_Night-Men_ Geplaatst: 15 september 2009 Rapport Geplaatst: 15 september 2009 (bewerkt) Kun je de letter-volgorde van nummerborden van autos veranderen? Zo ja, hoe? Nu staat er gewoon aabb 00 Bijv, maar ik wil aa-bb-00, kan dat? Bewerkt: 15 september 2009 door _Night-Men_ Reageren
Beagle Geplaatst: 15 september 2009 Rapport Geplaatst: 15 september 2009 Wat bedoel je precies met de 'volgorde van nummerborden'? Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Weet niemand in welk bestand die volgorde van de letters op een nummerbord zit? Reageren
.Senne Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Je wil je eigen nummerbord maken? Hiervoor moet je met textures werken, die volgorde wordt niet bepaald. Als ik fout zit, leg het dan even beter uit en vertel ook welke GTA je bedoelt. Reageren
Beagle Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Weet niemand in welk bestand die volgorde van de letters op een nummerbord zit? Lees mijn bericht nou eens boven je, als je nou duidelijk uitlegt wat je wil kunnen we je wél helpen. Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 De standaard nummerborden in SA zijn bijvoorbeeld ABCD 00, wat hij wilt, is een Nederlands kenteken, zoals bijvoorbeeld AB-CD-00. Hopelijk heb ik het goed uitgelegd. Reageren
.Senne Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 En om de nummerborden aan te passen moet hij niets meer doen dan texturen. Er is nergens een code die de nummers op de nummerborden aanpast, de platen zijn gewoon een afbeelding. Wil je een Nederlandse nummerplaat ofzo, dan open je de texture van je auto, zoek je naar de afbeelding met de nummerplaat op en bewerk je die met een Photoshop-programma. Reageren
Beagle Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Nee Senneken, dat heb je fout. Er zijn Jasc Paint Shop Pro paletten, die je kan aanpassen en maken, waar de tekst door de engine gegenereerd word. Zo heb je dus verschillende nummerborden, waar je ook met scripting deze je eigen tekst aan kan geven. Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Dat is dus wat de topic-starter wil, zijn nummerborden Nederlands krijgen. Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Ja, dat gaat met SCM. Zoals in dit voorbeeld: parked_car_generator_w_numberplate #HUSTLER 83 1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 plate "HOMEGIRL" at 2408.156 -1719.463 13.6665 angle 0.5881 Dit is voor een enkele auto, geen idee hoe het werkt met de standaard auto's... Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 september 2009 (bewerkt) Aha, en Alexxxxxxxx, jij snapt het Maar scripts heb ik geen verstand van, zijn hier misschien tuts op het forum Ik zoek zelf ook wel even Bewerkt: 17 september 2009 door _Night-Men_ Reageren
Beagle Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Veel moeite voor iets kleins.. Nou, zoals ik al gezegd had kan je beginnen bij Jasc Paint Shop Pro te verkrijgen, en de paletten voor de nummerborden aan te passen/bekijken. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Met paletten bedoel je de kleur? Die heb ik al veranderd Reageren
Beagle Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Met paletten bedoel ik paletten van Paint Shop Pro. Bekijk het bestand numplate.dat in de data map eens. Er worden een aantal paletten aangeven: platecharset[n].pal waar [n] 1, 2 of 3 is, wat correspondeert aan Las Vegas, San Fierro, enzovoort. Ben alleen even vergeten waar de paletten staan, moet je even zoeken (misschien ook wel hardcoded of in een img, weet niet precies). Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 18 september 2009 Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Offtopic: Wat is hardcoded? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.