Jump to content

Advies gevraagd

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste Mede forummers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Windows 98, me ouders doen het met een xp pro,

Om optimaal van mijn pc gebruikt te willen maken zoek ik een goede virusscanner en een goede firewall. ik ben al op sites wezen kijken maar die bieden allemaal voor win 2000 en xp aan. Hitman word geen optie want dan ben ik uren lang bezig om de verschillende componenten op me pc te installeren, en deze pc heeft al niet zo veel schijfruimte :( .

Ik wil graag jullie mening over wat jullie het beste vinden.

Geplaatst:

Ik gebruik zelf Norton Antivirus en Norton Firewall.

Bij SP2 voor Windows krijg je eigen Virus en Firewall centrale, maar (wat best wel jammer is) jij hebt Windows 98.

Ik heb nu effen geen zin om veel te typen. En het is ook lang geleden dat ik Windows 98 op mijn schijf had (was alleen om te testen) dus ik kan ook niet weten hoe het allemaal werkt met Windows 98. Probeer eens een map te vinden dat Temp heet. Verwijder alles wat erin zit. Als je dat hebt gedaan zul je veel ruimte op je schijf hebben maar soms heeft dat hele slechte gevolgen dus doet dit pas als je het zeker weet.

Als je paar dagen geduld hebt zal dat en meer allemaal op mijn site staan.

Geplaatst:

Hmm dat van se7en is wel een hele goede, Xt: Dat van die map van Temp alles weghalen heb ik al gedaan, hij is wel enorm traag maar ik heb hem pas 2 dagen.

Die map van Temp alles weghalen dat heb ik al gedaan maar sloom is die nog ook al gedefragmenteert hoop dat ie wel wat sneller nu gaat ik denk dat het komt door een programma voor mijn minidisc daarmee kan ik nummers op me pc zetten en kan ik ook nummers van een muziek cd via de pc afhalen.

Maar daar gaat het nu niet over :puh:

Dat Van Se7en ga ik zo snel mogelijk doen, en weet wel zeker dat het werkt :)

Mochten jullie meer ideen hebben(voor bv Firewall) post het dan A.U.B ik kan wel meer info gebruiken :)

Geplaatst:

de regel :

lh smartdrv c+ 8192 8192

in je autoexec.bat zetten. Hiermee werkt je PC sneller.Wellicht moet je ook iets in je config.sys aanpassen. Ik zal even een voorbeeld zoeken en dan post ik hem hier. Wat ook nog kan helpen in performance:

Deze computer => eigenschappen => prestaties en dan netwerkserver als computer type selecteren.

Volgens mij ben ik een tabblad vergeten, maar ik heb hier geen Win98 om dat te controleren.

Geplaatst:

Oke dan ik zal proberen of ik me pc weer aan de praat kan doen wat ik krijg steeds op het internet en ook als ik offline bezig ben dat er een fatale fout in een bestand zit en dat het internet/danwel de pc onmiddelijk moet worden afgesloten en dan nog sluit ie niet af, want dan blijft die gewoon hangen..maar ach dat moet haast wel met een Pentium 1 hé, dat msn en Internet red ie denk ik niet allebei maar goed.. BT Thanx ik zal het meteen proberen te doen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...