Jump to content

TV als pc gebruiken voor beeld


Sjorszzz

Recommended Posts

Dit kan als je op je TV een VGA-aansluiting hebt. Dan kun je met zo'n mooie vga-kabel je computer met je tv-scherm verbinden, en dan dient deze als scherm voor je computer.

Dit is 1 manier, er zijn er misschien (waarschijnlijk) wel meer.

@mod: beter in hardware-forum?

>>> Door Thundercover: Aber natürlich, dus daarheen verplaatst. ^_^<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan als je op je TV een VGA-aansluiting hebt. Dan kun je met zo'n mooie vga-kabel je computer met je tv-scherm verbinden, en dan dient deze als scherm voor je computer.

Dit is 1 manier, er zijn er misschien (waarschijnlijk) wel meer.

@mod: beter in hardware-forum?

>>> Door Thundercover: Aber natürlich, dus daarheen verplaatst. ^_^<<<

Hoe moet een VGA aansluiting er dan uitzien???

Link to comment
Delen op andere websites

Op sommige videokaarten zit er een S-Video aansluiting en er zit dan ook nog een kabeltje bij die er voor zorgt dat je er een tulpstekker op aan kan sluiten.

Wat houd dat dan precies in?

Aan een card zitten vaak 3 kleuren: geel, rood en wit.

Rood en Wit is audio en geel is video.

Je zal zeker wel een draad hebben die in die card gaat, bijv. vanaf je ps2 of xbox naar de card die weer in je tv zit.

Als je deze gele aansluiting op je pc/laptop heb: 091003013836.th.jpg

...

Dan stop je de gele draad in de card die in je tv zit en de andere kant van de draad in pc/laptop.

Ik heb een nvidia 9800gtx + graphic card waar deze gele aansluiting niet op zit, maar ik heb ook een nvidia 6200SE Turbocache waar deze aansluiting wel op zit :ch:

Op laptops zal ik niet zo gauw geloven dat je deze aansluiting hebt...

helaas :N091003013836.th.jpg

Bewerkt: door coolnniek9
Link to comment
Delen op andere websites

Op de foto's van coolnniek9 gaat het niet om de gele aansluiting, maar de zwarte, naast de VGA poort. Grote kans dat die er wel op zit en dat is dus de aansluiting die nu nog gebruikt wordt, de gele tulp aansluiting is al ver achterhaald. Daarom zit die wel op een oudere kaart, maar niet meer op de nieuwere kaarten. Dit hebben ze opgelost door er een verloopsnoertje bij te leveren, die er een tulpstekker van maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Op de foto's van coolnniek9 gaat het niet om de gele aansluiting, maar de zwarte, naast de VGA poort. Grote kans dat die er wel op zit en dat is dus de aansluiting die nu nog gebruikt wordt, de gele tulp aansluiting is al ver achterhaald. Daarom zit die wel op een oudere kaart, maar niet meer op de nieuwere kaarten. Dit hebben ze opgelost door er een verloopsnoertje bij te leveren, die er een tulpstekker van maakt.

Vandaar dat ie niet op me 9800gtx+ zit.

Oke, wist ik niet. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Als het nog niet te laat is;

Ik stel even de volgende vragen:

Heb je een laptop?

Heb je op die laptop HDMI zitten?

=

Als beide vragen voldoen dan moet je een HDMI kabel kopen/gebruiken en aansluiten aan de laptop; heb je geen HDMI op je latop? Dan helaas... dan kun je niet je PC aansluiten aan een TV...

PS: die TV moet dan ook HDMI hebben natuurlijk! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

heb je geen HDMI op je latop? Dan helaas... dan kun je niet je PC aansluiten aan een TV...

PS: die TV moet dan ook HDMI hebben natuurlijk! :Y

Lol, HDMI is absoluut geen vereiste.

Als je op je laptop een VGA aansluiting heb zitten, en in je TV ook ( Het leeuwendeel van die nieuwere LCD/Plasma beschikt hier over), kun je de laptop gewoon met een simpel VGA kabeltje aan de TV verbinden.

Zo ik het ook ooit is gedaan, en dat werkte prima, simpeler kan niet.

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...