rakker126 Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Is dit dan voor 5.1? http://www.yagoda.nl/hdmi-naar-kabel-cable...sma-p-2350.html Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 18 september 2009 Rapport Geplaatst: 18 september 2009 (bewerkt) Is dit dan voor 5.1?http://www.yagoda.nl/hdmi-naar-kabel-cable...sma-p-2350.html Die kabel is voor beeld naar HDMI, en als je een goede Graphische kaart hebt ook geluid, maar ik heb een kabeltje die jij nodig hebt: http://www.mediahomeservice.nl/producten/k...cable-458-5.php of http://www.yagoda.nl/tulp-kabel-naar-35mm-...ker-p-2676.htmlDie op Yagoda is 2 euro duurder maar dan ook meteen 2.5m Ik zie net dat je die van Mediahomeservice moet nemen als je een goed lange kabel wil hebben Bewerkt: 18 september 2009 door Zamg0d1 Reageren
rakker126 Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Die heten echter allebei stereo, klopt dat wel wanneer ik een home cinema set heb. Het is mijn idee om de tv te verbinden met de home cinema set zodat het geluid van de tv via de cinema gaat, en het beeld van de pc en het geluid via de tv, ik heb dan dus twee kabeltjes nodig. Het is een 5.1 set dus vraag ik me af: klopt een 2.0? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 18 september 2009 Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Die heten echter allebei stereo, klopt dat wel wanneer ik een home cinema set heb. Het is mijn idee om de tv te verbinden met de home cinema set zodat het geluid van de tv via de cinema gaat, en het beeld van de pc en het geluid via de tv, ik heb dan dus twee kabeltjes nodig. Het is een 5.1 set dus vraag ik me af: klopt een 2.0?Dit kan gewoon, want voor Surround zijn er voor zover ik weet geen speciale kabeltjes, maar met die kabeltjes moet het gewoon kunnen, zo werkt het momenteel ook bij mij met films, werkt perfect. Reageren
rakker126 Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Okey, erg bedankt voor de tips. Dan moet ik het volgende bestellen: 2 geluidskabeltjes 1 monitor signaal --> HDMI signaal stekker Klopt dit? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 18 september 2009 Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Okey, erg bedankt voor de tips. Dan moet ik het volgende bestellen:2 geluidskabeltjes 1 monitor signaal --> HDMI signaal stekker Klopt dit? Je hebt maar één geluidskabel nodig, één van de twee die ik net gaf, en HDMI is niet nodig aangezien een Home Cinema Set toch alleen maar geluid is als je AUX gebruikt? Of wil je ook nog de DVD functie gebruiken als die er is? Reageren
rakker126 Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 september 2009 Nou, het is mijn bedoeling om de computer an te sluiten op de televisie zodat zaken als beeld en geluid vanaf de pc op de televisie weergeven kunnen worden. Tevens wil ik dat de tv de cinema speakers als geluisoutput gaat gebruiken. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 19 september 2009 Rapport Geplaatst: 19 september 2009 Nou, het is mijn bedoeling om de computer an te sluiten op de televisie zodat zaken als beeld en geluid vanaf de pc op de televisie weergeven kunnen worden. Tevens wil ik dat de tv de cinema speakers als geluisoutput gaat gebruiken.Dan heb je een kabeltje nodig van je pc naar je tv, DVI of VGA (verschilt per pc), en dan aan de andere kant een tulp, hdmi of scart. Maar dit is net allemaal uitgelegd. En dan nog een kabel met aan de ene kant een tulp voor geluid, en andere kant 3.5mm plug. Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 september 2009 Rapport Geplaatst: 19 september 2009 (bewerkt) Zamgod, als rakker dit aan gaat sluiten via AUX wordt het helemaal niks want het geluid wordt dan Stereo uitgezonden.. Dan kan het misschien nog wel uit alle speakers komen, maar dan is het geen 5.1 aangezien dat via tulp stekkers gewoon onmogelijk is. Sorry Zamgod, maar als je er geen verstand van hebt, geef dan gewoon geen advies. Als het goed is kan je je set via scart of HDMI aansluiten en dan kan je er gewoon voor zorgen dat je cinema set als versterker werkt en het geluid van de TV dus weer uitzend via de speakers. Je kan dit voor elkaar krijgen door je cinema set (tenminste, dit is bij ons thuis zo) op de 'audio' stand te zetten (dit kan verschillen per merk, maar zo'n optie zit er absoluut op). Bewerkt: 19 september 2009 door Galiorix Reageren
rakker126 Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 september 2009 Er zit wel een scart in en AUX scourse mode op, ik heb de Philips HTS3568, beide geven echter geen videosignaal (ik gebruik immers een HDMI kabel) ik kan geen audio modus vinden, wat heb ik nu precies nodig? Alvast bedankt voor de reacties! Reageren
rakker126 Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 september 2009 Alex (15:01:00) Welkom bij onze Online Chat - U wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Hakan (15:01:25) Ik heb uw chatverzoek aangenomen Hakan (15:01:29) Goedendag, waarmee kan ik u van dienst zijn? Alex (15:02:17) hallo, ik vroeg me af of jullie snoeren verkopen waarmee een home cinema set verbonden kan worden met de televisie, zodat het geluid van de televisie via de DVD speler van het home cinema systeem gaat en dan dus via de suprieure boxen. Hakan (15:02:54) heeft uw tv en uw home cinema een hdmi connectie? Alex (15:03:47) ik heb een tv, een DMNI kabel waarnee de tv verbonden is met de cinema set en inderdaad een cinemaset. Hakan (15:04:39) ok u wenst geluid uit de boxen van de set te krijgen dat normaal uit de tv zouden komen Alex (15:05:44) ja, inderdaad. Verkoopt u een snoer die dit mogelijk kan maken? Hakan (15:06:16) hdmi is beste op dat gebied Hakan (15:06:39) en makkelijkste Alex (15:06:53) Via de HDMI kabel kan ik geen geluid laten doorkomen via de cinema set, het komt dan niet uit de boksen. Hakan (15:07:45) hdmi is juist voor beeld en geluid tegelijk Hakan (15:07:54) dan sluit u het niet goed aan Hakan (15:08:08) anders neemt u een optische kabel is ook nog een optie Alex (15:08:25) Dat is vreemd, het geluid komt namelijk niet door de boksen. Dan moet ik zeker wat verkeerd doen. Ik heb de HDMI aansluiting van de speler verbonden met de hd tv die ik hier heb aangeschaft. Hakan (15:10:07) zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367614 Hakan (15:10:17) staat het uitgelegd op welke wijze het zou kunnen Hakan (15:10:23) leest u anders deze even door Hakan (15:10:43) ik heb dat ook altijd met aansluiten is gewoon even testen en proberen in elke aansluiting Hakan (15:10:51) maar als al uw apparaten hdmi hebben Hakan (15:10:59) dan is hmdi ideaal Alex (15:11:08) ik zal het gaan lezen, bedankt. Alle apparaten hebben inderdaad HDMI, beeld werkt ook. Hakan (15:11:18) ok dan moet geluid ook werken Hakan (15:11:33) probeer even in en uitgang te swicthen Alex (15:11:50) Okey, ik zal het proberen. Hakan (15:11:52) dus verwissel enkele uitgangen en ingangen met elkaar Hakan (15:12:26) zou van tv naar homecinema moeten gaan Hakan (15:12:40) als u niet meer apparatuur heeft zou het moeten lukken Hakan (15:15:15) ook in de manual van de producten moet het instaan hoe en welke uitgang men kan gebruiken Alex (15:17:23) ik heb de HDMI stekker zojuist omgedraait, maar het werkt nog steeds niet: geluid van een film gaat prima via de boksen, geluid van een televisie zender echter niet. Hakan (15:19:21) Moment alstublieft, Alex (15:19:25) okey Hakan (15:30:22) volgorde = Hakan (15:30:33) tv-set-av receiver- tv Hakan (15:30:39) dan moet het gaan met hdmi Hakan (15:30:47) u moet echt gewoon even alles proberen Hakan (15:31:01) want ik zie het ook niet verder van hier op welke wijze alles is aangesloten Hakan (15:32:28) verder zou het ook in de manual moeten staan van de televisie Hakan (15:32:42) hoe men een set kan aansluiten Greet (15:47:45) De chat werd wegens inactiviteit afgesloten - Wilt u svp het chatvenster sluiten. Hakan (15:47:55) De chat werd door uw gesprekspartner afgesloten - Wilt u svp het chat afsluiten. Klopt daar iets van? Reageren
rakker126 Geplaatst: 26 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 september 2009 Ik ben er net achter gekomen dat ik een audio in - AUX kabeltje nodig heb, weet iemand er één. Ik heb namelijk contact opgenomen met Philips. Reageren
rakker126 Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2009 Ik ben er net achter gekomen dat mijn tv twee AUDIO out heeft, en deze werd mij aangeraden: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a...Cinchkabel_1_m/ Zou hij werken? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.