Doggi Geplaatst: 14 september 2009 Rapport Geplaatst: 14 september 2009 Hoe kan ik een circuit maken en hoe kan ik die in mijn server zetten? Reageren
GtaGekkerd Geplaatst: 14 september 2009 Rapport Geplaatst: 14 september 2009 je kan met mta mapeditor een cirucite maken denk ik en dan ga je de map converteren hier mee: http://gtamap.delux-host.com/converter/ dan zet je hem op sa-mp en dan converteer je hem zet hem in je server en Klaar! Reageren
Doggi Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 september 2009 (bewerkt) Thx EDIT:als ik MTA wil opstarten komt er een error :coundn't find core dump file to send Bewerkt: 14 september 2009 door boostboy Reageren
Doggi Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 september 2009 (bewerkt) Hoe kan ik een nieuwe command en teleport maken? Bewerkt: 14 september 2009 door boostboy Reageren
Remi-X Geplaatst: 14 september 2009 Rapport Geplaatst: 14 september 2009 Daar bestaat een ó zo handige wiki voor Commands, en teleports, beide beschreven. Reageren
Doggi Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 september 2009 (bewerkt) Bedankt edit:ik snap het niet echt hoe ik dat moet doen. ben niet zo handig Bewerkt: 14 september 2009 door boostboy Reageren
Oplosthee Geplaatst: 14 september 2009 Rapport Geplaatst: 14 september 2009 kijk HIER eventjes. Op dat programma zit een teleport generator, je vult de naam in van command, dan de coördinaten en hij genereert het script Reageren
.Timothy Geplaatst: 14 september 2009 Rapport Geplaatst: 14 september 2009 Voordat hij met die handige programma's/tooltjes en dergelijke wel niet bezig gaat, zou ik hem toch even wijzen op de Pawn Master Tutorial List en dan met name op de blauwe tutorials: een echte must voor de beginnende scripter. Denk dat het daarna voor jou, boostboy, een stuk duidelijker wordt. In 'Een Eigen Server Maken' (tutorial van Sandra) worden namelijk ook de basisprincipes van commando's en dergelijke uitgelegd. Als je meteen begint met die tooltjes, leer je namelijk zelf zeer weinig op het voorgebakken kopiëren-plakken na.. Reageren
Megadreams Geplaatst: 15 september 2009 Rapport Geplaatst: 15 september 2009 Zoals hierboven gezegd begin bij het begin, je zal best alle tutorial kunnen afgaan en uitproberen, zo heb ik het in ieder geval geleerd, maarja sommige leren het sneller, je kan niet op 1 dag opeens mega goed een server scripten, ik kan dat ook nog niet mega goed, ik ben ook nog steeds aan het leren over het scripten ik leer ook op mijn eigen manier Veel Succes nog! Reageren
Megadreams Geplaatst: 15 september 2009 Rapport Geplaatst: 15 september 2009 Heb je windows vista? Zoja probeer dan als administrator uit te voeren en zeker zijn dat je bij de installatie alleen map editor heb aangevinkt Reageren
Doggi Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2009 Weet er iemand hoe en waar ik een timer kan scripten? Reageren
Wanted Geplaatst: 15 september 2009 Rapport Geplaatst: 15 september 2009 Door middel van de SA:MP wiki. Zie ook deze pagina, en deze. Reageren
Doggi Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2009 (bewerkt) ik krijg een paar errors: H:\Documents and Settings\Mijn PC\Mijn documenten\benny\freeroam\gamemodes\freeroam.pwn(1641) : error 001: expected token: ";", but found "public" H:\Documents and Settings\Mijn PC\Mijn documenten\benny\freeroam\gamemodes\freeroam.pwn(1645) : warning 209: function "OnGameModeInit" should return a value H:\Documents and Settings\Mijn PC\Mijn documenten\benny\freeroam\gamemodes\freeroam.pwn(3076) : error 021: symbol already defined: "OnGameModeInit" HELP Bewerkt: 15 september 2009 door boostboy Reageren
Megadreams Geplaatst: 15 september 2009 Rapport Geplaatst: 15 september 2009 Je kan best de tutorials volgen op de Master Tutorial List dan zal het scripten wel lukken Reageren
Remi-X Geplaatst: 15 september 2009 Rapport Geplaatst: 15 september 2009 H:\Documents and Settings\Mijn PC\Mijn documenten\benny\freeroam\gamemodes\freeroam.pwn(1641) : error 001: expected token: ";", but found "public" Dan ben je een ; vergeten aan het eind van een functie. Zodra die er niet staat, leest de compiler door totdat het wel dat teken vind. Vind het iets anders, geeft hij dat aan. Nu vind de compiler dus 'public', in plaats van een ;. H:\Documents and Settings\Mijn PC\Mijn documenten\benny\freeroam\gamemodes\freeroam.pwn(1645) : warning 209: function "OnGameModeInit" should return a value return 1; of return 0; aan het einde van een public plaatsen, afhankelijk van wat je nodig hebt. Gebruik return 1; als je ervan uit gaat dat alles succesvol is gedaan, en return 0; als dat niet zo is. H:\Documents and Settings\Mijn PC\Mijn documenten\benny\freeroam\gamemodes\freeroam.pwn(3076) : error 021: symbol already defined: "OnGameModeInit" Dan heb je 2 keer OnGameModeInit in je script staan. Voorbeeld: public OnGameModeInit() { CreateVehicle(bladiebla); return 1; } //En dan even verderop weer een OnGameModeInit. public OnGameModeInit() { CreateObject(bladiebla); return 1; } Dat is natuurlijk hartstikke fout. Het moet natuurlijk zo worden: public OnGameModeInit() { CreateVehicle(bladiebla); //Uit de eerste CreateObject(bladiebla); // Uit de tweede return 1; } Daarnaast zie ik iets. freeroam.pwn(3076) Dat jij nu al zoveel regels script hebt geloof ik niet, waarschijnlijk heb jij een GameMode van het SA:MP forum gedownload? Grote fout. Begin leeg, en maak zelf iets. Dan leer je, en gebruik je kant en klare scripts, maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. Leeg beginnen, kleine dingetjes proberen, en pas als je het snap echt beginnen. Als je echt door hebt hoe PAWN werkt, kan je natuurlijk altijd nog die GameMode editten, aangezien je die dan snapt. Maar nu, nee, niet doen. Start leeg. Een beter advies kan je niet krijgen, wil je echt iets leren. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.