Jump to content

Joomla vraagjes


rakker126

Recommended Posts

Wanneer ik een uitbreiding of extensie installeer met de installatie functie van Joomla 1.5, blijft de map op de server leeg en lijkt het alsof hij niet is geinstalleerd. Dit gebeurd best vaak. weet iemand een oplossing?

Weet iemand wat het verschil is tussen trefwoorden en robot (trefwoorden) bij een artikel?

Weet iemand hoe je de aangemaakte secties en categorieën op de startpagina kunt weergeven?

Wanneer ik een artikel publiceer, komt die in zijn geheel op de startpagina. Is het mogelijk om in te stellen dat het maximale aantal X artikelen is, en dat deze niet in zijn geheel op de startpagina komen. Het is immers de bedoeling dat de bezoeker op een lees meer knop drukt en het artikel op het linkadres opent. Hoe is dit mogelijk??

Is het mogelijk om de META titel aan te passen, dat ik bijvoorbeeld maak dat het zo komt: misterx.nl - hallo dit is een artikel?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :dans:

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Kan je misschien de foutmelding posten wanneer hij klaar is met installeren?

1. Weet iemand wat het verschil is tussen trefwoorden en robot (trefwoorden) bij een artikel?

Robot is een extra toevoeging van de trefwoorden. In dit Engelstalige artikel kan je zien wat je ermee kan doen. Je kan dus bepaalde woorden (codes) toevoegen om ervoor te zorgen dat google iets wel of iets niet doet, maar dat staat daar alelmaal beschreven.

2. Weet iemand hoe je de aangemaakte secties en categorieën op de startpagina kunt weergeven?

Je gaat naar Menus > Menu manager > (kies nu een van de menu's) > Maak een nieuw menu > Kies dan de bestemming ( Internal > Articles > Category). Kies daarna rechts (basic settings) welke categorie je op de homepage wilt hebben. Daarna kan je nog wat extra instellingen veranderen en dan opslaan. Na opslaan vink je in de menu-manager dat menuutje wat je net gemaakt heb aan en druk je bovenin op de gele ster (default). Vanaf nu zal hij als frontpage staan.

3. Wanneer ik een artikel publiceer, komt die in zijn geheel op de startpagina. Is het mogelijk om in te stellen dat het maximale aantal X artikelen is, en dat deze niet in zijn geheel op de startpagina komen. Het is immers de bedoeling dat de bezoeker op een lees meer knop drukt en het artikel op het linkadres opent. Hoe is dit mogelijk??

Als je alleen een korte intro wilt met daaronder lees maar, dan maak je een artikel en typ je je begin-bericht wat je op de homepage wilt hebben. Dan klik je op de knop "Read more" onderaan dat bericht. Er verschijnt dan een streep in beeld. De rest van je bericht (dat mensen dus pas kunnen lezen als ze op Read More klikken) kan je onder de streep zetten.

post-80436-1253120442.png

Via Front Page Manager kan je ze ook op de front page zetten. Als standaard gebruikt Jommla ook altijd de section "News". Artikelen die je daarin plaats komen op de homepage. Meestal is dat niet erg overzichtelijk. Op de store van Joomla kan je gratis bestanden zoeken om een mooie frontpage te krijgen met artikelen. Zoals hier. (of maak je eigen frontpage, zie vraag 2).

4. Is het mogelijk om de META titel aan te passen, dat ik bijvoorbeeld maak dat het zo komt: misterx.nl - hallo dit is een artikel?

Ga in de menublak naar > Site > Global Configuration > Site Settings. Daar staat "Site name" waar je dat kan invoeren.

Succes! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...