Donald F. Duck Geplaatst: 23 september 2009 Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Als ik een nieuwe add-on voor Firefox wil installeren staat er soms dat de nieuwste versie niet compatibel is met mijn Firefox versie. Als ik dan op de lijst met oudere versies druk zie ik staan dat ik Firefox 3.0.7;MEGAUPLOAD heb, terwijl ik zeker weten 3.5.3 heb. Is er een oplossing om te laten zien dat ik 3.5.3 heb en dus een nieuwste versie van een add-on te installeren? Reageren
Thundercover Geplaatst: 23 september 2009 Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Ga naar Help en daarna naar Over Mozilla Firefox. Daar zie je welke versie je precies hebt. Bij Controleren op updates... kan je Firefox vervolgens zelf laten zoeken naar updates. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Ik zie het al. Versie is 3.5.3, maar in de user-agent wordt doorgestuurd: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.0.7;MEGAUPLOAD 1.0 (.NET CLR 3.5.30729) Is er een mogelijkheid om die laatste regel te veranderen in Firefox/3.5.3 oid waardoor hij versie 3.5.3 ziet? Reageren
Thundercover Geplaatst: 23 september 2009 Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Het ziet eruit alsof je door spyware bent getroffen of iets dergelijks. Als updaten niet helpt, kan je proberen Firefox opnieuw te installeren. Scan natuurlijk wel even je pc met Malwarebytes' Anti-Malware, want ik zou niet weten hoe je het anders voor elkaar krijgt dat er MEGAUPLOAD in die header line staat. Ter vergelijking, het hoort er zo te staan: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3 . Reageren
Flitskikker Geplaatst: 23 september 2009 Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Heb je misschien die toolbar van MegaUpload geïnstalleerd? Dan moet je die maar eens verwijderen. Mvg, Flitskikker Reageren
.Senne Geplaatst: 23 september 2009 Rapport Geplaatst: 23 september 2009 (bewerkt) Misschien één of andere megaupload plugin gedownload, of iets anders.. Edit: tssk, Flitskikker. Bewerkt: 23 september 2009 door .Senne Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Ik heb hem eraf geknikkerd, maar nog steeds geeft die user agent Firefox/3.0.7;MEGAUPLOAD aan.. Reageren
.Timothy Geplaatst: 23 september 2009 Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Dan zou ik dus een herinstallatie uitvoeren, er kan in principe weinig tot niets te verliezen als je maar backups maakt. De backup-methode van Mozilla is een goede methode, maar ikzelf gebruik een ander handig programma: MozBackup, waarmee je ook aardig wat dingen kan backuppen. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2009 (bewerkt) Hmm, 2x geherinstalleerd (eerste keer persoonlijke instellingen behouden ), na die tweede keer wel de instellingen kwijt, nu alleen steeds de melding: Firefox is al actief, maar reageert niet. Om een nieuw venster te openen moet u eerst het bestaande Firefox-proces afsluiten, of uw systeem herstarten. Ik heb Windows al opnieuw gestart, nog steeds de melding. Raar is dat Taakbeheer onder Processen geen firefox.exe aangeeft (behalve met dat scherm zichtbaar). Is hier een oplossing voor? Edit: Hmm, een derde herinstallatie doet toch wonderen... Edit2: Aan de andere kant toch niet, user-agent nog steeds Firefox/3.0.7;MEGAUPLOAD.. Dan maar gewoon steeds de versiegeschiedenis doorploegen voor een versie die gewoon met 3.5.3 werkt, dat gaat gewoon. Bewerkt: 23 september 2009 door Donald F. Duck Reageren
.Senne Geplaatst: 23 september 2009 Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Ook al met Malwarebytes gescand? Reageren
Flitskikker Geplaatst: 23 september 2009 Rapport Geplaatst: 23 september 2009 Ga naar het volgende adres (in Firefox): about:config Beloof dat je voorzichtig zult zijn. Typ dit in het filter veld: general.useragent.extra.firefox Dubbelklik op de waarde en verander het terug naar Firefox/3.5.3 Start FireFox opnieuw op. Succes! Mvg, Flitskikker Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 september 2009 Heel erg bedankt, ik zag ook dat die handmatig door het een of ander was aangepast, omdat hij dikgedrukt was. Na de verandering naar Firefox/3.5.3 was hij normaal, wat betekent dat het de originele waarde is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.