Jump to content

Geluid slaat steeds af als het te hard staat!

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb pas mijn labtop helemaal uit elkaar gehaald omdat er een pinnetje van mijn voedsnoertje was afgebroken.

Deze heb ik nu opnieuw vast gesoldeerd en ben er 2 weken mee bezig geweest om alles te maken.

Nu werkt mijn labtop weer prima op een paar enkele dingen na.

Het is namelijk zo dat steeds als ik mijn geluid iets harder zet dan gaat het heel vaak ff een seconde uit en weer aan.

Zolang ik het geluid heel zacht zet is er niks aan de hand. Maar dan wel zo zacht dat ik bijna niks meer hoor. :ch:

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn en hoe ik het evt. kan oplossen? :*D

Geplaatst: (bewerkt)

lol heb jij je laptop uit elkaar gehaald???

dat is op zich al het grootste probleem dar er kan zijn. om het uit elkaar te halen heeft god de desktop pc uitgevonden ^^

k nu ontopic: waarschijnlijk is er een kabeltje van die miniboxjes in je laptop losgekomen in de boxen zelf of op je mobo. in beide gevallen kan je alleen maar ze er es terug goed indrukken.

als dat niet helpt, es proberen of je met externe boxen hetzelfde probleem hebt. als het probleem hetzelfde blijft met die externe boxen: 1 raad: probeer eraan te wennen, want het ingebouwde geluidskaartje van je mobo zal beetje kapot zijn. als het probleem opgelost is met die externe boxen, is er veel kans dat je interne boxjes kapot aant gaan zijn en heb ik dit als raad voor je: probeer die externe boxen te behouden, voor het geval dat ...

Bewerkt: door Mr. Psycho
Geplaatst:
Misschien trilt je soldeersel los. :puh:

Nee daar kan het niet aan liggen want ik heb verder niks aan of bij de boxen gedaan met solderen.

Alleen bij dat onderdeel waar je voedsnoertje inmoet, die aansluiting was afgebroken.

Mr. Psycho,

Ik heb het geprobeerd met externe boxen en oordopjes van mijn Mp3 speler.

En hierbij allemaal geeft hij niet dit probleem. Het is echt alleen bij de boxen van de labtop zelf. :?

Geplaatst:
Misschien trilt je soldeersel los. :puh:

Nee daar kan het niet aan liggen want ik heb verder niks aan of bij de boxen gedaan met solderen.

Alleen bij dat onderdeel waar je voedsnoertje inmoet, die aansluiting was afgebroken.

Mr. Psycho,

Ik heb het geprobeerd met externe boxen en oordopjes van mijn Mp3 speler.

En hierbij allemaal geeft hij niet dit probleem. Het is echt alleen bij de boxen van de labtop zelf. :?

Dan denk ik dat er inderdaad iets is met de verbinding zelf. Heb je al opnieuw geinstalleerd?

Geplaatst:

Windows waarschijnlijk, je kunt ook nog je geluiddrivers opnieuw installeren eerst

Voor de rest is het niet slim eerst zelf aan te kloten en het dan "gek" te vinden dat iets niet meer werkt hoe het hoort..

Geplaatst:

Hebben de speakertjes misschien een speciale functie zoals een ruisonderdrukking? Misschien werken die niet goed door het soldeersel. Of misschien geleidt je soldeersel niet goed.

Wil je een foto maken of een tekening? Want ik heb werkelijk geen idee welk onderdeel je hebt geprobeerd te fixen. :puh:

Trouwens, Mr. Psycho, kijk eens naar mijn postcount. Als ik mijn postcount op zou willen krikken zou ik veel meer moeten spammen, dat bericht is trouwens serieus bedoeld. Dat ik menselijk ben en smilies gebruik betekent niet meteen dat ik aan het spammen ben. Bij mij heeft dat geen nut. Ik heb op verscheidene fora's tien of meer keer zoveel posts als jij nu hebt, en dat alleen omdat ik leuk meepraat. Ik let sinds begin 2008 niet meet op mijn postcount, nergens. Dus jij kunt even je grote mond houden. Ik heb alleen maar een hekel aan mensen die anderen helpen zonder zelf er verstand van te hebben. Als jij dat ook hebt zou je moeten herkennen dat ik niet eerst een hele uitleg geef en daarna dat niets helpt, ik help per stap. En JOUW reactie slaat al helemaal nergens op. Jij post geen oplossingen, maar je zegt alleen dingen die overduidelijk zijn, namelijk dat die er maar mee moet leven óf andere speakers kan gebruiken. Wat niet handig is als je een LAPTOP hebt. Als je je aangevallen voelt, sorry, maar zo ben ik eenmaal. Ik kan tegen mijn verlies, ik begin nooit met akelig zijn en ik ben heel aardig totdat iemand onredelijk gaat doen. Maar als het moet kan ik ook behoorlijk lomp zijn.

@ Thundercover: heb ik gemerkt. :D

Hebben de speakertjes misschien een speciale functie zoals een ruisonderdrukking? Misschien werken die niet goed door het soldeersel. Of misschien geleidt je soldeersel niet goed.

Wil je een foto maken of een tekening? Want ik heb werkelijk geen idee welk onderdeel je hebt geprobeerd te fixen. :puh:

Trouwens, Mr. Psycho, kijk eens naar mijn postcount. Als ik mijn postcount op zou willen krikken zou ik veel meer moeten spammen, dat bericht is trouwens serieus bedoeld. Dat ik menselijk ben en smilies gebruik betekent niet meteen dat ik aan het spammen ben. Bij mij heeft dat geen nut. Ik heb op verscheidene fora's tien of meer keer zoveel posts als jij nu hebt, en dat alleen omdat ik leuk meepraat. Ik let sinds begin 2008 niet meet op mijn postcount, nergens. Dus jij kunt even je grote mond houden. Ik heb alleen maar een hekel aan mensen die anderen helpen zonder zelf er verstand van te hebben. Als jij dat ook hebt zou je moeten herkennen dat ik niet eerst een hele uitleg geef en daarna dat niets helpt, ik help per stap. En JOUW reactie slaat al helemaal nergens op. Jij post geen oplossingen, maar je zegt alleen dingen die overduidelijk zijn, namelijk dat die er maar mee moet leven óf andere speakers kan gebruiken. Wat niet handig is als je een LAPTOP hebt. Als je je aangevallen voelt, sorry, maar zo ben ik eenmaal. Ik kan tegen mijn verlies, ik begin nooit met akelig zijn en ik ben heel aardig totdat iemand onredelijk gaat doen. Maar als het moet kan ik ook behoorlijk lomp zijn.

@ Thundercover: heb ik gemerkt. :D

Ik heb dat onderdeel niet alleen geprobeerd te fixen, het is ook gelukt dus als het goed is dan hoeven we daar verder niks meer mee.

Maar even voor de extra duidelijkheid, Je weet toch wel aan de zijkant van een laptop zit toch meestal een inplug waar je je voedsnoertje in steekt. Zodat deze weer op net stroom zit aangesloten en de accu zich weer oplaad.

In dit gat zit in pinnetje en die was afgebroken. Maar deze is nu weer helemaal gemaakt :Y

Ik heb nu de drivers van de geluidskaart opnieuw geinstalleerd. Alleen heeft dat het probleem tot nu toe ook nog niet opgelost.

Ik weet alleen niet zeker of ik het wel goed heb gedaan, want steeds als ik de installatie ongedaan heb gemaakt v/d geluidskaart en de laptop opnieuw heb opgestart werkt het geluid nog wel gewoon.

Terwijl in de installatie ongedaan heb gemaakt. :?

Als ik hem dan weer opnieuw installeer werkt het geluid ook nog gewoon steeds. Maar toch blijft het probleem bestaan.

Dus doe ik dan iets verkeerd met opnieuw installeren van de driver v/d geluidskaart?

Windows waarschijnlijk, je kunt ook nog je geluiddrivers opnieuw installeren eerst

Voor de rest is het niet slim eerst zelf aan te kloten en het dan "gek" te vinden dat iets niet meer werkt hoe het hoort..

P.S Waarom is dat niet slim om eerst zelf te kloten?

Het kan ook wel zo zijn, want daar leer je van. ;)

Bewerkt: door Sjorszzz
erst zelf te kloten?

Ik leer ook graag maar om voor zulke dingen garantie te laten verlopen no thanks.

Bewerkt: door QinX
Geplaatst:
erst zelf te kloten?

Ik leer ook graag maar om voor zulke dingen garantie te laten verlopen no thanks.

Ja precies :Y daarom deed ik het ook, want de garantie was er toch al vanaf ^_^

Geplaatst:

je hoeft dus niet windows opnieuw te gaan installeren, das onzin.. ik denk dat het ook niet aan drivers ligt..

krijgen ze wel genoeg stroom van de accu?

Geplaatst:
je hoeft dus niet windows opnieuw te gaan installeren, das onzin.. ik denk dat het ook niet aan drivers ligt..

Nee dat slaat ergens op speakers die het altijd hebben gedaan krijgen plotseling niet genoeg stroom meer.

Hij kan 2 dingen doen.

restspanning verwijderen(accu en netstroom los koppelen en 10x op de aanknop duwen)

en reinstalleren. Anders zijn ze gewoon dood.

Geplaatst:

Nee dat slaat ergens op speakers die het altijd hebben gedaan krijgen plotseling niet genoeg stroom meer.

Hij kan 2 dingen doen.

restspanning verwijderen(accu en netstroom los koppelen en 10x op de aanknop duwen)

en reinstalleren. Anders zijn ze gewoon dood.

Dus als ik het goed begrijp moet ik de accu helemaal leeg laten lopen, en hem daarna nog 10 keer proberen aan te drukken zonder hem aan de voedsnoer te zetten?

En daarna de drivers opnieuw installeren?

Geplaatst:

Nee, gewoon de accu en de losse voeding los koppelen en dan 10 keer op de aan en uit knop drukken, zodat alle stroom uit de laptop getrokken wordt. En daarna moet je alles denk ik weer aansluiten. Drivers opnieuw installeren zal niet echt veel uitmaken denk ik, dit is eerder een hardware- dan een softwarematig probleem.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...