Jump to content

Windows 7 loopt random vast


Kryziek

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb laatst windows 7 geinstalleerd.

Dat ging mooi, dus ik blij :puh:

Maar nu blijkt het dat hij soms zomaar uit het niets vastloopt.

In de logboeken staat dit:

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Komt het doordat ik maar 350 watt heb en een mijn nvidia 9800GTX+ minimaal volgens de doos 450 watt nodig heeft?

Of iets anders?

Met XP deed alles het wel gwn.

PS.

En als er toch een nieuwe voeding erin moet.

Is deze dan goed?

http://www.alternate.nl/html/product/Voedi...l2=tot+600+Watt

Link to comment
Delen op andere websites

Of het door de voeding komt weet ik niet, al is de kans groot dat door dat lage wattage het systeem instabiel wordt en uitvalt.

Die voeding is heel goed, ik heb de 500Watt versie (is voor jouw denk ik ook al voldoende), en hij is stil, efficiënt en goedkoop.

Ik zou zeggen, koop die voedig. 350 watt is heel erg weinig. En als je die nieuwe voeding hebt weet je meteen of het probleem is opgelost. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Of het door de voeding komt weet ik niet, al is de kans groot dat door dat lage wattage het systeem instabiel wordt en uitvalt.

Die voeding is heel goed, ik heb de 500Watt versie (is voor jouw denk ik ook al voldoende), en hij is stil, efficiënt en goedkoop.

Ik zou zeggen, koop die voedig. 350 watt is heel erg weinig. En als je die nieuwe voeding hebt weet je meteen of het probleem is opgelost. ^_^

Als ik het doe, doe ik het direct goed :puh:

Ik ben mischien van plan om te gaan overclocken :puh:

Maar strax verspil ik 60 euro aan zon voeding en doet hij het nog niet.

Nieuwe voeding is mij uiterste optie.

Als er niets anders is...

Bewerkt: door Kryziek
Link to comment
Delen op andere websites

ik zie geen andere oorzaak.

Die 350 watt is te weinig, tel daar bij op dat hij al op minder draait door het gebruik van de pc, dus mss op 300 of zelfs minder, wat echt veel te weinig is.

Koop gewoon een nieuwe voeding, dan is het bijna zeker verholpen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zie geen andere oorzaak.

Die 350 watt is te weinig, tel daar bij op dat hij al op minder draait door het gebruik van de pc, dus mss op 300 of zelfs minder, wat echt veel te weinig is.

Koop gewoon een nieuwe voeding, dan is het bijna zeker verholpen.

Dan is het voor mij zo wel duidelijk.

Nieuwe voeding.

Iemand nog suggesties?

Miss beter voor minder dan die ik uitgekozen had.

Link to comment
Delen op andere websites

ook ooit al eens een thermometertje in je pc gezet? misschien loopt ie vast door oververhitting. was bij men vorige pc's ook zo, een van de fans was bijna kapot, draaide minder snel en dus meet luchtinvoer dan luchtafvoer, dus de hitte bleef toch in me ouwe systeempje zitten => oververhitting!

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

ook ooit al eens een thermometertje in je pc gezet? misschien loopt ie vast door oververhitting. was bij men vorige pc's ook zo, een van de fans was bijna kapot, draaide minder snel en dus meet luchtinvoer dan luchtafvoer, dus de hitte bleef toch in me ouwe systeempje zitten => oververhitting!

Nope

Is niet het geval.

Hij is zelfs koud :puh:

Btw.

Is deze voeding wat?

http://www.alternate.nl/html/product/Voedi...l2=tot+600+Watt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had al gezegd dat dat een prima voeding is. Jammer dat hij momenteel slecht leverbaar is. Je kan kijken of Azerty of 4launch hem op voorraad heeft, anders moet je zo lang wachten :puh:

Het is een andere :puh:

Namelijk een 500 watt :puh:

Die andere was 600

Kost weer stroom en geld xD

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen adviseert hem nu wel leuk een voeding, maar zijn computer loopt vast, hij valt niet uit, hij loopt vast, toen mijn computer niet genoeg Watt had viel hij ook uit, hij is bij mij (daardoor) nooit vastgelopen.

Of kan een pc ook vastlopen door een niet goed werkende voeding? (lijkt mij van niet, maar je weet maar nooit)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...