Wu-Zi-Mu Geplaatst: 12 september 2009 Rapport Geplaatst: 12 september 2009 Hey, Ik ben nu bezig met mijn 0.3 server. En daarin is de PM functie veranderd. Maar nu krijg ik errors, die ik bij mijn 0.2X Converter niet krijg. Error .pwn(81) : warning 201: redefinition of constant/macro (symbol "MAX_PICKUPS") Line: #define MAX_PICKUPS 10000 Staat in het midden van mijn #define Errorpwn(1711) : error 025: function heading differs from prototype Line: public OnPlayerCommandText(playerid, recieverid, text, cmdtext[]) { new string[256]; new cmd[256]; new idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); new tmp[256]; new giveplayerid; Errorpwn(1879) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level Line: new string[256]; Errorpwn(6936) : warning 219: local variable "text" shadows a variable at a preceding level Line: } new text = strval(tmp); if (PlayerInfo[playerid][pAdmin] >= 3) Error.pwn(13135) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "OnPlayerInfoChange") Line: public OnPlayerInfoChange(playerid) { return 1; } Kan ik de laatste public verwijderen zonder meer errors te krijgen? En ik heb echt geen idee, hoe ik ze kan verhelpen. Reageren
Megadreams Geplaatst: 13 september 2009 Rapport Geplaatst: 13 september 2009 De laatste public kan je inderdaad weghalen zonder errors. Bij die string hij word in een zefde public 2x gedefined net als text dus je moet 1 van de 2 verwijderen. Reageren
.Timothy Geplaatst: 13 september 2009 Rapport Geplaatst: 13 september 2009 Error .pwn(81) : warning 201: redefinition of constant/macro (symbol "MAX_PICKUPS")MAX_PICKUPS is al gedefinieerd. Error .pwn(1711) : error 025: function heading differs from prototypepFunction heading (dus de dingen die tussen haakjes achter de callback staan), verschillend met de standaard. Error .pwn(1879) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding levelError .pwn(6936) : warning 219: local variable "text" shadows a variable at a preceding level Variabelen zijn reeds gedefinieerd, je zult dus ergens een tweede variabele 'string' of 'text' vinden en één van de twee verwijderen. Error.pwn(13135) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "OnPlayerInfoChange")Je moet de functie nog forwarden (bovenaan je script, onder de defines bijvoorbeeld): forward OnPlayerInfoChange(playerid); Kan ik de laatste public verwijderen zonder meer errors te krijgen?Zolang de public niets uitvoert en je hem nergens oproept/gebruikt, ja. Reageren
Wanted Geplaatst: 13 september 2009 Rapport Geplaatst: 13 september 2009 Error .pwn(1879) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding levelError .pwn(6936) : warning 219: local variable "text" shadows a variable at a preceding level Variabelen zijn reeds gedefinieerd, je zult dus ergens een tweede variabele 'string' of 'text' vinden en één van de twee verwijderen. Als hij public OnPlayerCommandText(playerid, recieverid, text, cmdtext[]) veranderd in de goede callback public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) dan zal deze error voor de variable text ook opgelost worden. Om die van string op te lossen moet hij new string[256]; weghalen. Error.pwn(13135) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "OnPlayerInfoChange")Je moet de functie nog forwarden (bovenaan je script, onder de defines bijvoorbeeld): forward OnPlayerInfoChange(playerid); Nee, deze callback is verwijderd in 0.3. Hij zal hem dus helemaal moeten verwijderen. Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 september 2009 Error .pwn(1879) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding levelError .pwn(6936) : warning 219: local variable "text" shadows a variable at a preceding level Variabelen zijn reeds gedefinieerd, je zult dus ergens een tweede variabele 'string' of 'text' vinden en één van de twee verwijderen. Als hij public OnPlayerCommandText(playerid, recieverid, text, cmdtext[]) veranderd in de goede callback public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) dan zal deze error voor de variable text ook opgelost worden. Om die van string op te lossen moet hij new string[256]; weghalen. Gaat niet, want als ik dat doe krijg ik nog meer errors En mijn String is idd twee keer gedefineerd. Reageren
Wanted Geplaatst: 13 september 2009 Rapport Geplaatst: 13 september 2009 Error .pwn(1879) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding levelError .pwn(6936) : warning 219: local variable "text" shadows a variable at a preceding level Variabelen zijn reeds gedefinieerd, je zult dus ergens een tweede variabele 'string' of 'text' vinden en één van de twee verwijderen. Als hij public OnPlayerCommandText(playerid, recieverid, text, cmdtext[]) veranderd in de goede callback public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) dan zal deze error voor de variable text ook opgelost worden. Om die van string op te lossen moet hij new string[256]; weghalen. Gaat niet, want als ik dat doe krijg ik nog meer errors En mijn String is idd twee keer gedefineerd. Je zult het toch echt moeten veranderen in public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) Anders gaat het echt niet werken. Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 september 2009 (bewerkt) Ik heb nu de PM functie uit de Base gehaald en nu krijg ik dit... (1876) : error 017: undefined symbol "strrest" (1876) : error 033: array must be indexed (variable "gMessage") Mijn gmessage staat tussen the news by the public OnPLayerCommandText Bewerkt: 14 september 2009 door Wu-Zi-Mu Reageren
Megadreams Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Ik heb nu de PM functie uit de Base gehaald en nu krijg ik dit... (1876) : error 017: undefined symbol "strrest" (1876) : error 033: array must be indexed (variable "gMessage") Mijn gmessage staat tussen the news by the public OnPLayerCommandText Bij die eerste moet je de new srrtest; uit de base ook mee overzetten de andere zal bv: [256] achter moeten staan (nog voor de) ; Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Thanks, ik was er al uitgekomen Geen compile bugs meer Reageren
Megadreams Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 goed zo Meerdere vragen kan je hier natuurlijk ook stellen en als je met bots wil leren werken je zal mijn tutorial wel vinden zeker Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2009 had k al gevonden... En ik heb het ook al een keer getest. Lukte goed Nogmaals Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.