Jump to content

Subwoofer aansluiten met niet bijbehorende speakers


Remi-X

Recommended Posts

Ik heb laatst een subwoofer gekregen van mijn vader, namelijk een Philips A5.600/00. Nou heb ik hem na veel zitten kloten toch nog werkend gekregen, met zijn bijbehorende speakers. Ik probeer een liedje, maar die speakers klinken werkelijk voor geen meter. Daarom wil ik die speakers het liefste niet gebruiken, en mijn Logitech X-140 2.0 speakers die ik al had liever gebruiken. Daar komt al zeer fraai geluid uit :)

Nou is het probleem dat ik geen idee heb hoe ik dat ga oplossen. Zonder het hoofdspeakertje die bij de subwoofer hoort, komt er geen geluid uit de subwoofer. Nou, oke, dan zorg ik gewoon dat ik 1 kabeltje van het hoofdspeakertje unplug, dan komt er geen geluid meer uit maar kan ik het volume van m'n subwoofer nog wel instellen.

Nu moet ik mijn Logitech speakers alleen werkend krijgen. Geen idee hoe. Er zitten geen aansluitingen meer in m'n pc waar hij in zou kunnen. Dan denk ik van, dan doe ik hem net als het kleine speakertje in 1 van die outputs. Maar dat gaat denk ik alleen maar meer problemen opleveren, omdat die subwoofer natuurlijk stroom geef via die outputs, en mijn Logitech speakers ook al stroom krijgt, ontstaat er overvoltage. Dan heb ik nog een input waar hij eventueel in zou kunnen. Maar die is eigenlijk bedoelt om bijvoorbeeld een MP3 speler in te doen, volgens de handleiding. Zal dan ook wel geen goed idee zijn.

Iemand een idee what to do?

Link to comment
Delen op andere websites

Is het niet zo dat de boxjes te veel watt nodig hebben dan de subwoofer geeft, of dat er te veel Watt is? En volgens mij kun je niet bij subwoofers boxen aansluiten die apart stroom krijgen, dus je moet eens kijken voor boxjes erbij die echt voor Surround zijn, ik raad Bose aan, maar is erg duur. Want als ik het zo bekijk, zijn het computer boxjes, of ergens anders voor, in ieder geval niet voor een Surround Set of een subwoofer.

Link to comment
Delen op andere websites

Is het niet zo dat de boxjes te veel watt nodig hebben dan de subwoofer geeft, of dat er te veel Watt is?

Ehm, nee, lijkt me erg onwaarschijnlijk. De boxjes die ik dus niet wil gebruiken, omdat ze slecht geluid geven, zijn inbegrepen bij die subwoofer.

Ik heb trouwens ook al wat zitten spelen met de wat instellingen die de afstandsbediening gaf, zonder resultaat. Heb nu een ander liedje ook geprobeerd, en het klinkt dus erg ruisig.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is toevallig, ik heb net een 2.0 speaker set (Creative T20) aan een 5.1 speaker set geplakt (voorste twee speakers er dan af, en m.b.v. een splitterachtige kabel de 2.0 erin gepropt), en op dit moment heb ik geen problemen.

Is dit dan slecht voor mijn speakers? (aangezien m'n 2.0 toch zo'n 150 euro waren toen ik ze kocht, wil ik ze wel houden)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Omdat ik juist geen geld wil uitgeven :7 Ik heb wel wat gehoord over een verloopstekkertje, of iets dergelijks, wat 1 of 2 euro kost, maar meer wil ik niet uitgeven, voor iets dat ik al heb ;) Ik laat het nog wel weten als ik meer problemen krijg.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...