Jump to content

Maximale Temperatuur CPU Koeler


Mr-HocusPocus

Recommended Posts

wat is de maximale temperatuur van een CPU koeler?

niet wanneer het begint met overhitten mar wanneer je moet stoppen met overklokken?

Specs:

Processor:

amd 2200+ seperom

Moederbord:

- Model: ASRock K7VT4A+

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P1.30

Bewerkt: door Mr-HocusPocus
Link to comment
Delen op andere websites

333ak38.jpg

Ik weet niet precies welke van deze je moet hebben. Maar het is aan te raden 20 graden onder dit maximum te blijven. Overigens zet je moederbord je PC als het goed is automatish uit als je CPU echt te heet word.

t-bred

Bewerkt: door Mr-HocusPocus
Link to comment
Delen op andere websites

dan moet je dus zorgen dat hij onder full load maximaal 70-75 graden word, verder zal op die pc overclocken weinig uithalen

Mijn processor heeft

9x Multiplier

hoogst wat ik tot nu toe geprobeerd heb is 195Mhz X 9 Multiplier = 1755 = 1,75 Ghz

eerst had ik is 235mhz gedaan (2,1Ghz) maar toen redde die het niet omdat bios tegenwerkte dus resette die zichzelf dus ik denk dat ik tot 205 mhz kan toch?

200 mhz fbs = 1800mhz = 1,8 Ghz

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet precies welke van deze je moet hebben. Maar het is aan te raden 20 graden onder dit maximum te blijven. Overigens zet je moederbord je PC als het goed is automatish uit als je CPU echt te heet word.

Let op met wat je zegt. Dat is pas sinds de Athlon 64 zover ik weet. En volgens mij is deze processor al wat ouder.

Sowieso zul je 0% snelheidswinst merken met die CPU.

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso zul je 0% snelheidswinst merken met die CPU.

Onzin, in principe merk je het altijd. Het ligt er maar net aan hoe je het meet... Daarnaast is jouw Sempron een Socket A processor en het is maar net de vraag of de processor maatregelen neemt als hij te warm wordt.. Ik zou het risico in ieder geval niet nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

die processors zijn idd niet beveiligd tegen oververhitting.

Verder moeten wij hem gewoon zijn gang laten gaan, aangezien ik en anderen hem al eens eerder hebben gewaarschuwt en hij dus kennelijk te eigenwijs is.

idd ben wel eigenwijs ja, Maar ik ken ook m'n grenzen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

die processors zijn idd niet beveiligd tegen oververhitting.

Verder moeten wij hem gewoon zijn gang laten gaan, aangezien ik en anderen hem al eens eerder hebben gewaarschuwt en hij dus kennelijk te eigenwijs is.

idd ben wel eigenwijs ja, Maar ik ken ook m'n grenzen. :7

Hopelijk ligt je grens niet te hoog :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...