Jump to content

Probleem Windows sluit vaak af om schade te voorkomen


.NightFlower

Recommended Posts

Heej,

ik heb de laatste tijd heel vaak dat in ene mijn pc op een blauw scherm komt te staan. En iedere keer verschijnt er dan een lap tekst wat begint met 'Windows is afgesloten om schade te voorkomen'. Ik zelf begrijp er niets van, want heb eigenlijk nooit problemen gehad. Er wordt iedere dag op spyware gescant met Spyware Terminator en ik heb al een hele tijd Avast! Anti virus. Verder had ik gisteren nog CCleaner gedownload en gebruikt. Overigens ook nog nooit last gehad van virussen. Ik heb er een foto gemaakt, helaas komt de flits terug op het scherm en links van het scherm laat hij wat tekst weg.. Maar het is nog redelijk te lezen:

post-108771-1252866235_thumb.jpg

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Link to comment
Delen op andere websites

Blue Screen of Death.

Vond dit met Google:

That is Machine_Check_Exception

Generally caused by Memory.

Reboot and hit F8, select SAFE MODE...

Now disable restart by:

1. Right click on "My Computer" then to "Properties"

2. Click the "Advance Tab"

3. Under Startup and Recovery, click Settings to open the Startup and Recovery dialog box.

4. Clear the Automatically restart check box, and click OK the necessary number of times.

5. Restart your computer for the settings to take effect.

Now when you get the BSOD you will get a stop code, write it down and post.

http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?t=156180

Link to comment
Delen op andere websites

Hm ik kan het proberen maar mijn kennis op gebied van hardware is nou niet bepaald groot :puh: Brengt dit verder geen risico's met zich mee? Btw ik vond trouwens ook nog ergens een stukje, kan ik het ook op deze manier doen?

Start de pc met de XP CD op volg het setup menu tot hij zegt "kies R voor repareren". Kies dan R In het dosscherm dat dan verschijnt type je: fixboot en drukt dan op enter en sluit daarna het venster.

Start daarna de PC opnieuw.

Als dit niet helpt herhaal je de procedure maar typt dan: fixmbr en dan enteren.

Lijkt mij persoonlijk iets eenvoudiger.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Op die manier herstel je de bootsector van je harde schijf. Het kan geen kwaad (als je tenminste geen dualboot hebt, twee besturingssystemen op dezelfde computer) maar ik zie ook niet in hoe het kan helpen (met mijn beperkte kennis). Probeer het in ieder geval eens en volg anders Big Boss zijn oplossing en post de errorcode.

Link to comment
Delen op andere websites

Microsoft Support: http://support.microsoft.com/?kbid=329284

Dit probleem treedt op omdat de processor een onherstelbare hardwarefout heeft gedetecteerd en heeft doorgegeven aan Windows XP. Hiervoor heeft de processor gebruikgemaakt van de MCE-functie (Machine Check Exception) van Pentium-processors of van de MCA-functie (Machine Check Architecture) van sommige Pentium Pro-processors. De volgende factoren kunnen de oorzaak zijn van dit foutbericht:

  • Systeembusfouten
  • Geheugenfouten die pariteit of ECC-problemen (Error Correction Code) hebben
  • Cachefouten in de processor of hardware
  • TLB-fouten (Translation Lookaside Buffers) in de processor
  • Andere bekende hardwareproblemen die specifiek zijn voor bepaalde CPU-leveranciers
  • Bekende hardwareproblemen die specifiek zijn voor bepaalde leveranciers

Link to comment
Delen op andere websites

Ik merk anders verder niets aan mijn pc, alles werkt gewoon goed. Wel vreemd dat er bij Microsoft Support staat dat het een onherstelbare fout is.. Maargoed ik begrijp er vrij weinig van, maar ik ga in ieder geval zo meteen even de XP cd erin doen en daarmee proberen de fout te herstellen..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...