Jump to content

nat type te strict


rip needler

Recommended Posts

Hallo, ik heb nu al 4 dagen gta voor op de pc , en het is me nog steeds niet gelukt om deftig online te spelen.

ten 1ste vind ik altijd maar zo'n 10 servers ( wat niet normaal is )

ten 2de, meestal als ik een server binnenwill kom ik in een room met enkel mezelf

ten 3de : ik word vaak gekickt met deze error : "you are disconnected because your nat type is to strict"

ook staat er linksonderaan bij mijn multiplayer scherm "your nat type is too strict, it will be difficult to search and join games"

deze poorten heb ik open op mijn bbox router van belgacom :

TCP 80 - 80

TCP 53 - 53

UDP 53 - 53

TCP 1096 - 1096

UDP 1096 - 1096

UDP 88 - 88

TCP 3074 - 3074

UDP 3074 - 3074

TCP 2074 - 2074

UDP 2074 - 2074

UDP 6672 - 6672

UDP 28900 - 28900

TCP 8001 - 8001

TCP 27900 - 27900

mijn pc is vista

ik heb al geprobeert mijn router te resetten maar dit hielp niet

mijn UPnP op mijn router staat aan

WEL heb ik ontdekt dat bij mijn informatie van WGL op gta 4 staat dat mijn UPnP availble is maar niet gebruikt word

mss is dit het probleem?

enige hulp?!

bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb het probleem gevonden maar nog niet opgelost :puh:

gisteren was mijn nat ineens open, en toen ik bij mijn instellingen keek van windows live zag ik bij UPnP : beschikbaar, in gebruik

maar vandaag stond er ineens weer beschikbaar, niet in gebruik en is mijn nat weer strict

in mijn router instellingen staat UPnP op aan, enige idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Simpel: Gooi de poorten open van je modem.

Check op de site van je provider welke modem je hebt, en zoek de specs op. (tenzij je het boekje erbij hebt)

Gooi de poorten open, en violá!

Ik had hetzelfde probleem, maak gebruik van een Experia box (kpn), en moest toen iets van game huppeldepup aanzetten.

Sindsdien nooit die melding weer gekregen!

Link to comment
Delen op andere websites

Simpel: Gooi de poorten open van je modem.

Check op de site van je provider welke modem je hebt, en zoek de specs op. (tenzij je het boekje erbij hebt)

Gooi de poorten open, en violá!

Ik had hetzelfde probleem, maak gebruik van een Experia box (kpn), en moest toen iets van game huppeldepup aanzetten.

Sindsdien nooit die melding weer gekregen!

Maar HOE moet je je poorten openzetten!!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ligt eraan welke router je hebt. In hoofdlijn is iedere router hetzelfde, maar iedere producent maakt zijn firmware qua uiterlijk weer anders. Op www.portforward.com kan je je router op merk en type opzoeken, en vervolgens kijken of er al een tutorial bekend is voor de game GTA IV.

Op de startpagina van portforward.com scroll je eerst even naar beneden, daar zie je alle routermerken en daaronder de types die op portforward.com bekend zijn. Klik op je eigen routertype.

Nu verschijnt er een pagina met allerlei programma's, games en dergelijke, allemaal gecathegoriseerd op naam in alfabetische volgorde. Zoek de letter "G" op, en kijk of Grand Theft Auto IV erbij staat.

Als dit niet het geval is bij jouw type router, zou je van hetzelfde merk even de nieuwste firmware (Deze staan onder het merk op de beginpagina) kunnen aanklikken en kijken of daar Grand Theft Auto IV wel genoemd staat. Dan zou je de tutorial daar kunnen gebruiken.

Er zijn hier op GTAForum genoeg portforward.com experts om je te helpen als je er zelf niet uitkomt. (Meestal de ervaring opgedaan door eigen problemathiek met online spelen :7 ) Post dan hier even je routermerk en firmware type, dan helpen we je weer een beetje op weg.

Succes! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
AeroCool (gast)
Dat kan gebeuren. Wil je dit lijstje even vullen? Dan zoek ik verder voor je. :tu:

[b]Internetprovider:[/b]
[b]Merk Router:[/b]
[b]Firmware:[/b]

(Even selecteren, kopiëren en "Plaats reactie" klikken)

[b]Internetprovider: UPC[/b]
[b]Merk Router:Sitecom 300N Wireless Router [/b]
[b]Firmware:[/b] kan ik niet vinden

en heb nog een vraag als ik UPNP aan zet dan kapt de draadloos er mee

gelukkig hebben we 1 pc die met kabel is dus kunnen we hem weer uit zetten

maar moet UPNP echt aan?

want als dat zo is kan ik online nooit spelen:(

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan gebeuren. Wil je dit lijstje even vullen? Dan zoek ik verder voor je. :tu:

[b]Internetprovider:[/b] KPN
[b]Merk Router:[/b] Experiabox Gigaset SX551
[b]Firmware:[/b]1.47.0c-vuf-7.5.1.226 (Dec 19 2008 16:20:58)

Ik hoop dat je er iets mee kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...