Jump to content

Zware fragmentatie.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi jongens. :)

Ik heb tot morgenvroeg de laptop van m'n nonkel bij me. Ik heb ff in z'n instellingen wat dingetjes veranderd zodat ie sneller opstart. Wat me opviel was dat ie een fragmentatie heeft van 50 %. Natuurlijk heb ik meteen m'n favo Defragprogje geinstalleerd: Defraggler. Maar hij kan maar 23% van de fragmentatie oplossen, de rest kan ie niet defragmenteren. Hoe kan dat? Het is een C Schijf van 70 GB die ongeveer voor 50 % gevuld is, verder heeft ie een D Schijf van ook iets rond de 70 GB. Ik weet dat sommige fragmentatie niet opgelost kan worden als je schijf vol is, maar hij heeft nog de helft over van z'n schijf, da's toch genoeg? :S

Alvast bedankt.

Groetjes,

MP.

Geplaatst:
Wat is een nonkel? :?

En wat als je nou gewoon de Defragmentatie in Windows gebruikt?

Waarschijnlijk een Oom in het belgisch.

(Tjah, het zijn belgen hé xD )

Geplaatst:

Probeer eens IOBit's smartdefrag. Het optimaliseert ook meteen de plaatsing van bestanden zodat die sneller toegankelijk zijn.

Geplaatst: (bewerkt)

Die defragmentatie van Windows kan m'n oma zelfs bijhouden, ik probeer wel eens Tune Up Utilities Defrag. :)

Waarschijnlijk een Oom in het belgisch.

(Tjah, het zijn belgen hé xD )

Oom = nonkel idd. :puh:

Edit: OMG! Tune Up Utilities heeft het probleem gevonden..9.42 GB aan oude Windows Backups. Alsjeblief! Allemaal verwijderd en de fragmentatie is verdwenen als sneeuw voor de zon. :O

Bewerkt: door MegaPilot

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...