Jump to content

Een nieuwe headset

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe headset. Alleen, ben ik totaal onbekend in deze wereld. Ik wil een goede headset voor gaming en muziek met een goede bas, kwaliteit, hoorcomfort en houdbaarheid. Ik heb er zo rond de 70 eurotjes voor over, heeft iemand tips?

Geplaatst:
Ik raad je er zeker eentje aan van het merk Sennheiser. Deze misschien, of deze. Ik noem er nog gewoon een paar die niet van Sennheiser zijn: Klik. Klik (met 5.1 geluid)

Allemaal waardeloos.

Zou gaan kijken voor het volgende:

Sennheiser HD555 ( valt alleen net buiten je budget, + losse mic benodigd )

Steelseries siberia ( ~50 euro )

Steelseries 5hv2 ( ~60 euro, schijnt alleen qua muziek tegen te vallen )

Steelseries neckband ( ~60 euro, ligt in je nek, voor de rest zelfde geluid als de siberia )

Sennheiser PC161 ( ~60 euro, ongeveer op hetzelfde niveau als siberia/5hv2/neckband )

Voor geluid betaal je, sowieso is een goede geluidskaart ook benodigd om optimaal gebruik te kunnen maken van je koptelefoon/headset.

Geplaatst:
Wat een verspilling van geld zeg,

Ik heb er 1 van 15 euro inc. mic en die is gwn goed.

een micro-angel HT-302

en waar baseer je dat op? als je nooit iets beters op de kop hebt gehad, heb je dus ook niks om het mee te vergelijken, het is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Maar ik zal je dit verklappen, als je ooit een beetje degelijke koptelefoon/headset opzet, dan wordt je gewoon weggeblazen zo goed is het geluid als je zo'n goedkoop onding gewend bent.

Geplaatst:

een micro-angel HT-302

en waar baseer je dat op? als je nooit iets beters op de kop hebt gehad, heb je dus ook niks om het mee te vergelijken, het is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Maar ik zal je dit verklappen, als je ooit een beetje degelijke koptelefoon/headset opzet, dan wordt je gewoon weggeblazen zo goed is het geluid als je zo'n goedkoop onding gewend bent.

Ik heb er een paar geprobeert bij de winkel, zelfs boven de 70, en deze was het beste.

Klinkt raar maar is in mijn oren wel zo.

Geplaatst:

een micro-angel HT-302

Ik heb er een paar geprobeert bij de winkel, zelfs boven de 70, en deze was het beste.

Juist in de winkel, dan zal er ook wel van zo'n slechte geluidskaart/stereo gebruikt zijn gemaakt dat je het verschil ook amper hoort. :) Ik heb zelf ook heel wat headsets op gehad en ik hoor heel goed het verschil, ook tussen geluidskaarten.

Geplaatst:

een micro-angel HT-302

Juist in de winkel, dan zal er ook wel van zo'n slechte geluidskaart/stereo gebruikt zijn gemaakt dat je het verschil ook amper hoort. :) Ik heb zelf ook heel wat headsets op gehad en ik hoor heel goed het verschil, ook tussen geluidskaarten.

Dat weet ik niet :puh:

Maar ik wou er even op wijzen dat de duurste niet altijd de beste zijn :puh:

Veel succes verder ;)

Geplaatst:

een micro-angel HT-302

Dat weet ik niet :puh:

Maar ik wou er even op wijzen dat de duurste niet altijd de beste zijn :puh:

Veel succes verder ;)

Precies maar zoals ook met heel veel dingen het geval is. Is het goedkoopste meestal ook niet het beste.

Ik zou het advies van Scrtz volgen.

Je moet je trouwens niet teveel aantrekken van het hele 5.1 gebeuren. Je hebt nog altijd 2 drivers in totaal die met behulp van een USB geluidskaart virtueel een 5.1 gevoel moeten geven.

Geplaatst:

ik had er in het voorjaar eentje voor 20 euro, was zo'n merkloos office ding. Maar er kwam menus geluid uit en CODWAW spelen met volume vol open was toen helemaal te gek. Degene die ik erna had had geen bas en dat was echt een gemis.

Mijn Moederbord is een EX58-DS4 en daar zit een Realtek High Definition in. Ik zal kijken naar de aangeboden headsets en nog even wachten op meerdere reacties voordat ik een beslissing neem die jullie weer kunne bekritiseren :).

Geplaatst:
ik had er in het voorjaar eentje voor 20 euro, was zo'n merkloos office ding. Maar er kwam menus geluid uit en CODWAW spelen met volume vol open was toen helemaal te gek. Degene die ik erna had had geen bas en dat was echt een gemis.

Mijn Moederbord is een EX58-DS4 en daar zit een Realtek High Definition in. Ik zal kijken naar de aangeboden headsets en nog even wachten op meerdere reacties voordat ik een beslissing neem die jullie weer kunne bekritiseren :).

Je hebt in principe 2 keuzes met jouw budget.

1). Een goede 2.0/2.1 headset kopen zoals de Steelseries 5Hv2 of de de aangekondigde Steelseries Siberiav2. Of als je meer op minder om de microfoon geeft kun je Sennheiser halen.

2). een goedkope 5.1 headset halen die met een USB soundkaart werkt. Je krijgt dan dus betere positie bepaling maar wel minder zuiver geluid.

Welke van de 2 je voorkeur heeft is dat je eigen keus. Persoonlijk is het hele 5.1 gedoe gewoon een rage mijn inziens.

Ik wacht nog altijd op een betaalbare 4.2 of 6.2 koptelefoon die geen usb kaart nodig heeft maar gewoon ook echt 4 aansluitingen heeft(3 voor sound 1 voor je mic) en zolang die er niet zijn blijf ik bij het zuiverderderdere geluid van een 2.1 headset.

Geplaatst:

gisteren heb ik van uit de makro een goeie headset gekocht, een Fujitsu Siemens HS7100U Dolby Headphone (27 euro ^^), met 7.1 channel surround geluid, die ik in vergelijk met de Logitech Gamer headsets en de sennheiser headset veel beter vind voor te gamen.

en je moet niet komen met die smoesjes dat het met een slechte geluidskaart is, want ik heb ze allemaal op me eigen laptop kunnen uittesten!

Geplaatst:

laptops hebben ook niet zo'n goed geluid hoor :puh: als ik me koptelefoon in me laptop duw dan baal ik gewoon hard hoe waardeloos me geluid ineens is vergeleken met me pc maarja ^^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...