delen op andere websites

Een pc die je zelf samenstelt via Azerty/Alternate is (bijna) altijd beter. Doch is die Dell wel een mooie pc, al heb ik gehoord dat Dell moeilijk doet als je onderdelen wilt vervangen. Ik zou er zelf eentje laten samenstellen door zo'n hardwarefreak van dit forum.

Ik zit nu op een dell pc. Ik had er 2 jaar geleden een gekocht. ( volgend jaar een nieuwe pc :D) Maar ik heb er nu een onboard 8300 gt inzitten ik wou er een gts 250 inzetten. Dus ik bellen naar dell 172 euro. Als ik hem daar niet bestel verloopt mijn garantie terwijl dell hem precies hetzelfde opstuurd als elke webshop waar hij bijna 2x zo goedkoop is. :7

Link to comment
Delen op andere websites

De Q9550 doet vooral onder in echt zware multithreaded benchmarks en je zou het verschil tussen de i7 en de Q9550 pas echt merken bij super zware programma's die oneindig multithreaded zijn.

aangezien games zowat geen gebruik van multithreading maakt, is het verschil marginaal, i7 heeft dan weer het voordeel van DDR3 gebruik te maken en triple channel

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, maar je betaald dan ook meteen het uurloon voor degene die hem inboud, terwijl je dat bij een webshop natuurlijk niet hoeft te betalen aangezien je hem gewoon zelf erin bouwt. Best logisch dus, als je er over nadenkt.

Als ik het goed had verstaand moest je hem zelf inbouwen :duh:

maar 70 euro alleen maar voor de inbouw wat maximaal 10 minuten duurt ?

Da's veel ste veel

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, maar je betaald dan ook meteen het uurloon voor degene die hem inboud, terwijl je dat bij een webshop natuurlijk niet hoeft te betalen aangezien je hem gewoon zelf erin bouwt. Best logisch dus, als je er over nadenkt.

Als ik het goed had verstaand moest je hem zelf inbouwen :duh:

Quote jij dan eens mooi het stukje waar in je duidelijk zegt dat je het zelf in moest bouwen. Je zei er wel eentje zelf in te willen zetten, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat ook moest doen met de kaart van Dell.

maar 70 euro alleen maar voor de inbouw wat maximaal 10 minuten duurt ?

Da's veel ste veel

Dell houd waarschijnlijk dan gewoon de adviesprijzen aan.

Link to comment
Delen op andere websites

De vraag van .Levi. even afgesplitst, omdat het inmiddels beter in een eigen topic kan staan. Daarnaast verzoek ik jullie niet te veel af te dwalen naar de prijstechnieken van Dell ten opzichte van andere webshops. Het gaat nu nog goed, maar blijf wel een beetje ontopic. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

@ Limbolander: Hier het zelfde systeem bij Azerty. Hé, want wel zeuren dat ik Alternate gebruik maar niet even de moeite nemen zelf wat samen te stellen. Naja, je PC komt dan pas over 14 dagen binnen, want bepaalde onderdelen hebben 14 dagen levertijd. Terwijl bij Alternate alles op voorraad is en je bij wijze van spreken maandag al achter je nieuwe PC kan zitten. Maar als je liever 14 dagen, of soms zelfs langer wilt wachten, ga vooral je gang.

Bovendien vind ik de site van Azerty lang niet zo overzichtelijk en gebruiksvriendelijk als die van Alternate. Vandaar dat ik altijd alternate gebruik. Zelf koop ik ook alles bij Alternate. (tenzij een lokale PC boer een leuke aanbieding heeft)

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

@ Limbolander: Hier het zelfde systeem bij Azerty. Hé, want wel zeuren dat ik Alternate gebruik maar niet even de moeite nemen zelf wat samen te stellen. Naja, je PC komt dan pas over 14 dagen binnen, want bepaalde onderdelen hebben 14 dagen levertijd. Terwijl bij Alternate alles op voorraad is en je bij wijze van spreken maandag al achter je nieuwe PC kan zitten. Maar als je liever 14 dagen, of soms zelfs langer wilt wachten, ga vooral je gang.

Bovendien vind ik de site van Azerty lang niet zo overzichtelijk en gebruiksvriendelijk als die van Alternate. Vandaar dat ik altijd alternate gebruik. Zelf koop ik ook alles bij Alternate. (tenzij een lokale PC boer een leuke aanbieding heeft)

Volgens mij heeft LimboLander niet echt liggen zeuren maargoed. Als ik wat centjes uit kan sparen door wat langer te wachten dan vind ik dat wel de moeite waard.

Ontopic: Nice systeem .Levi.! Maar even een vraag aan de slimmere hardware freaks hier: Zou het niet goedkoper (en misschien wel sneller) zijn een AMD systeem te nemen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...