Jump to content

geen water?


Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi als ik een teleport gebruik naar het water (stuntmap) dan zie ik het water niet? alleen de objecten die ik heb toegevoegt

Geplaatst:

Dan heb je waarschijnlijk het verkeerde interieur gekozen. Aangezien water buiten is, behoor je "SetPlayerInterior(playerid, 0);" in je teleport hebben te staan.

Geplaatst:

Sorry voor dubbelpost,

maar nu werken de mappen meestal wel, alleen als ik erheen ga dan krijg ik soms maar de heflt van de map?

ik snap er dus niets meer van xD

ik heb nu al 2 verschillende streamer getest, maar steeds weer, ik heb een paar verschillende teles:

de normale

	if(strcmp(cmdtext, "/bikesumo", true) == 0)
{
	SetPlayerPos(playerid, 831.4770,-2061.0869,12.8672);
	return 1;
}

en deze,

if(strcmp(cmdtext, "/bikezone", true) == 0)
{
	OnlyPlayerTele(playerid, "Bikezone",   998.6988, -2436.9270, 4.9352, 0.0000,   0);
	TogglePlayerControllable(playerid, 0);
	SetTimerEx("spawntijd", 2000, false, "i", playerid);
  	 	SendClientMessage(playerid, COLOR_FELRED, "Wait 2 Sec to load the map!");
	//SpeceficTele(playerid, "bikezone",171.3088,-1790.5005,3.5084,   270.6771,  169.9782,-1794.1268,4.1376,   349.5647,   0,   471);
	return 1;
}

ik heb hier 2 sec load tijd bij gezet, zodat hij niet steeds door de map valt als hij nog niet geladen is, welke is het beste?

of ligt het hier niet aan?

Geplaatst:
Sorry voor dubbelpost,

maar nu werken de mappen meestal wel, alleen als ik erheen ga dan krijg ik soms maar de heflt van de map?

ik snap er dus niets meer van xD

ik heb nu al 2 verschillende streamer getest, maar steeds weer, ik heb een paar verschillende teles:

de normale

	if(strcmp(cmdtext, "/bikesumo", true) == 0)
{
	SetPlayerPos(playerid, 831.4770,-2061.0869,12.8672);
	return 1;
}

en deze,

if(strcmp(cmdtext, "/bikezone", true) == 0)
{
	OnlyPlayerTele(playerid, "Bikezone",   998.6988, -2436.9270, 4.9352, 0.0000,   0);
	TogglePlayerControllable(playerid, 0);
	SetTimerEx("spawntijd", 2000, false, "i", playerid);
  	 	SendClientMessage(playerid, COLOR_FELRED, "Wait 2 Sec to load the map!");
	//SpeceficTele(playerid, "bikezone",171.3088,-1790.5005,3.5084,   270.6771,  169.9782,-1794.1268,4.1376,   349.5647,   0,   471);
	return 1;
}

ik heb hier 2 sec load tijd bij gezet, zodat hij niet steeds door de map valt als hij nog niet geladen is, welke is het beste?

of ligt het hier niet aan?

Als de halve map niet laad, ligt het aan de streamer. Welke streamer gebruik je?

Geplaatst: (bewerkt)
Als de halve map niet laad, ligt het aan de streamer. Welke streamer gebruik je?

Eerst, Objects zat bij de server;)

toen Xobject volgens mij hetzelfde als Objects

nu MidoStream, niet precies de halve map, maar gewoon een deel van de stunt is weg ,

maar als ik dan bijvoorbeeld naar een andere stunt ga en dan weer terug werkt hij wel (soms)

[edit] ik gebruik CreateStreamObject in mijn Gamemode, en ik heb Midostream in filterscripts en met include dat is toch goed?

Bewerkt: door propje400
Geplaatst:
Misschien heb je teveel objecten, gebruik YSI!

ik heb er nu rond de 2000 maar jah ik zal kijken of dat lukt

Geplaatst:

Opzich is Y_Objects (geinclude bij YSI) wel een goede streamer, maar toch vind ik het overdreven veel code hebben. Daarom prefereer ik toch xObjects, aangezien die niet al te veel code heeft, en theoretisch gezien een oneindig aantal aan objecten aan kan, als je maar niet meer dan 150 objecten per drawdistance gebruikt. Drawdistance is tevens ook te gebruiken op MidoStream, alleen op Y_Objects niet. Daarom is Y_Objects niet in alle gevallen goed te gebruiken.

Wat ik het probleem vind van MidoStream, is het moeilijke gedoe. Include + FS. Waarom niet gewoon alleen een FS of include?

xObjects prefereer ik, maar MidoStream is ook heus niet zo'n slechte streamer. MidoStream heeft wel meer functies.

Beide streamers hebben een drawdistance, wat ik eerder al zei: Het laatste getal. Gewoonlijk, als je een map convert, staat hij op 500.0 of iets dergelijks. Indien je meer dan 150 objecten in een radius van 500 coördinaten hebt, zou je de drawdistance kunnen verkleinen. Denk aan rond de 200-300.

Indien je xObjects zou willen gebruiken, heb ik HIER een code voor je die ik heb aangepast voor optimale werking in 0.3 :)

Geplaatst:

uhm ok, ik heb Xobject ook gebruikt, maar het zelfde probleem, het load niet altijd alles goed, en als ik de radius van 2000 objecten moet verandere ben ik best lang bezig of niet dan?

tenzij er een snellere manier is, maar ik zou het wel eens met YSI willen proberen, maar ik kan nergens een goede link vinden? weet iemand er toevallig nog een? Zou fijn zijn.

Geplaatst:

Nee hoor, het kost helemaal niet zoveel moeite om dat allemaal te vervangen. Als je nog de standaard pawno gebruikt, heb je bovenin een knop "Replace". Daar typ je in het eerste vakje wat je al hebt bij alle objecten kwa draw distance, inclusief ); erachter, dus nromaal typ je daarin 500.0);. Dan in het 2de vakje zet je een niewe radius neer, bijvoorbeeld 200.0);. Klik dan op Replace All.

Dat ); kan je er het beste achterlaten, zodat het geen andere dingen veranderd dat je niet wilt.

Geplaatst:

Ok bedankt voor je hulp, maar werkt niet bij mij? nog steeds load de map soms niet voor somige spelers, ik zou graag YSI willen teste, maar ik kan geen goede link vinden :S als ik er een weet, bedankt!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...