Djmaddox Geplaatst: 25 september 2009 Rapport Geplaatst: 25 september 2009 (bewerkt) Hallo allemaal, Ik wil voor mn verjaardag een nieuwe TV kopen om aan mn muur te hangen voor mn xbox. Nu heb ik zo een klein 15'' PC schermpje voor mn xbox en dat is poep. Ik dacht zelf een TV van 24''-30''. Ik zou graag wel een fatsoenlijk merk hebben en ook een aansluiting voor mn xbox en (eventueel) pc. Oja, ik wist niet zeker of het hier hoorde of bij Beeld & Geluid... EDIT: Ohja, hij mag niet te duur zijn. Dus aub niet over de 200-250. Bewerkt: 25 september 2009 door Djmaddox Reageren
gta master 1 Geplaatst: 25 september 2009 Rapport Geplaatst: 25 september 2009 (bewerkt) Als ik jou was zou ik de zelfde kiezen als ik laatst voor mijn PS3 heb gekozen. Namelijk de Samsung 2494HM. Dit is een monitor en geen TV. Het is 1920x1080. Full HD om precies te zijn. Hij heeft Pivot (Kantelbaar) en HDMI. Ik gebruik hem nu voor mijn PC en PS3, mijn oude monitor gebruik ik als tweede monitor (het beeld loopt bij de PC digitaal door). Het is zeker een aanrader. Hij heeft ook prima ingebouwde boxjes, alhoewel een stereo toch echt beter is. Enigste nadeel is dat hij moeilijk leverbaar is in de winkels. Daarom heb ik hem ook via internet besteld. Een beter scherm vind je niet voor je Xbox/pc voor die prijs! O, ja: Als je hem koopt: Let dan op, er zijn meerdere versies van (oa 2494LW, 2494HS en 24HM) De HM is de beste en maar een paar tientjes duurder. Bewerkt: 25 september 2009 door gta master 1 Reageren
Djmaddox Geplaatst: 25 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 september 2009 Bedankt voor je reactie, maar wat is er slechter aan de 2494HS en de 2494LW? Reageren
Thundercover Geplaatst: 25 september 2009 Rapport Geplaatst: 25 september 2009 Oja, ik wist niet zeker of het hier hoorde of bij Beeld & Geluid... Verplaatst naar Beeld & Geluid. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 26 september 2009 Rapport Geplaatst: 26 september 2009 Bedankt voor je reactie, maar wat is er slechter aan de 2494HS en de 2494LW? 2494HS heeft geen pivot (= kantelbaar, zodat je hem verticaal kan zetten). 2494LW heeft geen Pivot en geen HDMI. 2494SW heeft geen pivot en geen HDMI, ik weet niet wat hij anders is dan de LW. 2494HM heeft het volgende meer dan de (sommige) andere schermen: Pivot (kantelbaarheid), HDMI, speakers, ingebouwde USB-hub in de poot. links: 2494HS: officieële site 2494LW: officiële site 2494SW: oficieële site 2494HM: officiële site, (Dit is part 1, klik rechts voor part 2, 3, 4 en 5). Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 september 2009 (bewerkt) Weeral bedankt voor de reactie, maar kan je ook TV kijken op die schermen? Bewerkt: 26 september 2009 door Djmaddox Reageren
gta master 1 Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Weeral bedankt voor de reactie, maar kan je ook TV kijken op die schermen? Nee, zoals ik al had gezegd is dit een monitor. Maar een beter x360scherm krijg je niet voor die prijs. je kan er natuurlijk wel een HD digitale ontvanger op aansluiten, dan kun je er wel op TV kijken, maar dan heb je er wel een abonnement voor nodig. Reageren
flippie13 Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Deze viel bij GTA-tom ook in de smaak, en is misschien ook iets voor jou? Het is wel een 20'' (of 19'' :$) Maar ik weet niet hoe groot jouw kamer is, maar als je er op een halve meter vandaan gaat zitten is die toch echt al behoorlijk groot. Ik denk, dat als je de gem kamer neemt, en je er 1 meter van afzit, 20'' echt wel groot genoeg is, imo maargoed, succes met zoeken Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Deze viel bij GTA-tom ook in de smaak, en is misschien ook iets voor jou? Het is wel een 20'' (of 19'' :$) Maar ik weet niet hoe groot jouw kamer is, maar als je er op een halve meter vandaan gaat zitten is die toch echt al behoorlijk groot. Ik denk, dat als je de gem kamer neemt, en je er 1 meter van afzit, 20'' echt wel groot genoeg is, imo maargoed, succes met zoeken Deze is dan inderdaad (lijkt me, gezien de specs) een goeie TV! Reageren
gta master 1 Geplaatst: 28 september 2009 Rapport Geplaatst: 28 september 2009 Het is wel een goede TV, maar lang niet zo goed als de monitor. hij heeft een veel lagere reesolutie (wat vooral vervelend is als je hem ook nog voor de PC wil gebruiken) en vooral: Hij is maarliefst 4 inch kleiner!!! 20 in plaats van 24. Dat is 10 cm. Daarnaast heb ik ervaring met de 2494HM (en het is een goede ). Of je moet perse er TV op kunnen kijken (wat ook via PC kan, zoals Liters) Maar ik vind het weggegooid geld. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 29 september 2009 Rapport Geplaatst: 29 september 2009 Het is wel een goede TV, maar lang niet zo goed als de monitor. hij heeft een veel lagere reesolutie (wat vooral vervelend is als je hem ook nog voor de PC wil gebruiken) en vooral: Hij is maarliefst 4 inch kleiner!!! 20 in plaats van 24. Dat is 10 cm. Daarnaast heb ik ervaring met de 2494HM (en het is een goede ).Of je moet perse er TV op kunnen kijken (wat ook via PC kan, zoals Liters) Maar ik vind het weggegooid geld. Dan heb ik nog 1 tip (het is wel hopeloos) Ga naar Kieskeurig en zoek naar die TV Reageren
gta master 1 Geplaatst: 29 september 2009 Rapport Geplaatst: 29 september 2009 Het is wel een goede TV, maar lang niet zo goed als de monitor. hij heeft een veel lagere reesolutie (wat vooral vervelend is als je hem ook nog voor de PC wil gebruiken) en vooral: Hij is maarliefst 4 inch kleiner!!! 20 in plaats van 24. Dat is 10 cm. Daarnaast heb ik ervaring met de 2494HM (en het is een goede ).Of je moet perse er TV op kunnen kijken (wat ook via PC kan, zoals Liters) Maar ik vind het weggegooid geld. Dan heb ik nog 1 tip (het is wel hopeloos) Ga naar Kieskeurig en zoek naar die TV Je bedoeld de goedkoopste vinden voor de 2494HM? BTW het is geen TV , maar een 24 inch monitor. Ik heb hem een paar weken geleden besteld bij azerty. Koste me inclusief verzendkosten ongeveer €260,-, het scherm zelf was €248,- (€11 euro verzendkosten, €1 Ideal). Ik had hem snel binnen. 2 dagen daarna om precies te zijn, maar dat kwam omdat ik pas sávond had besteld. Als je door de week s'middags besteld, heb je hem de volgende dag binnen. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2009 (bewerkt) Dat Pivot gedoe boeit mij eigenlijk niet zo veel, maar ik ga denk ik toch voor de 2494HS. Omdat ik toch echt wel 24'' of groter wil en hem mss ook wel als computermonitor wil gebruiken. EDIT: Ik twijfel nu tussen de Samsung 2494HS en de Iiyama Pro Lite E2407HDSV-1. Zelf vind ik de Iilyama mooier, maar is dat ook goede kwaliteit? En heeft de Samsung ook 1080p? Bewerkt: 29 september 2009 door Djmaddox Reageren
gta master 1 Geplaatst: 29 september 2009 Rapport Geplaatst: 29 september 2009 Dat Pivot gedoe boeit mij eigenlijk niet zo veel, maar ik ga denk ik toch voor de 2494HS. Omdat ik toch echt wel 24'' of groter wil en hem mss ook wel als computermonitor wil gebruiken.EDIT: Ik twijfel nu tussen de Samsung 2494HS en de Iiyama Pro Lite E2407HDSV-1. Zelf vind ik de Iilyama mooier, maar is dat ook goede kwaliteit? En heeft de Samsung ook 1080p? Ik zou voor de Samsung gaan (heb ik letterlijk ook gedaan ) Ik had ook gekeken naar de Lilyama. Maar: de Lilyama heeft alleen een D-sub aansluiting, wat een digitale VGA aansluiting is. Je kan er dus maar 1 apparaat op aansluiten, sterker nog, alleen 1 VGA apparaat. De Samsung heeft HDMI (standaard voor HD apparaten), DVI D (Opvolger van VGA) en D-sub (VGA). Je kan er dus 3 HD apparaten op aansluiten, dus bijvoorbeeld je PC, 360 en een hd tv ontvanger. Daarnaast heb ik ervaring met bijna het zelfde scherm. sterker nog, alleen de poot is anders. en ik kan hem sterk aanraden. Dus ik zou voor de Samsung gaan. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2009 Ik zou voor de Samsung gaan (heb ik letterlijk ook gedaan ) Ik had ook gekeken naar de Lilyama. Maar: de Lilyama heeft alleen een D-sub aansluiting, wat een digitale VGA aansluiting is. Je kan er dus maar 1 apparaat op aansluiten, sterker nog, alleen 1 VGA apparaat.De Samsung heeft HDMI (standaard voor HD apparaten), DVI D (Opvolger van VGA) en D-sub (VGA). Je kan er dus 3 HD apparaten op aansluiten, dus bijvoorbeeld je PC, 360 en een hd tv ontvanger. Daarnaast heb ik ervaring met bijna het zelfde scherm. sterker nog, alleen de poot is anders. en ik kan hem sterk aanraden. Dus ik zou voor de Samsung gaan. Bedankt voor je hulp bij het kiezen, ik denk dat ik dan toch voor de Samsung ga, want ik wil namelijk mijn xbox 360 en 2de PC erop zetten. Nogmaals bedankt! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.