Jump to content

Rebooten

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb ff een PC geleend van mijn zus die is net een half jaar oud ik wacht namelijk op mijn nieuwe. Maar nu zegt ie dat wanneer ik hem opstart ik:: reboot and select proper boot device. Wat is dit?

Geplaatst:

dan kan de bios geen info vinden over wat hij op moet starten, dit komt doordat je een usb als eerste geslecteert en er bijvoorbeeld een usb stick oid inzit. open de bios(meestal F2, F12 of Del) en zoek dan ergens naar boot order, selecteer de harde schijf(wss is dat C:) als eerste.

Geplaatst:

Maar bij het start menu van de BIOS staat bij sata enzo allemaal undetected en ik heb een hdd met sata aansluiting. Ik zal wel ff kijken naar wat jij zei.

Ik heb het gedaan opgeslagen en hij start opnieuw met dezelfde error.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerkknop.<<<

Geplaatst:

Zorg eens dat er niets in de CD speler zit, niets in welke USB-poort dan ook en niets in de floppydrive (indien aanwezig). Probeer dan nog eens of hij werkt?

Geplaatst:

Maar dan heb ik het probleem dat ik geen toetsenbord heb?

Nee hij doet het nog steeds niet geen usbs meer geen cd meer en ik heb geen floppies meer in de pc.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerkknop.<<<

Geplaatst:

ik vermoed een kapotte hard disk, als hij niet word herkent.

Kijk ff in de pc en reconnect de kabeltjes eens van de harde schijf

Geplaatst:

Maar mijn zus heeft hem 2 dagen geleden gekocht en laten inbouwen door profs. Ik zal wel ff de kabeltjes veranderen.

Geplaatst:
Maar mijn zus heeft hem 2 dagen geleden gekocht en laten inbouwen door profs. Ik zal wel ff de kabeltjes veranderen.

mensen maken fouten, en ook in de productie kan het fout zijn gegaan, er kan maarzo een productiefout zijn of montagefout.

Geplaatst:

Hoe weet ik zeker dat deze niet werkt? Ik kan toch ook mijn externe hdd erin zetten en wachten totdat deze mensen hem hebben gerepareerd ofzo.

Geplaatst:

je kunt je erxterne aansluiten ja en daar op werken.

heb je hem nu goed aangesloten?

Als je opstart hoor je hardeschijfactiviteit?

Geplaatst:

je moet dan wel weer de boot order instellen als je hem aansluit op de pc.

en daarbij, er staat wss geen besturingssysteem op, je kunt moeilijk iets draaien zonder bersturingssysteem.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...