Jump to content

A1GP seizoen 2009-2010

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

logo.png

Hallo iedereen. Binnenkort begint het nieuwe seizoen al weer. Het is het seizoen 2009-2010, al weer het 5e seizoen van de A1GP. Discussieer hier over de races en alles wat er mee te maken heeft.

Wat is de A1GP?

De A1GP is een race klasse waar elk land dat wil deelnemen en kan deelnemen een eigen auto heeft. Elk weekend zijn er 2 races, een sprint race(30 minuten) en een hoofdrace(70 minuten). Per team mogen er tijdens een raceweekend 3 coureurs rijden, waardoor je b.v. éém coureur gebruikt voor kwalificatie, één voor sprint race en één voor de hoofdrace. Alle auto's zijn gelijk, waardoor het niet allemaal om het geld draait, maar om welk team het beste is. Hoewel de auto's het zelfde zijn zijn de afstellingen niet gelijk. Alle auto's zijn gebaseerd op de 2004 Ferrari F1 auto, hier wat specs.

Gewicht: Inclusie coureur en exclusief brandstof +-720KG.

Versnellingsbak: 6 versnellingen sequentieel.

Motor: Ferrari 4,5l v8. 160KG. 600pk en 550 nm.

Banden: Michelin slicks en regenbanden, speciaal voor de A1GP ontworpen en ontwikkeld.

(Voorlopige)Kalender

Datum

Land

Circuit

25-10-2009

Australië

Gold Coast

15-11-2009

China

Chengdu

06-12-2009

Maleisie

Sepang

28-02-2010

Zuid Afrika

Gauteng

14-03-2010

Brazilie

Interlagos

21-03-2010

Mexico

Autódromo Hermanos Rodríguez

11-04-2010

Portugal

Algarve

02-05-2010

Duitsland

Hockenheim

16-05-2010

Nederland

Assen

Teams

Australië · Brazilië · China · Duitsland · Frankrijk · Groot-Brittannië · India · Indonesië · Ierland · Italië · Korea · Libanon · Maleisië · Mexico · Monaco · Nederland · Nieuw-Zeeland · Pakistan · Portugal · Verenigde Staten · Zuid-Afrika · Zwitserland

Wie van jullie gaat er naar een race? Ik ga naar de race op Assen :D . Vorig jaar was ik naar Zandvoort, maar na de sprint race gingen we weer weg, omdat het keihard regende.

Bewerkt: door De Stofzuiger
Geplaatst:

Hmmm, de mediaaandacht voor de A1 neemt steeds af. Vooral bij het einde van elk seizoen. Zal wel anders zijn omdat Assen als laatste is, maar ik krijg een gevoel mede door de crisis dat de A1GP in een zachte door zal sterven.

Geplaatst:

Word de GP voor Mexico niet gewoon in Mexico City gereden? :7

Ik kijk er wel graag naar, maar het krijgt lang niet veel aandacht, best wel jammer...

Geplaatst:
Word de GP voor Mexico niet gewoon in Mexico City gereden? :7

Ik kijk er wel graag naar, maar het krijgt lang niet veel aandacht, best wel jammer...

Heb even gekeken, ze reden de vorige jaren op Autódromo Hermanos Rodríguez. En het is inderdaad jammer dat er weinig aandacht voor is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...