Jump to content

Nummerbord volgorde

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Kun je de letter-volgorde van nummerborden van autos veranderen? Zo ja, hoe? Nu staat er gewoon aabb 00 Bijv, maar ik wil aa-bb-00, kan dat?

Bewerkt: door _Night-Men_
Geplaatst:

Je wil je eigen nummerbord maken? Hiervoor moet je met textures werken, die volgorde wordt niet bepaald.

Als ik fout zit, leg het dan even beter uit en vertel ook welke GTA je bedoelt.

Geplaatst:
Weet niemand in welk bestand die volgorde van de letters op een nummerbord zit?

Lees mijn bericht nou eens boven je, als je nou duidelijk uitlegt wat je wil kunnen we je wél helpen.

Geplaatst:

De standaard nummerborden in SA zijn bijvoorbeeld ABCD 00, wat hij wilt, is een Nederlands kenteken, zoals bijvoorbeeld AB-CD-00.

Hopelijk heb ik het goed uitgelegd.

Geplaatst:

En om de nummerborden aan te passen moet hij niets meer doen dan texturen.

Er is nergens een code die de nummers op de nummerborden aanpast, de platen zijn gewoon een afbeelding. Wil je een Nederlandse nummerplaat ofzo, dan open je de texture van je auto, zoek je naar de afbeelding met de nummerplaat op en bewerk je die met een Photoshop-programma. :)

Geplaatst:

Nee Senneken, dat heb je fout. Er zijn Jasc Paint Shop Pro paletten, die je kan aanpassen en maken, waar de tekst door de engine gegenereerd word. Zo heb je dus verschillende nummerborden, waar je ook met scripting deze je eigen tekst aan kan geven.

Geplaatst:

Ja, dat gaat met SCM. Zoals in dit voorbeeld:

parked_car_generator_w_numberplate #HUSTLER 83 1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 plate "HOMEGIRL" at 2408.156 -1719.463 13.6665 angle 0.5881

Dit is voor een enkele auto, geen idee hoe het werkt met de standaard auto's...

Geplaatst: (bewerkt)

Aha, en Alexxxxxxxx, jij snapt het :) Maar scripts heb ik geen verstand van, zijn hier misschien tuts op het forum ^_^ Ik zoek zelf ook wel even :)

Bewerkt: door _Night-Men_
Geplaatst:

Veel moeite voor iets kleins.. Nou, zoals ik al gezegd had kan je beginnen bij Jasc Paint Shop Pro te verkrijgen, en de paletten voor de nummerborden aan te passen/bekijken.

Geplaatst:

Met paletten bedoel ik paletten van Paint Shop Pro. Bekijk het bestand numplate.dat in de data map eens. Er worden een aantal paletten aangeven: platecharset[n].pal waar [n] 1, 2 of 3 is, wat correspondeert aan Las Vegas, San Fierro, enzovoort. Ben alleen even vergeten waar de paletten staan, moet je even zoeken (misschien ook wel hardcoded of in een img, weet niet precies).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...