Jump to content

carcols.dat probleempje

Recommended Posts

Geplaatst:

Heey,

Ik had laatst deze mod geinstalleerd met behulp van sami. Verder zijn er wat textures veranderd. Nu vond ik de kleur niet mooi, dus wilde ik deze aanpassen in carcols.dat. Alleen hier stond nog steeds de originele lijn omdat er simpelweg geen carcols lijn bij de download zit (de bus komt in het spel ook maar in 1 kleur voor). Hoe kan ik dan toch de kleur veranderen.

Geplaatst:

Als de bus de originele carcols kleur gebruikt kan je deze alsnog aanpassen. Als de bus geen carcols gebruikt maar textures, moet je de TXD van de bus aanpassen :)

Geplaatst:

Ik heb het originele bestand aangepast.

Dus ik heb deze:

bus, 71,59, 75,59, 92,72, 47,74, 55,83, 59,83, 71,87, 82,87

veranderd in deze:

bus, 22,0

Maar dit heeft verder geen enkel effect. Verder als ik de txd zo bekijk zit hier ook niks bij waar ik de kleur kan veranderen.

Geplaatst:

Als de bus altijd dezelfde kleur heeft, kan 't niet carcols gebruiken. De gele kleur is effen, dus 't hoeft maar één pixel geel te zijn die hij in de TXD gebruikt..

Geplaatst:

Dit zijn alle plaatjes in de txd. En alles waar geel in zit heb ik zelf veranderd, dat zijn namelijk: Het lijnnummer, het lijnnummer+eindbestemming en het kenteken. Voor de rest zie ik nergens een gele kleur.

Verder heb je nog de dff file, maar deze bevat toch ook geen kleur voor het voertuig?

Geplaatst:

Hmm, daar had ik even niet aan gedacht :puh: In de DFF worden ook materialen gebruikt, hij kan ook gewoon een materiaal aan de buitenkant gegeven hebben die geel is. Deze DFF moet je importeren in 3DS Max/Gmax, dan in de Material Editor druk je op 't pipetje en dan naar de buitenkant van de bus. Waarschijnlijk is 't geel, dan verander je deze naar een andere kleur en exporteer je 'm opnieuw.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...