Jump to content

GTA IV Fatale Fout D3D Error - Shader Modek 3.0 of hoger is nodig


Maansteen

Recommended Posts

  • 2 weken later...
  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Maansteen

    15

  • Djmaddox

    12

  • wesley123

    6

  • Galiorix

    3

je moet wel even zien dat het niet alleen om de videokaart gaat maar dat je waarschijnlijk gewoon een heel nieuw systeem nodig hebt, als je even je budget voor een nieuwe pc (het liefst desktop want een goede laptop schiet meestal hoog in de kosten) dan kan ik wel even een pctje voor je maken op alternate.nl die GTAIV kan spelen en dan kun je zelf bepalen of je die gaat bestellen of dat je er gewoon vanaf ziet.

Link to comment
Delen op andere websites

Minimum System Requirements

* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3

* Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz (I'm screwed -Zach)

* Memory: 1.5GB, 16GB Free Hard Drive Space

* Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Recommended System Requirements

* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3

* Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz

* Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)

* 18 GB Free Hard Drive Space

* Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

----

Voor de duidelijkheid,

Je hebt dus minimaal 256MB nodig om gta iv te kunen runnen, dat is ongeveer het dubbele van de nieuwe die je vader gekocht heeft.

Als je genoeg geld heb, of je vader genoeg geld heeft; Kun je tegen je vader zeggen dat een goeie game pc ( die gta iv ook kan runnen ) voor mij 1400 euro gekost heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je genoeg geld heb, of je vader genoeg geld heeft; Kun je tegen je vader zeggen dat een goeie game pc ( die gta iv ook kan runnen ) voor mij 1400 euro gekost heeft.

Een goede game PC die IV kan runnen hoeft nog lang niet 1400euro te kosten hoor. Voor 800 heb je al een Phenom II en een GTX260/ HD 5xxx.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je genoeg geld heb, of je vader genoeg geld heeft; Kun je tegen je vader zeggen dat een goeie game pc ( die gta iv ook kan runnen ) voor mij 1400 euro gekost heeft.

Een goede game PC die IV kan runnen hoeft nog lang niet 1400euro te kosten hoor. Voor 800 heb je al een Phenom II en een GTX260/ HD 5xxx.

Voor iets meer dan 500 euro heb je al een computer met de specs wat jij net noemde.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

ik heb zelf een AMD Phenom X4 9950 Black Edit 2.6 GHz (voordat de PhenomII uit was had k die gekocht)

MSI K9N2 SLI Platinum moederbord

2GB DDR2-1066 van Geil, ik wil nog 2GB gaan kopen

2x XFX Geforce 9800GTX+ in Hybrid SLI

1TB + 500GB hdd van seagate.

NZXT Tempest als pc case

dit heeft me rond de 700/800 euro gekost.

toen waren de prijzen zeer hoog.

op het moment zou je deze rig kunnen kopen voor 500/600euro denk ik.

maar een dual core processor en 2gb ram en een 8600GT als videokaart is ook al redelijk om gta4 mee te spelen.

het zal niet erg goed lopen, maar het spel doet het wel.

zo'n systeem kun je al hebben vanaf 300euro

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb zelf een AMD Phenom X4 9950 Black Edit 2.6 GHz (voordat de PhenomII uit was had k die gekocht)

MSI K9N2 SLI Platinum moederbord

2GB DDR2-1066 van Geil, ik wil nog 2GB gaan kopen

2x XFX Geforce 9800GTX+ in Hybrid SLI

1TB + 500GB hdd van seagate.

NZXT Tempest als pc case

dit heeft me rond de 700/800 euro gekost.

toen waren de prijzen zeer hoog.

op het moment zou je deze rig kunnen kopen voor 500/600euro denk ik.

maar een dual core processor en 2gb ram en een 8600GT als videokaart is ook al redelijk om gta4 mee te spelen.

het zal niet erg goed lopen, maar het spel doet het wel.

zo'n systeem kun je al hebben vanaf 300euro

Wat maakt dit nou weer uit?

Ik heb een Q6600 op 2,6 ghz, 6gb ram en een gtx260 en daar doet ie het ook goed op? En voor 300 euro kan je geen compleet systeem hebben waar IV het op doet hoor. (videokaart,ram,hdd,processor,moederbord,voeding)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

YESSSSS!!!!! mijn vader heeft een nieuwe PC voor me gekocht + een videokaart genaamd ATI Radeon HD 4550 papa zei dat dit een hele goede kaart zou zijn om GTA IV mee te spelen en het werkt alles gaat goed maar... het hapert de hele tijd (op maximum settings) weet iemand wat hieraan te doen (weer een nieuw probleem)

Link to comment
Delen op andere websites

meen je dat? papa heeft zo zijn best gedaan om een kaart te vinden :-(:N

he als je wil post ik een fototje van de kaart?

de doos toch

>>> Door Hanneswasco: Tripplepost samengevoegd, gelieve in het vervolg de Bewerk-knop te gebruiken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hoeft niet. Een HD4550 is echt een kutkaart.

Ik raad je aan om een HD4850 of een HD4870 te kopen. Die zijn al veel beter.

Verder zou je ook nog de 5000-serie kunnen proberen. Voor mij lijkt voor jouw wel een HD4850 of HD4870 een perfecte kaart.

Ik heb hem zelf ook en GTA IV draait heerlijk op High.

Link to comment
Delen op andere websites

Je vader heeft waarschijnlijk in de computer winkel gevraagd naar een PC met een goede kaart. Aangezien de kennis van deze verkopers over grafische kaarten vaak veel te laag is heeft hij je vader een zeer slappe PC aangesmeerd. Probeer de computer terug te brengen, geef ons daarna een budget, en ik of iemand anders kan een betere PC voor jou samenstellen dan die schroot die je in een winkel koopt. Ik hoop op een budget van minimaal 500 euro als je een OS hebt, anders 600 euro waarvan 100 voor het OS. (OS= Windows). Voor dat geld heb je een PC die GTA IV op medium/high settings kan spelen.

Andere optie is een nieuwe grafische kaart in je nieuwe PC zetten en dan ook waarschijnlijk een nieuwe voeding. Dat schiet helemaal niet op en is zonde van het geld.

Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Het zal heus niet aan de verkoper liggen, maar aan de vader in kwestie. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde vader 100+ euro uit wil geven aan een videokaart voor maar een spel (dat is in principe ook gewoon zinloos) en aangezien de prijzen bij normale winkels een stuk hoger liggen als bij online winkels zit je dus al gauw met dit soort kaarten met een dergelijke laag budget.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

dus kan iemand een goeie kaart aanraden? (de niewe PC is GEEN laptop) en moet ik misschien mijn pc specs of zoiets eropzetten met Flitskikker InfoTool?

Ik raad je aan, zoals Deluxo, om een HD4850 of een HD4870 te kopen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...